| ostatnia migracja danych: ok. 15 godzin temu |
| ostatnia modyfikacja tego dokumentu: ok. 2 godziny temu |
Witamy w systemie USOSweb Akademii Teatralnej w Warszawie!
W chwili obecnej w ramach systemu USOS uruchomione są następujące serwisy webowe:
USOSweb
https://usosweb.at.edu.pl
Podstawowa aplikacja dla wykładowców i studentów; podusmowuje podstawowe wiadomości dotyczące zajęć w bieżącym semestrze oraz dane archiwalne, w tym: plany zajęć, listy, protokoły zaliczeniowe, karty przebiegu studiów oraz umożliwia m.in.:
- rejestrację do grup zajęciowych,
- wystawianie ocen,
- komunikację między uczestnikami zajęć
- wypełnianie ankiet związanych z tokiem studiów lub konkretnymi zajęciami.
Osobom niezalogowanym (np. spoza uczelni) aplikacja prezentuje aktualną ofertę dydaktyczną.
Archiwum Prac Dyplomowych APD
https://apd.at.edu.pl
Serwis pełniący funkcję katalogu i repozytorium elektronicznych wersji prac dyplomowych. Wraz z każdą pracą przechowywane są powiązane z nią informacje, takie jak: nazwiska autorów, promotora pracy, recenzentów, treści recenzji i opinii oraz oceny pracy. Serwis realizuje automatyczne przesyłanie prac do systemu antyplagiatowego a po obronie deponuje je w bazie ORPD. Osobom niezalogowanym (np. spoza uczelni) serwis udostępnia katalog prezentujący krótką wizytówkę pracy obejmującą: dane autorów, promotora i recenzentów, tytuł oraz krótkie streszczenie i słowa kluczowe.
System Rezerwacji Sal SRS
https://srs.at.edu.pl
Serwis służący do rezerwowania sal w skali całej uczelni; do najważniejszych funkcji systemu można zaliczyć: prezentację zajętości sal w ramach zajęć studenckich oraz innych wydarzeń, możliwość zgłaszania zapotrzebowania oraz nanoszenia rezerwacji sal, mechanizm wyszukiwania konkretnych zajęć lub wolnych sal w określonym terminie.
Zasady dostępu do serwisów USOS dla studentów i pracowników AT
Wszystkie serwisy USOS są dostępne zgodnie z uprawnieniami przydzielonymi przez administratora dla studentów i pracowników Akademii Teatralnej w Warszawie. Dostęp odbywa się za pomocą jednego konta autoryzowanego w Centralnym Systemie Uwierzytelniania (CSU – CAS).
Dane pierwszego logowania do poczty uczelnianej w domenie e-at.edu.pl
- Studenci: po immartykulacji dane pierwszego logowania do poczty uczelnianej są dostępne w systemie IRK, w zakładce prezentującej wyniki rekrutacji, w sekcji Komentarz do zgłoszenia lub przekazywane bezpośrednio przez pracowników BOTS
- Wykładowcy: dane pierwszego logowania do poczty uczelnianej przekazywane są przez pracowników BOTS.
Uwaga:
- dane pierwszego logowania do poczty uczelnianej nie służą do bezpośredniego logowania do systemów USOS.
- hasło tymczasowe jest ważne przez 30 dni od dnia utworzenia konta i należy je zmienić przy pierwszym logowaniu do systemu Office.
- Podczas pierwszego logowania system może poprosić o podanie dodatkowych danych autoryzacyjnych (np. numeru telefonu lub alternatywnego adresu e-mail), które będą służyć do samodzielnego resetu hasła w przyszłości - patrz informacje dotyczące samodzielnego resetu hasła do poczty uczelnianej poniżej.
Login do systemów USOSowych
- Pracownicy i wykładowcy: numer PESEL
- Studenci: numer albumu (indeksu)
- Alternatywnie: uczelniany adres e-mail w domenie @e-at.edu.pl
Konto używane do logowania w systemach USOS jest powiązane z uczelnianym adresem e-mail w domenie e-at.edu.pl.
