ostatnia migracja danych: ok. 17 godzin temu |
ostatnia modyfikacja tego dokumentu: ok. 5 godzin temu |
Witamy w systemie USOSweb Akademii Teatralnej w Warszawie!
W chwili obecnej w ramach systemu USOS uruchomione są następujące serwisy webowe:
USOSweb
https://usosweb.at.edu.pl
Podstawowa aplikacja dla wykładowców i studentów; podusmowuje podstawowe wiadomości dotyczące zajęć w bieżącym semestrze oraz dane archiwalne, w tym: plany zajęć, listy, protokoły zaliczeniowe, karty przebiegu studiów oraz umożliwia m.in.:
- rejestrację do grup zajęciowych,
- wystawianie ocen,
- komunikację między uczestnikami zajęć
- wypełnianie ankiet związanych z tokiem studiów lub konkretnymi zajęciami.
Osobom niezalogowanym (np. spoza uczelni) aplikacja prezentuje aktualną ofertę dydaktyczną.
Archiwum Prac Dyplomowych APD
https://apd.at.edu.pl
Serwis pełniący funkcję katalogu i repozytorium elektronicznych wersji prac dyplomowych. Wraz z każdą pracą przechowywane są powiązane z nią informacje, takie jak: nazwiska autorów, promotora pracy, recenzentów, treści recenzji i opinii oraz oceny pracy. Serwis realizuje automatyczne przesyłanie prac do systemu antyplagiatowego a po obronie deponuje je w bazie ORPD. Osobom niezalogowanym (np. spoza uczelni) serwis udostępnia katalog prezentujący krótką wizytówkę pracy obejmującą: dane autorów, promotora i recenzentów, tytuł oraz krótkie streszczenie i słowa kluczowe.
System Rezerwacji Sal SRS
https://srs.at.edu.pl
Serwis służący do rezerwowania sal w skali całej uczelni; do najważniejszych funkcji systemu można zaliczyć: prezentację zajętości sal w ramach zajęć studenckich oraz innych wydarzeń, możliwość zgłaszania zapotrzebowania oraz nanoszenia rezerwacji sal, mechanizm wyszukiwania konkretnych zajęć lub wolnych sal w określonym terminie.
Zasady dostępu do serwisów USOS dla studentów i pracowników AT
Wiele funkcjonalności jedno konto :)
Wszystkie serwisy USOS dostępne są zgodnie z przydzielonymi przez administratora uprawnieniami dla studentów i pracowników Akademii Teatralnej w Warszawie w ramach jednego konta autoryzowanego w centralnym systemie uwierzytelniania CSU (CAS).
Domyślnym loginem dla pracowników i wykładowców jest numer PESEL, natomiast dla studentów NR ALBUMU (INDEKSU). Alternatywnym loginem dla studentów i pracowników jest adres email poczty uczelnianej.
Konto służące do logowania w systemach USOS jest powiązane z uczelnianym adesem mailowym w domenie e-at.edu.pl.
Przed pierwszym logowaniem do systemów USOS należy aktywować pocztę uczelnianą, a następnie uworzyć własne hasło do konta w USOS korzystając z opcji "Ustaw nowe hasło".
W przypadku problemów z logowaniem należy skorzystać z opcji "Ustaw nowe hasło" dostępnej u dołu panelu logowania i postępować zgodnie z instrukcją dostępną w zakładce - Logowanie i zmiana hasła.
Dane pierwszego logowania do poczty uczelnianej w przypadku nowych studentów udostępniane są przez IRK w zakładce prezentującej wyniki rekrutacji w sekcji komentarza do zgłoszenia.
Wykładowcy otrzymują dane pierwszego logowania do poczty uczelnianej od pracowników BOTS.
UWAGA! Dane pierwszego logowania do poczty uczelnianej nie służą do bezpośredniego logowania do systemów USOS.
Poczta studencka i konta studenckie w systemie USOS
Informujemy, że konta studenckie w systemie USOS (login - nr indeksu) są powiązane z adresami poczty studenckiej w systemie Office 365.
W związku z tym, przy przeprowadzaniu procedury resetu hasła dostępowego do USOS należy podawać adresy poczty studenckiej w domenie e-at.edu.pl.
