Przedmioty A sem 3 rok II (grupa przedmiotów zdefiniowana przez Kierunek Aktorstwo)
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2016/17-Z - semestr zimowy 2016/2017 2016/17-L - semestr letni 2016/2017 2017/18-Z - semestr zimowy 2017/18 2017/18-L - semestr letni 2017/18 2018/19-Z - semestr zimowy 2018/19 2018/19-L - semestr letni 2018/19 2019/20-Z - semestr zimowy 2019/20 2020/21-Z - semestr zimowy 2020/21 2021/22-Z - semestr zimowy 2021/22 2022/23-Z - semestr zimowy 2022/23 2023/24-Z - semestr zimowy 2023/24 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | ||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2016/17-Z | 2016/17-L | 2017/18-Z | 2017/18-L | 2018/19-Z | 2018/19-L | 2019/20-Z | 2020/21-Z | 2021/22-Z | 2022/23-Z | 2023/24-Z | |||||
WA/A/Akr-Z |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr zimowy 2016/2017
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
WA/A/AFMR-Z |
Analiza form muzyki rozrywkowej (od 2023-10-01)
|
brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
![]() ![]() |
Zajęcia przedmiotu
semestr zimowy 2023/24
Grupy przedmiotu
- (od 2023-10-01) Przedmioty A sem 3 rok II
- (od 2023-10-01) Przedmioty fakultatywne
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
|
WA/A/BR-Z | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
![]() |
brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr zimowy 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cele przedmiotu • Walka wszelkimi rodzajami broni białej z uwzględnieniem zwyczajów danych epok oraz literatury dramatycznej • Wyrobienie sprawności fizycznej, koncentracji, koordynacji ruchowej, poczucia rytmu, reagowania (refleks). • Umiejętności zakomponowania ciała w przestrzeni scenicznej, • Wyrobienie świadomości wyrazu scenicznego oraz posługiwania się formą teatralną • wyrobienie umiejętności współpracy z partnerem oraz pracy w grupie • Nauka używania elementów rynsztunku i kostiumu mających związek obyczajowy z fechtunkiem. Nauczanie ruchów obyczajowych związanych z obyczajami wojskowymi. • Obnażanie broni, przysięgi i saluty za pomocą broni, posługiwanie się peleryną i krótkim płaszczem podczas walki. • Umiejętność technicznego ułożenia i wykonania walki scenicznej. • Analiza konstrukcji pojedynku scenicznego. Określenie jego funkcji w scenie i całym utworze dramatycznym • Praca nad scenami szermierczymi w najczęściej realizowanych sztukach dramatycznych. |
|
||
WA/A/Dubb-Z | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
semestr zimowy 2019/20
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cele przedmiotu • Nabycie podstawowych umiejętności niezbędnych aktorowi do pracy z mikrofonem • Przedstawienie specyfiki pracy w studiu nagraniowym • Praktyka mikrofonowa poprzez realizację różnego rodzaju nagrań • Prezentacja różnorodności zadań aktora w pracy z mikrofonem • Właściwe używanie głosu i artykulacji w zależności od konwencji nagrania • Rozwijanie plastyki głosu i artykulacji niezbędnych do realizacji bardziej złożonych zadań mikrofonach wymagających oddania charakterystyczności postaci • Budowanie postaci w planie radiowym oraz realizacja nagrań scen wieloosobowych |
|
||
WA/A//EG2-R2-Z |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
semestr zimowy 2016/2017
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
CELE PRZEDMIOTU EMISJA GŁOSU • wyrobienie prawidłowych nawyków w emisji głosu (oddech, miejsce artykulacji, rezonatory, rejestry) i ich koordynacja w celu wypracowania umiejętności posługiwania się głosem nośnym, dynamicznym, plastycznym (ze zdolnością do zmiany brzmień, dynamiki, tempa i rytmu) dającym możliwość wyrażania myśli, stanów, intencji, emocji i uczuć, zdolenym działać w każdych warunkach i przestrzeni (I – IV rok) • wypracowanie nawyków związanych z higieną głosu (I – IV)) • praca nad wyzwoleniem naturalnego brzmienia głosu (I – IV rok) • rozwijanie technik emisyjnych i impostacyjnych w celu wypracowania kondycji głosowej (II – IV rok) • wyrównanie brzmienia samogłosek między rejestrami na przestrzeni funkcjonalnej skali głosu (I – IV rok) • wyrobienie umiejętności prowadzenia frazy muzycznej (I – IV rok) • rozwiązywanie problemów związanych z emisją i impostacją głosu wynikających z potrzeb innych przedmiotów praktycznych (I – IV rok) |
|
||
WA/A/EPwT2 | brak | brak | brak | brak |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
semestr zimowy 2018/19
