Przedmioty A sem 4 rok II (grupa przedmiotów zdefiniowana przez Kierunek Aktorstwo)
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
- nie jesteś zalogowany - aktualnie nie możesz się rejestrować - możesz się zarejestrować - możesz się wyrejestrować (lub wycofać prośbę) - złożyłeś prośbę o zarejestrowanie (i nie możesz jej już wycofać) - jesteś pomyślnie zarejestrowany (i nie możesz się wyrejestrować)
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2016/17-Z - semestr zimowy 2016/2017 2016/17-L - semestr letni 2016/2017 2017/18-Z - semestr zimowy 2017/18 2017/18-L - semestr letni 2017/18 2018/19-Z - semestr zimowy 2018/19 2018/19-L - semestr letni 2018/19 2019/20-L - semestr letni 2019/20 2020/21-L - semestr letni 2020/21 2021/22-L - semsetr letni 2021/22 2022/23-L - semestr letni 2022/23 2023/24-L - semestr letni 2023/24 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | ||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2016/17-Z | 2016/17-L | 2017/18-Z | 2017/18-L | 2018/19-Z | 2018/19-L | 2019/20-L | 2020/21-L | 2021/22-L | 2022/23-L | 2023/24-L | |||||
WA/A/Akr-L | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr letni 2019/20
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||||
WA/A/BR-L | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr letni 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cele przedmiotu • Walka wszelkimi rodzajami broni białej z uwzględnieniem zwyczajów danych epok oraz literatury dramatycznej • Wyrobienie sprawności fizycznej, koncentracji, koordynacji ruchowej, poczucia rytmu, reagowania (refleks). • Umiejętności zakomponowania ciała w przestrzeni scenicznej, • Wyrobienie świadomości wyrazu scenicznego oraz posługiwania się formą teatralną • wyrobienie umiejętności współpracy z partnerem oraz pracy w grupie • Nauka używania elementów rynsztunku i kostiumu mających związek obyczajowy z fechtunkiem. Nauczanie ruchów obyczajowych związanych z obyczajami wojskowymi. • Obnażanie broni, przysięgi i saluty za pomocą broni, posługiwanie się peleryną i krótkim płaszczem podczas walki. • Umiejętność technicznego ułożenia i wykonania walki scenicznej. • Analiza konstrukcji pojedynku scenicznego. Określenie jego funkcji w scenie i całym utworze dramatycznym • Praca nad scenami szermierczymi w najczęściej realizowanych sztukach dramatycznych. |
|
|||
WA/A/Dubb-L | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr letni 2019/20
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cele przedmiotu • Nabycie podstawowych umiejętności niezbędnych aktorowi do pracy z mikrofonem • Przedstawienie specyfiki pracy w studiu nagraniowym • Praktyka mikrofonowa poprzez realizację różnego rodzaju nagrań • Prezentacja różnorodności zadań aktora w pracy z mikrofonem • Właściwe używanie głosu i artykulacji w zależności od konwencji nagrania • Rozwijanie plastyki głosu i artykulacji niezbędnych do realizacji bardziej złożonych zadań mikrofonach wymagających oddania charakterystyczności postaci • Budowanie postaci w planie radiowym oraz realizacja nagrań scen wieloosobowych |
|
|||||||
WA/A/EG2-L | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr letni 2019/20
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
CELE PRZEDMIOTU EMISJA GŁOSU • wyrobienie prawidłowych nawyków w emisji głosu (oddech, miejsce artykulacji, rezonatory, rejestry) i ich koordynacja w celu wypracowania umiejętności posługiwania się głosem nośnym, dynamicznym, plastycznym (ze zdolnością do zmiany brzmień, dynamiki, tempa i rytmu) dającym możliwość wyrażania myśli, stanów, intencji, emocji i uczuć, zdolenym działać w każdych warunkach i przestrzeni (I – IV rok) • wypracowanie nawyków związanych z higieną głosu (I – IV)) • praca nad wyzwoleniem naturalnego brzmienia głosu (I – IV rok) • rozwijanie technik emisyjnych i impostacyjnych w celu wypracowania kondycji głosowej (II – IV rok) • wyrównanie brzmienia samogłosek między rejestrami na przestrzeni funkcjonalnej skali głosu (I – IV rok) • wyrobienie umiejętności prowadzenia frazy muzycznej (I – IV rok) • rozwiązywanie problemów związanych z emisją i impostacją głosu wynikających z potrzeb innych przedmiotów praktycznych (I – IV rok) |
|
|||||||
WA/A/EPwT2-L | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr letni 2019/20
