Przedmioty ogólnoakademickie (grupa przedmiotów zdefiniowana przez Kierunek Aktorstwo)
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
- nie jesteś zalogowany - aktualnie nie możesz się rejestrować - możesz się zarejestrować - możesz się wyrejestrować (lub wycofać prośbę) - złożyłeś prośbę o zarejestrowanie (i nie możesz jej już wycofać) - jesteś pomyślnie zarejestrowany (i nie możesz się wyrejestrować)
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2016/17-Z - semestr zimowy 2016/2017 2016/17-L - semestr letni 2016/2017 2017/18-Z - semestr zimowy 2017/18 2017/18-L - semestr letni 2017/18 2018/19-Z - semestr zimowy 2018/19 2018/19-L - semestr letni 2018/19 2019/20-Z - semestr zimowy 2019/20 2019/20-L - semestr letni 2019/20 2020/21-Z - semestr zimowy 2020/21 2020/21-L - semestr letni 2020/21 2021/22-Z - semestr zimowy 2021/22 2021/22-L - semsetr letni 2021/22 2022/23-Z - semestr zimowy 2022/23 2022/23-L - semestr letni 2022/23 2023/24-Z - semestr zimowy 2023/24 2023/24-L - semestr letni 2023/24 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | |||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2016/17-Z | 2016/17-L | 2017/18-Z | 2017/18-L | 2018/19-Z | 2018/19-L | 2019/20-Z | 2019/20-L | 2020/21-Z | 2020/21-L | 2021/22-Z | 2021/22-L | 2022/23-Z | 2022/23-L | 2023/24-Z | 2023/24-L | |||||
WA/A/AK-L | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr letni 2019/20
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Wprowadzenie wiedzy o podziałach dziedzinowych kultury nowoczesnej : nauki, sztuki, obyczaju, języka (i ich społecznych regulacjach); o aspekcie aksjologicznych: wartościach, normach, zakazach i "społecznych tabu" (jako poziomu oddzielnego od psychologicznych motywacji), o uwarunkowaniach technologicznych i powiązanie tychże z podstawami kulturowych regulacji (np. proces cywilizacyjny Eliasa, powtórna retencja "mnemotechnika oparta na technologiach" Stieglera) |
|
|||||||
WA/A/AK-Z | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr zimowy 2016/2017
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Wprowadzenie wiedzy o podziałach dziedzinowych kultury nowoczesnej : nauki, sztuki, obyczaju, języka (i ich społecznych regulacjach); o aspekcie aksjologicznych: wartościach, normach, zakazach i "społecznych tabu" (jako poziomu oddzielnego od psychologicznych motywacji), o uwarunkowaniach technologicznych i powiązanie tychże z podstawami kulturowych regulacji (np. proces cywilizacyjny Eliasa, powtórna retencja "mnemotechnika oparta na technologiach" Stieglera) |
|
|||||||||||||
WA/A/BHP | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr zimowy 2018/19
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Bezpieczeństwo i higiena pracy |
|
||||||||
WA/A/Gwf1-L | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr letni 2019/20
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przygotowanie studenta do aktywności ruchowej. Nauczenie go prawidłowych wzorców ruchowych. Zaszczepienie zasad o zdrowym trybie życia dotyczącym sfery mentalnej, ruchowej, odżywiania oraz regeneracji. Przedstawienie mocnych stron studenta w zakresie ruchowym. Skorygowanie wad postawy. Wyrabianie zdrowych nawyków ruchowych. Poznanie elementów ćwiczeń gimnastycznych i doskonalenie ich. Poprawa mobilności ciała. Rozwijanie koordynacji psycho - ruchowej. Uruchomienie orientacji i wyobraźni przestrzenno – ruchowej. Zaznajomienie i wprowadzenie studenta w trening motoryczny. Student ma znać ćwiczenia i techniki. Poznać wiedzę, która pozwoli i ułatwi mu odnalezienie się na rynku pracy artystycznej. |
|
|||||||
WA/A/Gwf1-Z | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr zimowy 2018/19
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przygotowanie studenta do aktywności ruchowej. Nauczenie go prawidłowych wzorców ruchowych. Zaszczepienie zasad o zdrowym trybie życia dotyczącym sfery mentalnej, ruchowej, odżywiania oraz regeneracji. Przedstawienie mocnych stron studenta w zakresie ruchowym. Skorygowanie wad postawy. Wyrabianie zdrowych nawyków ruchowych. Poznanie elementów ćwiczeń gimnastycznych i doskonalenie ich. Poprawa mobilności ciała. Rozwijanie koordynacji psycho - ruchowej. Uruchomienie orientacji i wyobraźni przestrzenno – ruchowej. Zaznajomienie i wprowadzenie studenta w trening motoryczny. Student ma znać ćwiczenia i techniki. Poznać wiedzę, która pozwoli i ułatwi mu odnalezienie się na rynku pracy artystycznej. |
|
|||||||||