Studenci z ostatniego naboru w komentarzu do zgłosznia w systemie irk.at.edu.pl otrzymują informację zawierającą dane umożliwiające dostęp do poczty studenckiej oraz systemu USOS zawierajace: nr indeksu - stanowiący login do sytemu USOS adres email oraz hasło startowe umożliwiające aktywowanie konta w uczelnianym systemie pocztowym w usłudze Office 365.
UWAGA! Hasło tymczasowe jest ważne przez 30 dni od dnia wysłania wiadomości i należy je zmienić przy pierwszym logowaniu do systemu Office 365 w portalu — https://office.com. Podczas pierwszego logowania system może wymagać podania dodatkowych danych autoryzacyjnych (nr telefonu, alternatywny adres emial) służących do samodzielnego resetu hasła.
Studenci pierwszego roku, w celu zalogowania się do systemu USOSweb o adresie https://usosweb.at.edu.pl, po aktywowaniu konta pocztowego w usłudze Office 365 muszą przeprowadzić procedurę resetu hasła do systemu USOS zgodnie z instrukcją "Logowanie i zmiana hasła" dostępną pod adresem https://usosweb.at.edu.pl/kontroler.php?_action=news/default&panel=DOMYSLNY&file=zaloguj_sie.html
W przypadku problemów technicznych prosimy o kontakt pod adresem informatyk @ e-at.edu.pl
W mailu należy podać imię i nazwisko, nr indeksu oraz program studiów oraz opisać występujący problem.
SAMODZIELNE RESETOWANIE HASEŁ DO POCZTY UCZELNIANEJ
Przypominamy o możliwości samodzielnego resetowania hasła dla użytkowników, którzy aktywowali konta i jedynie zapomnieli aktualnego hasła do poczty w domenie e-at.edu.pl w usłudze office.com
Usługa odzyskiwania hasła dostępna jest pod adresem:
https://passwordreset.microsoftonline.com/
Prosimy postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w serwisie.
Osoby aktywujące konta proszone są o podawanie dodatkowych informacji (prywatny email, telefon) umożliwiających późniejsze samodzielne odzyskiwanie haseł.
Komunikat dotyczący funkcjonalności poczty uczelnianej w domenie e-at.edu.pl
W związku z informacjami o problemach w funkcjonowaniu poczty w domenie e-at informujemy, że:
Ze względu na obowiązek dbałości o bezpieczeństwo informacji zabezpieczenia serwera uniemożliwiają przekierowanie poczty na prywatne adresy mailowe.
Odbieranie poczty E-AT możliwe jest przez stronę https://outlook.office365.com/ lub prościej https://office.com
Jak również przez programy pocztowe np. Outlook/Poczta Windows/AppleMail oraz w telefonach przez programy min. Outlook lub Poczta.
WAŻNE: należy skonfigurować dwie skrzynki w ramach programu pocztowego (aby poczta prywatna i służbowa wpadała w 'jedno miejsce') a nie ustawiać przekierowanie. Ustawienie przekierowania powoduje, że nadawca otrzymuje informację, że poczta nie została dostarczona.
W razie trudności z konfiguracją skrzynki można zwrócić się o pomoc do informatyka (jakub.pisarczyk [at] e-at.edu.pl).
Wyjaśniamy ponadto, że adresat otrzymał e-mail skierowany na adres w domenie e-at, jednak e-mail ten dotarł tylko na skrzynkę e-at. Zatem po zalogowaniu się na skrzynkę w domenie e-at odbiorca odbierze informację. Automatyczna informacja o odrzuceniu poczty to w istocie informacja, że e-mail nie dotarł na adres wskazany przy przekierowaniu.
Mobilny USOS 2.0 w AT
Pracowników i studentów zachęcamy do instalacji mobilnej wersji aplikacji usosowych Mobilny USOS AT.
Do poprawnego korzystania z aplikacji wymagane jest konto w serwisach uczelnianych AT (tzw. konto CAS) - tzn. te same dane jak do klasycznych aplikacji webowych USOSa.
Więcej informacji na stronie https://usosweb.at.edu.pl/kontroler.php?_action=dodatki/mobilny_usos/index
Zapraszamy do instalacji!