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zajęcia mają charakter warsztatowy. Pierwsza część zajęć prowadzona jest w formie konwersatorium. Polega na analizie zagadnień związanych z etyką pracy w teatrze, ze szczególnym uwzględnieniem współczesnej dynamiki wokół ruchu #MeToo oraz krytyki instytucjonalnej badającej relacje władzy, podległości i autonomii w różnych modelach produkcji, zarządzania i kooperacji zarówno w instytucjach teatralnych, jak i szkolnictwie artystycznym. Druga cześć zajęć na charakter warsztatów antydyskryminacyjnych i antyprzemocowych prowadzonych przez ekspertkę. |
|
|||||||
WA/A/FStRSc | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr zimowy 2016/2017
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||||||
WA/A/Gwf2-L | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr letni 2019/20
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przygotowanie studenta do dalszej aktywności ruchowej. Doskonalenie prawidłowych wzorców ruchowych. Wspieranie i pomaganie studenta w aktywnej pracy ruchowej. Doskonalenie słabszych stron studenta w zakresie ruchowym. Dalsza praca nad skorygowaniem wad postawy. Wyrabianie zdrowych nawyków ruchowych. Doskonalenie elementów ćwiczeń gimnastycznych. Poprawa mobilności ciała. Rozwijanie koordynacji psycho - ruchowej. Praca nad orientacją i wyobraźnią przestrzenno – ruchową. Kontynuacja pracy studenta w zakresie w treningu motorycznym. Student doskonali ćwiczenia i techniki w treningu gimnastycznym i motorycznym. Doskonali wiedzę, która pozwoli i ułatwi mu odnalezienie się na rynku pracy artystycznej. |
|
|||||||
WA/A/HDPol-L | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr letni 2019/20
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem zajęć jest zapoznanie studentów z podstawowym zasobem dramaturgii polskiej przełomu XIX i XX wieku oraz pierwszych dziesięcioleci wieku XX, a także- z najwybitniejszymi twórcami tego okresu. Po pełnym cyklu zajęć studenci samodzielnie analizują utwór dramatyczny, osadzają go w kontekstach historycznych, dostrzegają zmiany języka i struktur dialogowych w dramacie; rozwijają umiejętność procedury analitycznej przez pogłębianie wiedzy o kompozycji i strukturze dramatów, a także funkcji słowa i dialogu w dramacie. |
|
||||||
WA/A/HSzt1-R2-L | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr letni 2019/20
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cykl wykładów z historii sztuki powszechnej obejmuje okres od czasów prehistorycznych (kultury neolityczne na Bliskim Wschodzie), po starożytny Egipt, Grecję aż po sztukę nam współczesną. Poszczególne okresy w dziejach sztuki są omawiane na przykładzie najbardziej reprezentatywnych dzieł, pojęć i tematów podejmowanych przez artystów w danym momencie historycznym. Celem wykładów jest przekazanie studentom wiedzy na temat epok artystycznych i ich najwybitniejszych reprezentantów, tradycji artystycznych terminologii historii sztuki i metodologii. Także poznanie przez studentów podstawowej i współczesnej literatury przedmiotu. |
|
||||||
WA/A/HTiD4-L | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr letni 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
|||
WA/A/HTMuz | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr letni 2016/2017
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem kształcenia jest zapoznanie studentów z historią musicalu, jako najbardziej popularnej formy teatru muzycznego XX wieku, jak i współcześnie. Zajęcia z historii muzyki popularnej XX wieku w I semestrze dały studentom orientację niezbędną w obserwowaniu rozwoju musicalu. Zakres przekazywanych treści obejmuje definicję gatunku (nie jest ona jednoznaczna, co daje temat do gorącej wspólnej dyskusji), chronologię musicalu nowoczesnego (w latach 1927-2019), a także monograficzne portrety najważniejszych twórców (m.in. Andrew Lloyd Webber). Omawiany jest – obok głównego kursu – rozwój musicalu w Polsce, z nastawieniem na spektakle światowe, wywodzące się z Broadwayu i West Endu, i ich polskie inscenizacje. Kurs ilustrowany jest nagraniami muzycznymi (gdzie jest to możliwie, czyli w 80-90% w zapisie wideo), które prowadzący omawia ze studentami. Całość materiału wprowadzana jest do zamkniętej grupy na FB (wykładowca i studenci), więc zawsze można wracać do omówionych materiałów. |
|
||||||||||
WA/A/HTPol2-R2-L | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr letni 2019/20
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Student po ukończeniu kursu powinien poznać historię teatru polskiego w stopniu podstawowym, powinien umieć lokalizować w czasie poszczególne widowiska teatralne, style aktorskie, a także artystów teatru. Celem przedmiotu jest też doskonalenie umiejętności korzystania ze źródeł i opracowań oraz doskonalenie umiejętności mówienia o teatrze. |