WA/A/Gwf2-L | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr letni 2019/20
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przygotowanie studenta do dalszej aktywności ruchowej. Doskonalenie prawidłowych wzorców ruchowych. Wspieranie i pomaganie studenta w aktywnej pracy ruchowej. Doskonalenie słabszych stron studenta w zakresie ruchowym. Dalsza praca nad skorygowaniem wad postawy. Wyrabianie zdrowych nawyków ruchowych. Doskonalenie elementów ćwiczeń gimnastycznych. Poprawa mobilności ciała. Rozwijanie koordynacji psycho - ruchowej. Praca nad orientacją i wyobraźnią przestrzenno – ruchową. Kontynuacja pracy studenta w zakresie w treningu motorycznym. Student doskonali ćwiczenia i techniki w treningu gimnastycznym i motorycznym. Doskonali wiedzę, która pozwoli i ułatwi mu odnalezienie się na rynku pracy artystycznej. |
|
|||||||
WA/A/Gwf2-Z | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr zimowy 2019/20
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przygotowanie studenta do dalszej aktywności ruchowej. Doskonalenie prawidłowych wzorców ruchowych. Wspieranie i pomaganie studenta w aktywnej pracy ruchowej. Doskonalenie słabszych stron studenta w zakresie ruchowym. Dalsza praca nad skorygowaniem wad postawy. Wyrabianie zdrowych nawyków ruchowych. Doskonalenie elementów ćwiczeń gimnastycznych. Poprawa mobilności ciała. Rozwijanie koordynacji psycho - ruchowej. Praca nad orientacją i wyobraźnią przestrzenno – ruchową. Kontynuacja pracy studenta w zakresie w treningu motorycznym. Student doskonali ćwiczenia i techniki w treningu gimnastycznym i motorycznym. Doskonali wiedzę, która pozwoli i ułatwi mu odnalezienie się na rynku pracy artystycznej. |
|
|||||||
WA/A/HistLit | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr zimowy 2018/19
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zajęcia obejmują kurs historii literatury od czasów starożytnych do współczesności. W ich trakcie zostaną zaprezentowani najważniejsi twórcy literaccy i ich dzieła, usytuowane w kontekście szerokiego tła kulturowego. Podczas zajęć będą stosowane różne metodologie interpretacyjne. Teksty literackie będą ujmowane zarówno w sposób diachroniczny, jak i synchroniczny – by wykazać ideową ciągłość między przeszłością a współczesnością. Cele przedmiotu: Zapoznanie studentów z najwybitniejszymi twórcami literackimi. Zapoznanie studentów z przykładowymi tekstami literackimi z różnych epok w szerokich kontekstach kulturowych (np. idee filozoficzne, plastyka, muzyka, teatr, film). Udoskonalenie umiejętności interpretacji tekstów literackich z różnych epok z wykorzystaniem rożnych technik interpretacyjnych. Doskonalenie umiejętności mówienia o literaturze. |
|
|||||||
WA/A/HistLit-L | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr letni 2019/20
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zajęcia obejmują kurs historii literatury od czasów starożytnych do współczesności. W ich trakcie zostaną zaprezentowani najważniejsi twórcy literaccy i ich dzieła, usytuowane w kontekście szerokiego tła kulturowego. Podczas zajęć będą stosowane różne metodologie interpretacyjne. Teksty literackie będą ujmowane zarówno w sposób diachroniczny, jak i synchroniczny – by wykazać ideową ciągłość między przeszłością a współczesnością. Cele przedmiotu: Zapoznanie studentów z najwybitniejszymi twórcami literackimi. Zapoznanie studentów z przykładowymi tekstami literackimi z różnych epok w szerokich kontekstach kulturowych (np. idee filozoficzne, plastyka, muzyka, teatr, film). Udoskonalenie umiejętności interpretacji tekstów literackich z różnych epok z wykorzystaniem rożnych technik interpretacyjnych. Doskonalenie umiejętności mówienia o literaturze. |
|
|||||
WA/A/HLiP-L | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr letni 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zajęcia obejmują kurs historii literatury od czasów starożytnych do współczesności, a także podstawowe elementy z zakresu poetyki. W ich trakcie zostaną zaprezentowani najważniejsi twórcy literaccy i ich dzieła, usytuowane w kontekście szerokiego tła kulturowego. Będą stosowane różne metodologie interpretacyjne. Teksty literackie będą ujmowane zarówno w sposób diachroniczny, jak i synchroniczny – by wykazać ideową ciągłość między przeszłością a współczesnością. Cele przedmiotu: Zapoznanie studentów z najwybitniejszymi twórcami literackimi. Zapoznanie studentów z przykładowymi tekstami literackimi z różnych epok w szerokich kontekstach kulturowych (np. idee filozoficzne, plastyka, muzyka, teatr, film). Zapoznanie studentów z podstawowymi kategoriami z zakresu poetyki (wersyfikacja, genologia). Udoskonalenie umiejętności interpretacji tekstów literackich z różnych epok z wykorzystaniem rożnych technik interpretacyjnych. Doskonalenie umiejętności mówienia o literaturze. |