Pierwsze logowanie do aplikacji USOSowych
- Aktywuj pocztę uczelnianą, logując się na stronie office.com.
- Utwórz własne hasło do konta USOS, korzystając z opcji „Ustaw nowe hasło" dostępnej na stronie logowania do USOSweb.
Problemy z logowaniem do systemów USOSowych
W przypadku problemów z logowaniem do aplikacji USOSowych należy ponownie skorzystać z opcji „Ustaw nowe hasło" (dostępnej u dołu panelu logowania) i postępować zgodnie z instrukcjami zamieszczonymi w zakładce "Logowanie i zmiana hasła". Alternatywnie można skontaktować się z działem IT pod adresem informatyk @ e-at.edu.pl - w mailu należy podać imię i nazwisko, nr indeksu, program studiów (w przypadku studentów) oraz opisać szczegółowo występujący problem.
SAMODZIELNE RESETOWANIE HASEŁ DO POCZTY UCZELNIANEJ
Przypominamy o możliwości samodzielnego resetowania hasła dla użytkowników, którzy aktywowali konto i zapomnieli hasła do poczty w domenie e-at.edu.pl w usłudze Office.com.
Usługa odzyskiwania hasła dostępna jest pod adresem:
https://passwordreset.microsoftonline.com/
Prosimy postępować zgodnie z instrukcjami wyświetlanymi w serwisie.
Dodaj dane alternatywne do konta w systemie Office
Aby móc samodzielnie odzyskać hasło w przyszłości, prosimy o dodanie do konta w Office danych alternatywnych (adres e-mail prywatny i/lub numer telefonu):
- Zaloguj się na swoje konto: https://myaccount.microsoft.com/
- Przejdź do sekcji Informacje zabezpieczeń (Security info).
- Kliknij Dodaj metodę (Add method) i wybierz sposób weryfikacji: telefon lub adres e-mail.
Uwaga: brak danych alternatywnych może uniemożliwić samodzielne odzyskanie dostępu do konta. W takim przypadku konieczny będzie kontakt z administracją IT.
Komunikat dotyczący funkcjonalności poczty uczelnianej w domenie e-at.edu.pl
W związku z informacjami o problemach w funkcjonowaniu poczty w domenie e-at informujemy, że:
Ze względu na obowiązek dbałości o bezpieczeństwo informacji zabezpieczenia serwera uniemożliwiają przekierowanie poczty na prywatne adresy mailowe.
Odbieranie poczty E-AT możliwe jest przez stronę https://outlook.office365.com/ lub prościej https://office.com
Jak również przez programy pocztowe np. Outlook/Poczta Windows/AppleMail oraz w telefonach przez programy min. Outlook lub Poczta.
WAŻNE: należy skonfigurować dwie skrzynki w ramach programu pocztowego (aby poczta prywatna i służbowa wpadała w 'jedno miejsce') a nie ustawiać przekierowanie. Ustawienie przekierowania powoduje, że nadawca otrzymuje informację, że poczta nie została dostarczona.
W razie trudności z konfiguracją skrzynki można zwrócić się o pomoc do informatyka (jakub.pisarczyk [at] e-at.edu.pl).
Wyjaśniamy ponadto, że adresat otrzymał e-mail skierowany na adres w domenie e-at, jednak e-mail ten dotarł tylko na skrzynkę e-at. Zatem po zalogowaniu się na skrzynkę w domenie e-at odbiorca odbierze informację. Automatyczna informacja o odrzuceniu poczty to w istocie informacja, że e-mail nie dotarł na adres wskazany przy przekierowaniu.
Mobilny USOS 2.0 w AT
Pracowników i studentów zachęcamy do instalacji mobilnej wersji aplikacji usosowych Mobilny USOS AT.
Do poprawnego korzystania z aplikacji wymagane jest konto w serwisach uczelnianych AT (tzw. konto CAS) - tzn. te same dane jak do klasycznych aplikacji webowych USOSa.
Więcej informacji na stronie https://usosweb.at.edu.pl/kontroler.php?_action=dodatki/mobilny_usos/index
Zapraszamy do instalacji!