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zajęcia mają charakter warsztatowy. Pierwsza część zajęć prowadzona jest w formie konwersatorium. Polega na analizie zagadnień związanych z etyką pracy w teatrze, ze szczególnym uwzględnieniem współczesnej dynamiki wokół ruchu #MeToo oraz krytyki instytucjonalnej badającej relacje władzy, podległości i autonomii w różnych modelach produkcji, zarządzania i kooperacji zarówno w instytucjach teatralnych, jak i szkolnictwie artystycznym. Druga cześć zajęć na charakter warsztatów antydyskryminacyjnych i antyprzemocowych prowadzonych przez ekspertkę. |
|
||
WA/A/FStRSc |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr zimowy 2016/2017
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
WA/A/Gwf2-R2-Z | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
semestr zimowy 2019/20
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przygotowanie studenta do dalszej aktywności ruchowej. Doskonalenie prawidłowych wzorców ruchowych. Wspieranie i pomaganie studenta w aktywnej pracy ruchowej. Doskonalenie słabszych stron studenta w zakresie ruchowym. Dalsza praca nad skorygowaniem wad postawy. Wyrabianie zdrowych nawyków ruchowych. Doskonalenie elementów ćwiczeń gimnastycznych. Poprawa mobilności ciała. Rozwijanie koordynacji psycho - ruchowej. Praca nad orientacją i wyobraźnią przestrzenno – ruchową. Kontynuacja pracy studenta w zakresie w treningu motorycznym. Student doskonali ćwiczenia i techniki w treningu gimnastycznym i motorycznym. Doskonali wiedzę, która pozwoli i ułatwi mu odnalezienie się na rynku pracy artystycznej. |
|
||
WA/A/G2 |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr zimowy 2016/2017
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przygotowanie studenta do aktywności ruchowej. Nauczenie go prawidłowych wzorców ruchowych. Zaszczepienie zasad o zdrowym trybie życia dotyczącym sfery mentalnej, ruchowej, odżywiania oraz regeneracji. Przedstawienie mocnych stron studenta w zakresie ruchowym. Skorygowanie wad postawy. Wyrabianie zdrowych nawyków ruchowych. Poznanie elementów ćwiczeń gimnastycznych i doskonalenie ich. Poprawa mobilności ciała. Rozwijanie koordynacji psycho - ruchowej. Uruchomienie orientacji i wyobraźni przestrzenno – ruchowej. Zaznajomienie i wprowadzenie studenta w trening mentalny. Ma znać ćwiczenia i techniki. Poznać wiedzę, która pozwoli i ułatwi mu odnalezienie się na rynku pracy artystycznej. |
|
||
WA/A/HDPol |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr zimowy 2016/2017
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem zajęć jest zapoznanie studentów z podstawowym zasobem dramaturgii polskiej przełomu XIX i XX wieku oraz pierwszych dziesięcioleci wieku XX, a także- z najwybitniejszymi twórcami tego okresu. Po pełnym cyklu zajęć studenci samodzielnie analizują utwór dramatyczny, osadzają go w kontekstach historycznych, dostrzegają zmiany języka i struktur dialogowych w dramacie; rozwijają umiejętność procedury analitycznej przez pogłębianie wiedzy o kompozycji i strukturze dramatów, a także funkcji słowa i dialogu w dramacie. |
|
||
WA/A/HMuz-R2-Z |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() ![]() |
Zajęcia przedmiotu
semestr zimowy 2016/2017
Grupy przedmiotu
- (od 2023-10-01) Przedmioty fakultatywne
Skrócony opis
Celem kształcenia jest zapoznanie studentów z historią muzyki popularnej XX wieku, co stanowi podstawę niezbędną do ukazania historii musicalu w drugim semestrze. Zakres przekazywanych treści obejmuje okres od narodzin jazzu (Nowy Orlean, początek XX wieku), poprzez kolejne etapy rozwoju tego gatunku (swing, be-bop, modern jazz) do współczesności. Równolegle przebiega ewolucja bluesa, R&B, aż po rock'n'roll i style współczesne (soul, funk, hip-hop). Osobne miejsce poświęcone jest rozwojowi muzyki popularnej w Polsce (głównie powojennej), ze szczególnym uwzględnieniem polskiego jazzu i specyficznie polskiego gatunku, jakim jest poezja śpiewana. Cały kurs ilustrowany jest nagraniami muzycznymi (wszędzie tam, gdzie jest to możliwie, czyli w 80-90% w zapisie video), które prowadzący omawia ze studentami. Całość materiału wprowadzana jest do zamkniętej grupy na FB (wykładowca i studenci), więc zawsze można wracać do omówionych materiałów. |
|
||
WA/A/HSzt1-R2-Z | brak |
![]() |
brak |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr letni 2016/2017