|
||||||
WA/A/HTPow2-R2-L | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr letni 2019/20
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zajęcia służą prezentacji najważniejszych zjawisk z historii teatru powszechnego -od połowy XIX do końca XX wieku. Kluczowe zagadnienia omawiane są w kontekście historii politycznej, społecznej i kulturowej, z uwzględnieniem korespondujących z teatrem dzieł literackich, plastycznych, muzycznych. Ze względu na omawiane epoki szczególny nacisk położony jest na przemiany sztuki reżyserii i inscenizacji oraz konwencje i style gry aktorskiej, a także zmieniającą się pozycję tekstu dramatycznego. Historia teatru oglądana jest w dwu perspektywach: ujęciu panoramicznemu czy syntetycznemu, towarzyszy spojrzenie szczegółowe, analityczne, a procesy artystyczne ujęte są w porządku synchronicznym i diachronicznym. . Idąc tym tropem, zajęcia łączą postulaty strukturalizacji i dekonstrukcji z chronologią i semantyką dzieła a równocześnie sięgają psychologii odbioru. Przedmiot kształtuje umiejętność świadomego odczytywaniu różnorakich procesów teatralnych w kontekście tradycji i innowacji. |
|
||||||
WA/A/IG2 | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr zimowy 2016/2017
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
CELE PRZEDMIOTU IMPOSTACJA GŁOSU W MOWIE I ŚPIEWIE • wyrobienie prawidłowych nawyków w emisji głosu (oddech, miejsce artykulacji, rezonatory, rejestry) i ich koordynacja w celu wypracowania umiejętności posługiwania się głosem nośnym, dynamicznym, plastycznym (ze zdolnością do zmiany brzmień, dynamiki, tempa i rytmu) dającym możliwość wyrażania myśli, stanów, intencji, emocji i uczuć, zdolnym działać w każdych warunkach i przestrzeni (I – IV rok) • wypracowanie nawyków związanych z higieną głosu (I – IV rok) • praca nad wyzwoleniem naturalnego brzmienia głosu (I – IV rok) • rozwijanie technik emisyjnych i impostacyjnych w celu wypracowania kondycji głosowej (II – IV rok) • rozwiązywanie problemów związanych z emisją i impostacją głosu wynikających z potrzeb innych przedmiotów praktycznych (I – IV rok) |
|
||||||||
WA/A/IGMS2-L | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr letni 2019/20
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu II roku studiów jest pogłębianie umiejętności posługiwania się głosem w mowie i śpiewie oraz rozwijanie technik wokalnych i impostacyjnych. Warunkiem udziału w zajęciach jest ukończenie kursu emisji głosu tożsamego z poziomem I roku studiów na kierunku aktorstwo. |
|
|||||||
WA/A/ImprA-L | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr letni 2019/20
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
wykorzystanie technik improwizacji do nauki spontaniczności, autentyczności postaci i emocji. Nauka wewnętrznego i fizycznego działania, budowanie postaci, konfliktów. Nauka samowystarczalności aktorskiej - umiejętność odczytywania intencji partnera - uważność i spontaniczność. |
|
|||||||
WA/A/IntPio2-L | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr letni 2019/20
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Interpretacja piosenki. Piosenka jako krótka forma sceniczna, wypowiedź studenta. Przemyślane zdanie, co chce przez ten utwór widzowi powiedzieć |
|
|||||||
WA/A/JOP2-L | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr letni 2019/20
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Lektorat języka angielskiego na poziomie średniozaawansowanym (poziom B1+ według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego) ma na celu zwiększenie kompetencji komunikacyjnej studentów w języku angielskim. Zajęcia obejmują zarówno analizę autentycznych materiałów (recenzje teatralne, fragmenty prozy i dramatu angielskiego, nagrania sztuk), jak i tworzenie i prezentację treści (pisanie recenzji, odgrywanie sceny dramatu, recytacja wiersza i fragmentu prozy). |
|
|||||||
WA/A/KL2-L | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr letni 2019/20
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zagadnienia dotyczące ćwiczenia sprawności narządów mowy, kontrolowania prawidłowego brzmienia głosek, utrwalania i automatyzowania właściwego brzmienia mowy w tekstach czytanych, mówionych, śpiewanych - realizacje techniczne oraz z użyciem emocji i zmiennego tempa oraz w mowie spontanicznej. |
|
|||||||
WA/A/LA(f) | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr zimowy 2016/2017
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||||||||
