Przedmioty podstawowe (grupa przedmiotów zdefiniowana przez Kierunek Aktorstwo)
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2016/17-Z - semestr zimowy 2016/2017 2016/17-L - semestr letni 2016/2017 2017/18-Z - semestr zimowy 2017/18 2017/18-L - semestr letni 2017/18 2018/19-Z - semestr zimowy 2018/19 2018/19-L - semestr letni 2018/19 2019/20-Z - semestr zimowy 2019/20 2019/20-L - semestr letni 2019/20 2020/21-Z - semestr zimowy 2020/21 2020/21-L - semestr letni 2020/21 2021/22-Z - semestr zimowy 2021/22 2021/22-L - semsetr letni 2021/22 2022/23-Z - semestr zimowy 2022/23 2022/23-L - semestr letni 2022/23 2023/24-Z - semestr zimowy 2023/24 2023/24-L - semestr letni 2023/24 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | |||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2016/17-Z | 2016/17-L | 2017/18-Z | 2017/18-L | 2018/19-Z | 2018/19-L | 2019/20-Z | 2019/20-L | 2020/21-Z | 2020/21-L | 2021/22-Z | 2021/22-L | 2022/23-Z | 2022/23-L | 2023/24-Z | 2023/24-L | |||||
WA/A/TiDPol |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr zimowy 2016/2017
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem zajęć jest zapoznanie studiujących z wybranymi, istotnymi dziełami teatru/sztuk performatywnych, stworzonymi w Polsce (przede wszystkim po roku 2000), pod kątem analizy zastosowanych w nich strategii aktorskich oraz wdrożenie interdyscyplinarnego podejścia integrującego perspektywę analityczną i praktyczną - rozmowie o spektaklach towarzyszyć będzie praca nad autorskimi wypowiedziami performatywnymi studentek i studentów. |
|
||
WA/A/TiDPol-L | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
semestr letni 2019/20
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem zajęć jest zapoznanie studiujących z wybranymi, istotnymi dziełami teatru/sztuk performatywnych, stworzonymi w Polsce po roku 2000, pod kątem analizy zastosowanych w nich strategii aktorskich oraz wdrożenie interdyscyplinarnego podejścia integrującego perspektywę analityczną i praktyczną - rozmowie o spektaklach towarzyszyć będzie praca nad autorskimi wypowiedziami performatywnymi studentek i studentów. |
|
||
WA/A/WZT2-L |
Współczesne życie teatralne II (od 2024-02-12)
|
brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
semestr letni 2023/24
Grupy przedmiotu
- (od 2024-02-12) Przedmioty A sem 4 rok II
- (od 2024-02-12) Przedmioty podstawowe
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
|
WA/A/WZT2-Z | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr zimowy 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
WA/A/WZT1-L | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
![]() |
brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
semestr letni 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
WA/A/WZT1-Z | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zajęcia skupią się na współczesnym teatrze europejskim. Na przykładzie twórczości takich twórców/czyń, jak Romeo Castelluccii, Milo Rau, Philippe Quesne, Giselle Vienne czy Florentina Holzinger przyjrzymy się relacji fikcja/rzeczywistość we współczesnych sztukach performatywnych, funkcji obrazu oraz roli aktora/rki. Wymienieni twórcy/czynie reprezentują różne pokolenia i teatralne nurty, każdy/a z nich wytworzył jednak osobny idiom, wyznaczając nowe ścieżki myślenia o sztukach performatywnych. |
|
||
WA/A/Wmistrz |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr zimowy 2016/2017
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
WA/A/UPwZ5 |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr zimowy 2016/2017
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
„ bez twojego ty, nie ma mojego ja”. Peter Brook siła partnera moją siłą, zespołowość pierwszym krokiem w procesie kreacji, skupienie i oddanie się na okolicznościach zewnętrznych / partner, akcja/, zasadniczy dystans do zaimka osobowego „ja”. szacunek dla pracy kolegów. JA w MY, a nie JA i ONI |
|
||
WA/A/UPwZ4-L | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr letni 2019/20
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
„ bez twojego ty, nie ma mojego ja”. Peter Brook siła partnera moją siłą, zespołowość pierwszym krokiem w procesie kreacji, skupienie i oddanie się na okolicznościach zewnętrznych / partner, akcja/, zasadniczy dystans do zaimka osobowego „ja”. szacunek dla pracy kolegów. |
|
||
WA/A/UPwZ4-Z |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr zimowy 2016/2017
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