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cykl wykładów z historii sztuki powszechnej obejmuje okres od czasów prehistorycznych (kultury neolityczne na Bliskim Wschodzie), po starożytny Egipt, Grecję aż po sztukę nam współczesną. Poszczególne okresy w dziejach sztuki są omawiane na przykładzie najbardziej reprezentatywnych dzieł, pojęć i tematów podejmowanych przez artystów w danym momencie historycznym. Celem wykładów jest przekazanie studentom wiedzy na temat epok artystycznych i ich najwybitniejszych reprezentantów, tradycji artystycznych terminologii historii sztuki i metodologii. Także poznanie przez studentów podstawowej i współczesnej literatury przedmiotu. |
|
||
WA/A/HTiD3-Z |
Historia teatru i dramatu III (od 2023-10-01)
|
brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
semestr zimowy 2023/24
Grupy przedmiotu
- (od 2023-10-01) Przedmioty A sem 3 rok II
- (od 2023-10-01) Przedmioty podstawowe
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
|
WA/A/HTPol2-R2-Z |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr zimowy 2016/2017
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Student po ukończeniu kursu powinien poznać historię teatru polskiego w stopniu podstawowym, powinien umieć lokalizować w czasie poszczególne widowiska teatralne, style aktorskie, a także artystów teatru. Celem przedmiotu jest też doskonalenie umiejętności korzystania ze źródeł i opracowań oraz doskonalenie umiejętności mówienia o teatrze. |
|
||
WA/A/HTPow2-R2-Z |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
brak | brak |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr zimowy 2016/2017
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Usytuowanie miejsca teatru w przestrzeniach kulturowych od antyku po przełom XX-XXI wieku. Taka perspektywa służy charakterystyce działań teatralnych na planie teorii sztuki, antropologii, czasu historii i polityki. Obok porządku definiowanych kategorii, analizowanych struktur tekstów teatralnych i literackich, sylwetek twórców – szczególną linię odniesień wyznacza interakcja scena – widownia. Różnorodna materia tych wpływów wskazuje na ramy epoki, kierunki ideowo formalnych przemian, tłumaczy strategię odrzuceń, zaznacza sferę kontynuacji i nowatorstwa. Idąc tym tropem, lektura teatru łączy postulaty strukturalizacji, dekonstrukcji z chronologią i semantyką dzieła a równocześnie sięga psychologii odbioru. W ten sposób przedmiot kształtuje umiejętność analizy i syntezy, świadomość diachronii i synchronii konieczne przy odczytywaniu różnorakich procesów działania teatralnego. |
|
||
WA/A/IG2 |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr zimowy 2016/2017
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
CELE PRZEDMIOTU IMPOSTACJA GŁOSU W MOWIE I ŚPIEWIE • wyrobienie prawidłowych nawyków w emisji głosu (oddech, miejsce artykulacji, rezonatory, rejestry) i ich koordynacja w celu wypracowania umiejętności posługiwania się głosem nośnym, dynamicznym, plastycznym (ze zdolnością do zmiany brzmień, dynamiki, tempa i rytmu) dającym możliwość wyrażania myśli, stanów, intencji, emocji i uczuć, zdolnym działać w każdych warunkach i przestrzeni (I – IV rok) • wypracowanie nawyków związanych z higieną głosu (I – IV rok) • praca nad wyzwoleniem naturalnego brzmienia głosu (I – IV rok) • rozwijanie technik emisyjnych i impostacyjnych w celu wypracowania kondycji głosowej (II – IV rok) • rozwiązywanie problemów związanych z emisją i impostacją głosu wynikających z potrzeb innych przedmiotów praktycznych (I – IV rok) |
|
||
WA/A/IGMS2-R2-Z | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
semestr zimowy 2019/20
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu II roku studiów jest pogłębianie umiejętności posługiwania się głosem w mowie i śpiewie oraz rozwijanie technik wokalnych i impostacyjnych. Warunkiem udziału w zajęciach jest ukończenie kursu emisji głosu tożsamego z poziomem I roku studiów na kierunku aktorstwo. |
|
||
WA/A/ImprA-Z | brak | brak | brak | brak |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
semestr zimowy 2018/19
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
wykorzystanie technik improwizacji do nauki spontaniczności, autentyczności postaci i emocji. Nauka wewnętrznego i fizycznego działania, budowanie postaci, konfliktów. Nauka samowystarczalności aktorskiej - umiejętność odczytywania intencji partnera - uważność i spontaniczność. |
|