|
||||
WA/A/HLiP-Z | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zajęcia obejmują kurs historii literatury od czasów starożytnych do współczesności, a także podstawowe elementy z zakresu poetyki. W ich trakcie zostaną zaprezentowani najważniejsi twórcy literaccy i ich dzieła, usytuowane w kontekście szerokiego tła kulturowego. Będą stosowane różne metodologie interpretacyjne. Teksty literackie będą ujmowane zarówno w sposób diachroniczny, jak i synchroniczny – by wykazać ideową ciągłość między przeszłością a współczesnością. Cele przedmiotu: Zapoznanie studentów z najwybitniejszymi twórcami literackimi. Zapoznanie studentów z przykładowymi tekstami literackimi z różnych epok w szerokich kontekstach kulturowych (np. idee filozoficzne, plastyka, muzyka, teatr, film). Zapoznanie studentów z podstawowymi kategoriami z zakresu poetyki (wersyfikacja, genologia). Udoskonalenie umiejętności interpretacji tekstów literackich z różnych epok z wykorzystaniem rożnych technik interpretacyjnych. Doskonalenie umiejętności mówienia o literaturze. |
|
||||
WA/A/HSzt-L | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr letni 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cel ogólny: Przedstawienie dziejów sztuki w ujęciu krytycznym, za pomocą wybranych zagadnień z zakresu ikonografii, środków artystycznych, technik, a także gatunków i funkcji dzieł sztuki. Cele szczegółowe: 1. Podstawowa wiedza na temat epok artystycznych i ich przedstawicieli, gatunków sztuki, technik, środków artystycznych, społecznych i ekonomicznych aspektów sztuki. 2. Analiza i interpretacja dzieł sztuki. 3. Terminologia artystyczna i opis środków artystycznych. |
|
||||
WA/A/HSzt-Z | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr zimowy 2017/18
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cel ogólny: Przedstawienie dziejów sztuki w ujęciu krytycznym, za pomocą wybranych zagadnień z zakresu ikonografii, środków artystycznych, technik, a także gatunków i funkcji dzieł sztuki. Cele szczegółowe: 1. Podstawowa wiedza na temat epok artystycznych i ich przedstawicieli, gatunków sztuki, technik, środków artystycznych, społecznych i ekonomicznych aspektów sztuki. 2. Analiza i interpretacja dzieł sztuki. 3. Terminologia artystyczna i opis środków artystycznych. |
|
||||||
WA/A/HSzt1-R2-L | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr letni 2019/20
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cykl wykładów z historii sztuki powszechnej obejmuje okres od czasów prehistorycznych (kultury neolityczne na Bliskim Wschodzie), po starożytny Egipt, Grecję aż po sztukę nam współczesną. Poszczególne okresy w dziejach sztuki są omawiane na przykładzie najbardziej reprezentatywnych dzieł, pojęć i tematów podejmowanych przez artystów w danym momencie historycznym. Celem wykładów jest przekazanie studentom wiedzy na temat epok artystycznych i ich najwybitniejszych reprezentantów, tradycji artystycznych terminologii historii sztuki i metodologii. Także poznanie przez studentów podstawowej i współczesnej literatury przedmiotu. |
|
||||||
WA/A/HSzt1-R2-Z | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr letni 2016/2017
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cykl wykładów z historii sztuki powszechnej obejmuje okres od czasów prehistorycznych (kultury neolityczne na Bliskim Wschodzie), po starożytny Egipt, Grecję aż po sztukę nam współczesną. Poszczególne okresy w dziejach sztuki są omawiane na przykładzie najbardziej reprezentatywnych dzieł, pojęć i tematów podejmowanych przez artystów w danym momencie historycznym. Celem wykładów jest przekazanie studentom wiedzy na temat epok artystycznych i ich najwybitniejszych reprezentantów, tradycji artystycznych terminologii historii sztuki i metodologii. Także poznanie przez studentów podstawowej i współczesnej literatury przedmiotu. |
|
||||||||||
WA/A/JOP2-L | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr letni 2019/20