„ bez twojego ty, nie ma mojego ja”. Peter Brook siła partnera moją siłą, zespołowość pierwszym krokiem w procesie kreacji, skupienie i oddanie się na okolicznościach zewnętrznych / partner, akcja/, zasadniczy dystans do zaimka osobowego „ja”. szacunek dla pracy kolegów. JA w MY, a nie JA i ONI |
|
||
WA/A/UPwZ3 |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr zimowy 2016/2017
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
„ bez twojego ty, nie ma mojego ja”. Peter Brook siła partnera moją siłą, zespołowość pierwszym krokiem w procesie kreacji, skupienie i oddanie się na okolicznościach zewnętrznych / partner, akcja/, zasadniczy dystans do zaimka osobowego „ja”. szacunek dla pracy kolegów. JA w MY, a nie JA i ONI |
|
||
WA/A/UPwZ3-L | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr letni 2019/20
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
„ bez twojego ty, nie ma mojego ja”. Peter Brook siła partnera moją siłą, zespołowość pierwszym krokiem w procesie kreacji, skupienie i oddanie się na okolicznościach zewnętrznych / partner, akcja/, zasadniczy dystans do zaimka osobowego „ja”. szacunek dla pracy kolegów. |
|
||
WA/A/UPwZ2 |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr zimowy 2016/2017
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
„ bez twojego ty, nie ma mojego ja”. Peter Brook siła partnera moją siłą, zespołowość pierwszym krokiem w procesie kreacji, skupienie i oddanie się na okolicznościach zewnętrznych / partner, akcja/, zasadniczy dystans do zaimka osobowego „ja”. szacunek dla pracy kolegów. JA w MY, a nie JA i ONI |
|
||
WA/A/UPwZ2-L | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr letni 2019/20
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
„ bez twojego ty, nie ma mojego ja”. Peter Brook siła partnera moją siłą, zespołowość pierwszym krokiem w procesie kreacji, skupienie i oddanie się na okolicznościach zewnętrznych / partner, akcja/, zasadniczy dystans do zaimka osobowego „ja”. szacunek dla pracy kolegów. JA w MY, a nie JA i ONI |
|
||
WA/A/TiWM3 |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr zimowy 2016/2017
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Uscenicznienie wymowy poprzez: uwrażliwienie na dźwięki nieartykułowane i artykułowane, poprawa wad wymowy, usprawnienie oddechu, emisji głosu w mówieniu i artykulacji, poszerzenie świadomości językowej, poszerzenie wyobraźni językowej przez różnorodne środki ekspresji, łączenie mowy z innymi środkami ekspresji aktorskiej, zaznajomienie z polskimi normami wymowy scenicznej. |
|
||
WA/A/TiWM3-L | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
![]() |
brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr letni 2019/20
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Uscenicznienie wymowy poprzez: uwrażliwienie na dźwięki nieartykułowane i artykułowane, poprawa wad wymowy, usprawnienie oddechu, emisji głosu w mówieniu i artykulacji, poszerzenie świadomości językowej, poszerzenie wyobraźni językowej przez różnorodne środki ekspresji, łączenie mowy z innymi środkami ekspresji aktorskiej, zaznajomienie z polskimi normami wymowy scenicznej. |
|
||
WA/A/TW-R3-L | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
semestr letni 2019/20
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Poszerzenie wiedzy w zakresie świadomości ciała, plastyki i dynamiki ruchu. Kształtowanie pamięci i wyobraźni ruchowej, koordynacji i ekspresji ruchu. Kształtowanie właściwej postawy ciała. |
|
||
WA/A/TW-R3-Z |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr zimowy 2016/2017
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Poszerzenie wiedzy w zakresie świadomości ciała, plastyki i dynamiki ruchu. Kształtowanie pamięci i wyobraźni ruchowej, koordynacji i ekspresji ruchu. Kształtowanie właściwej postawy ciała. |
|
||
WA/A/TW-R2-L | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
semestr letni 2019/20
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Poszerzenie wiedzy w zakresie świadomości ciała, plastyki i dynamiki ruchu. Kształtowanie pamięci i wyobraźni ruchowej, koordynacji i ekspresji ruchu. Kształtowanie właściwej postawy ciała. |
|
||
WA/A/TW-R2-Z | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr zimowy 2019/20
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Poszerzenie wiedzy w zakresie świadomości ciała, plastyki i dynamiki ruchu. Kształtowanie pamięci i wyobraźni ruchowej, koordynacji i ekspresji ruchu. Kształtowanie właściwej postawy ciała. |