||
WA/A/IntPio2-R2-Z |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
semestr zimowy 2016/2017
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Interpretacja piosenki. Wprowadzenie studenta w historię piosenki. Czym jest. Jak powinna być przez aktora prowadzona. Zadanie pracy, stworzenie krótkiej historii na temat śpiewanej piosenki. Opis zagadnienia tematu utworu, krótka charakterystyka postaci, którą tworzy. |
|
||
WA/A/JOP2-R2-Z | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
semestr zimowy 2019/20
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Lektorat języka angielskiego na poziomie średniozaawansowanym (poziom B1+ według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego) ma na celu zwiększenie kompetencji komunikacyjnej studentów w języku angielskim. Zajęcia obejmują zarówno analizę autentycznych materiałów (recenzje teatralne, fragmenty prozy i dramatu angielskiego, nagrania sztuk), jak i tworzenie i prezentację treści (pisanie recenzji, odgrywanie sceny dramatu, recytacja wiersza i fragmentu prozy). |
|
||
WA/A/KL2-Z | brak | brak |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() ![]() |
Zajęcia przedmiotu
semestr zimowy 2017/18
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zagadnienia dotyczące ćwiczenia sprawności narządów mowy, kontrolowania prawidłowego brzmienia głosek, utrwalania i automatyzowania właściwego brzmienia mowy w tekstach czytanych, mówionych, śpiewanych - realizacje techniczne oraz z użyciem emocji i zmiennego tempa oraz w mowie spontanicznej. |
|
||
WA/A/LA(f) |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr zimowy 2016/2017
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
WA/A/PPzK-R2-Z | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() ![]() |
Zajęcia przedmiotu
semestr zimowy 2019/20
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem zajęć jest wskazanie różnic w pracy na planie filmu fabularnego, serialu telewizyjnego, telenoweli czy sitcomu. |
|
||
WA/A/PSDP-R2-Z | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
semestr zimowy 2019/20
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nabycie umiejętności odczytywania intencji rządzących scenami dialogowymi, analiza tekstu umiejętność prowadzenia dialogu, poznanie zasad zarządzających komunikacją między partnerami, uruchomienia wyobraźni na ciekawe rozwiązania sceniczne, indywidualne odczytywanie intencji i emocji postaci, współpraca i uważność partnerska, wyszukiwanie najwłaściwszych rozwiązań scenicznych i ciekawych środków wyrazu do wyrażania intencji i emocji postaci. |
|
||
WA/A/PSDW-R2-Z | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
semestr zimowy 2019/20
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zapoznanie studentów z umiejętnością posługiwania się formą wiersza w budowaniu postaci na scenie. |
|
||
WA/A/PSDWok-R2-Z | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
semestr zimowy 2019/20
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Praca nad piosenką w kontekście partnera scenicznego i widza. |
|
||
WA/A/PTK |
![]() |
![]() |
brak | brak |
![]() |
![]() |
brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr zimowy 2016/2017
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
WA/A/PrAk2-R2-Z |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
semestr zimowy 2016/2017
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Studenci w trakcie zajęć pracują wspólnie z akompaniatorem nad przygotowaniem utworów z gatunku piosenki musicalowej. Ponieważ występuje tu wiele styli i gatunków muzycznych (np. rock, pop, swing, samba, bossa nova itp.) każdy z nich wymaga czasu do zapoznania i analizy formalnej. Praca polega na dokładnym poznaniu linii melodycznej, harmonii utworu, rytmiki i zmian dynamicznych i agogicznych. Ponadto analizowane są ogólne cechy i specyfikę danego gatunku i wynikające z niego różnice w frazowaniu, konstruowaniu formy, narracji utworu. Na tej podstawie budowana jest rola i postać podczas zajęć "Style muzyczne" razem z profesorem prowadzącym. |
|
||
WA/A/PzE23-Z | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
![]() |
![]() ![]() |
Zajęcia przedmiotu
semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
WA/A/PzK-Z |
![]() |
![]() |
![]() |
brak |
![]() |
![]() |
brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr zimowy 2016/2017
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||