WA/A/POWI | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr letni 2019/20
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
1. Zapoznanie studentów z problematyką ochrony własności intelektualnej. Uzyskanie przez studentów podstawowej wiedzy nt. źródeł prawa oraz zasad ochrony utworów w prawie autorskim ze szczególnym uwzględnieniem zagadnień istotnych dla kierunku studiów, które mogą mieć znaczenie w praktyce. 2. Znajomość ustaw, przepisów regulujących aspekty prawne związane z korzystaniem z własności intelektualnej, w tym również znajomość podstawowych zasad ochrony cywilnoprawnej wynikającej z przepisów kodeksu cywilnego i prawno-karnej praw autorskich oraz praw pokrewnych, a także konsekwencje ich naruszenia. 3. Przyswojenie teoretycznej wiedzy dotyczącej prawnych granic korzystania z własności intelektualnej, dozwolonego użytku, wolności wypowiedzi, prawa cytatu. Przedstawienie aspektów teoretycznych wzbogacone zostanie wyrobieniem umiejętności ich praktycznego zastosowania do typowych sytuacji faktycznych, ze szczególnym naciskiem na środowisko artystów wykonawców. |
|
||||||
WA/A/PPzK-L | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr letni 2019/20
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem zajęć jest wskazanie różnic w pracy na planie filmu fabularnego, serialu telewizyjnego, telenoweli czy sitcomu. |
|
|||||||
WA/A/PTK | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr zimowy 2016/2017
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||||||
WA/A/PrAk2-L | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr letni 2019/20
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Studenci w trakcie zajęć pracują wspólnie z akompaniatorem nad przygotowaniem utworów z gatunku piosenki musicalowej. Ponieważ występuje tu wiele styli i gatunków muzycznych (np. rock, pop, swing, samba, bossa nova itp.) każdy z nich wymaga czasu do zapoznania i analizy formalnej. Praca polega na dokładnym poznaniu linii melodycznej, harmonii utworu, rytmiki i zmian dynamicznych i agogicznych. Ponadto analizowane są ogólne cechy i specyfikę danego gatunku i wynikające z niego różnice w frazowaniu, konstruowaniu formy, narracji utworu. Na tej podstawie budowana jest rola i postać podczas zajęć "Style muzyczne" razem z profesorem prowadzącym. |
|
|||||||
WA/A/PrNagl-L | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr letni 2019/20
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
|||||
WA/A/F/PP-L | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
semsetr letni 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
|||||
WA/A/F/PdC2-L | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
semsetr letni 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
|||||
WA/A/RR1 | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr zimowy 2016/2017
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||||||||
WA/A/R1-L | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr letni 2019/20
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
• Ćwiczenia poczucia pulsu, metrum i rytmu (z uwzględnieniem pulsu i metrum nieregularnego, rytmów synkopowanych) • Ćwiczenia inhibicyjno-incytacyjne na szybkość reakcji i umiejętność koncentracji o wyższym stopniu trudności. • Ćwiczenia polirytmiczne na podzielność uwagi, niezależność ruchów i ich synchronizację o wyższym stopniu trudności. • Ćwiczenia warsztatu muzyczno-ruchowego, ekspresji ciała, orientacji i wyobraźni przestrzennej; • Improwizacje rytmiczne, wokalne, ruchowe w oparciu o trudniejszy materiał metro-rytmiczny. • Rozwijanie wrażliwości muzycznej, słuchu muzycznego, ćwiczenia pamięci muzycznej, umiejętności szybkiej analizy muzyki; • Zdobywanie wiedzy muzycznej (w zakresie elementów dzieła muzycznego i budowy formalnej utworów) |
|
|||||||
WA/A/ScDPr |
Zajęcia przedmiotu
semestr zimowy 2016/2017
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Praca zbiorowa na wybranych scenach/ fragmentach dramatu klasycznego lub współczesnego. Budowanie historii poszczególnych postaci sztuki, adaptacja i łączenie ich z losami innych bohaterów (praca zbiorowa). Analiza charakterów, logika i konstrukcja dramatu w połączeniu z improwizacją i swobodą twórczą w ramach zadanych tematów. Budowanie relacji między postaciami w przebiegu wspólnej opowieści. Dialog jako forma komunikacji, wymiana informacji, emocji, stanów psychologicznych oraz forma zachowań i partnerstwo sceniczne. Świadome budowanie zdarzenia scenicznego potocznie zwanego "sceną". |
|
|||||||||||||