|
||
WA/A/SF-R3-L | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
semestr letni 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiot ma na celu nauczyć specyfiki gry aktorskiej przed kamerą oraz przygotować studenta do zawodu aktora filmowego. |
|
||
WA/A/SF-R3-Z | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr zimowy 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiot ma na celu nauczyć specyfiki gry aktorskiej przed kamerą oraz przygotować studenta do zawodu aktora filmowego. |
|
||
WA/A/Ryt(pp)-L | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
semestr letni 2019/20
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
• Ćwiczenia poczucia pulsu, metrum i rytmu; • Ćwiczenia inhibicyjno-incytacyjne na szybkość reakcji i umiejętność koncentracji; • Ćwiczenia polirytmiczne na podzielność uwagi, niezależność ruchów i ich synchronizację; • Ćwiczenia warsztatu muzyczno-ruchowego, ekspresji ciała, orientacji i wyobraźni przestrzennej; • Improwizacje rytmiczne, wokalne, ruchowe. • Ćwiczenia pamięci muzycznej, umiejętności szybkiej analizy muzyki; • Rozwijanie wrażliwości muzycznej, słuchu muzycznego; • Zdobywanie wiedzy muzycznej (w zakresie elementów dzieła muzycznego i budowy formalnej utworów); |
|
||
WA/A/Ryt(pp)-Z | brak | brak | brak | brak |
![]() |
![]() |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr zimowy 2018/19
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
• Ćwiczenia poczucia pulsu, metrum i rytmu; • Ćwiczenia inhibicyjno-incytacyjne na szybkość reakcji i umiejętność koncentracji; • Ćwiczenia polirytmiczne na podzielność uwagi, niezależność ruchów i ich synchronizację; • Ćwiczenia warsztatu muzyczno-ruchowego, ekspresji ciała, orientacji i wyobraźni przestrzennej; • Improwizacje rytmiczne, wokalne, ruchowe. • Ćwiczenia pamięci muzycznej, umiejętności szybkiej analizy muzyki; • Rozwijanie wrażliwości muzycznej, słuchu muzycznego; • Zdobywanie wiedzy muzycznej (w zakresie elementów dzieła muzycznego i budowy formalnej utworów); |
|
||
WA/A/RPA-R2-Z | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr zimowy 2019/20
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zajęcia praktyczne wprowadzające studentów w zagadnienia wchodzenia na rynek pracy aktora, budowania marki osobistej, przygotowania i udostępniania swoich materiałów promujących oraz przygotowania się i przechodzenia przez proces castingowy również w formie self tape. |
|
||
WA/A/RPA-R3-Z | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
![]() |
brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr zimowy 2019/20
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zajęcia praktyczne wprowadzające studentów w zagadnienia wchodzenia na rynek pracy aktora, budowania marki osobistej, przygotowania i udostępniania swoich materiałów promujących oraz przygotowania się i przechodzenia przez proces castingowy również w formie self tape. |
|
||
WA/A/Psych-L | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr letni 2019/20
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z podstawami psychologii, których zastosowanie może być użyteczne z punktu widzenia pracy aktorskiej. Zaprezentowane zostaną klasyczne teorie psychologiczne obejmujące percepcję, emocje, komunikację, osobowość i procesy społeczne. W ramach zajęć studenci będą mięli szansę przećwiczyć omawiane zagadnienia, jak również nauczyć się wykorzystywać narzędzia psychologiczne w kontekście autoprezentacji i pracy nad postacią. |
|
||
WA/A/Psych-Z | brak | brak | brak | brak |
![]() |
![]() |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr zimowy 2018/19
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z podstawami psychologii, których zastosowanie może być użyteczne z punktu widzenia pracy aktorskiej. Zaprezentowane zostaną klasyczne teorie psychologiczne obejmujące percepcję, emocje, komunikację, osobowość i procesy społeczne. W ramach zajęć studenci będą mięli szansę przećwiczyć omawiane zagadnienia, jak również nauczyć się wykorzystywać narzędzia psychologiczne w kontekście autoprezentacji i pracy nad postacią. |
|
||
WA/A/PrNagl |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr zimowy 2016/2017
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Podstawowa znajomość i umiejętność pracy ze sprzętem nagłośnieniowym wykorzystywanym w warsztacie pracy aktora |
|
||
WA/A/PrNagl-L | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr letni 2019/20
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||