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Lektorat języka angielskiego na poziomie średniozaawansowanym (poziom B1+ według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego) ma na celu zwiększenie kompetencji komunikacyjnej studentów w języku angielskim. Zajęcia obejmują zarówno analizę autentycznych materiałów (recenzje teatralne, fragmenty prozy i dramatu angielskiego, nagrania sztuk), jak i tworzenie i prezentację treści (pisanie recenzji, odgrywanie sceny dramatu, recytacja wiersza i fragmentu prozy). |
|
|||||||
WA/A/JOP2-Z | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr zimowy 2019/20
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Lektorat języka angielskiego na poziomie średniozaawansowanym (poziom B1+ według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego) ma na celu zwiększenie kompetencji komunikacyjnej studentów w języku angielskim. Zajęcia obejmują zarówno analizę autentycznych materiałów (recenzje teatralne, fragmenty prozy i dramatu angielskiego, nagrania sztuk), jak i tworzenie i prezentację treści (pisanie recenzji, odgrywanie sceny dramatu, recytacja wiersza i fragmentu prozy). |
|
|||||||
WA/A/JOP1-L | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr letni 2019/20
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Lektorat języka angielskiego na poziomie średniozaawansowanym (poziom B1+ według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego) ma na celu zwiększenie kompetencji komunikacyjnej studentów w języku angielskim. Zajęcia obejmują zarówno analizę autentycznych materiałów (recenzje teatralne, fragmenty prozy i dramatu angielskiego, nagrania sztuk), jak i tworzenie i prezentację treści (pisanie recenzji, odgrywanie sceny dramatu, recytacja wiersza i fragmentu prozy). |
|
|||||||
WA/A/JOP1-Z | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr zimowy 2018/19
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Lektorat języka angielskiego na poziomie średniozaawansowanym (poziom B1+ według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego) ma na celu zwiększenie kompetencji komunikacyjnej studentów w języku angielskim. Zajęcia obejmują zarówno analizę autentycznych materiałów (recenzje teatralne, fragmenty prozy i dramatu angielskiego, nagrania sztuk), jak i tworzenie i prezentację treści (pisanie recenzji, odgrywanie sceny dramatu, recytacja wiersza i fragmentu prozy). |
|
|||||||||
WA/A/MBN | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr zimowy 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zajęcia mają umożliwić studentom/kom zrozumienie podstaw metodologicznych nauk humanistycznych, zdobycie praktycznych umiejętności poprawnego projektowania badań naukowych / formułowania aplikacji grantowej. Punktem wyjścia będą spektakle klasyków i klasyczek współczesnego teatru europejskiego, m.in. Romea Castellucciego, Milo Raua, Giselle Vienne, Philippe’a Quesne’a czy Florentiny Holzinger. Wymienieni twórcy/czynie reprezentują różne pokolenia i teatralne nurty, każdy/a z nich wytworzył jednak osobny idiom, wyznaczając nowe ścieżki myślenia o sztukach performatywnych: o relacji fikcja/rzeczywistość, funkcji obrazu czy roli aktora/rki na scenie. Omawiając wybrane spektakle, studenci/tki przygotowują się do samodzielnego napisania pracy magisterskiej czy wniosku stypendialnego na projekt artystyczny. |
|
|||||
WA/A/MBN-L | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
semsetr letni 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
|||
WA/A/POWI | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr letni 2019/20
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
1. Zapoznanie studentów z problematyką ochrony własności intelektualnej. Uzyskanie przez studentów podstawowej wiedzy nt. źródeł prawa oraz zasad ochrony utworów w prawie autorskim ze szczególnym uwzględnieniem zagadnień istotnych dla kierunku studiów, które mogą mieć znaczenie w praktyce. 2. Znajomość ustaw, przepisów regulujących aspekty prawne związane z korzystaniem z własności intelektualnej, w tym również znajomość podstawowych zasad ochrony cywilnoprawnej wynikającej z przepisów kodeksu cywilnego i prawno-karnej praw autorskich oraz praw pokrewnych, a także konsekwencje ich naruszenia. 3. Przyswojenie teoretycznej wiedzy dotyczącej prawnych granic korzystania z własności intelektualnej, dozwolonego użytku, wolności wypowiedzi, prawa cytatu. Przedstawienie aspektów teoretycznych wzbogacone zostanie wyrobieniem umiejętności ich praktycznego zastosowania do typowych sytuacji faktycznych, ze szczególnym naciskiem na środowisko artystów wykonawców. |
|
||||||