Przedmioty WSL/RTL rok III sem VI (grupa przedmiotów zdefiniowana przez Filia w Białymstoku)
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2023/24-L - semestr letni 2023/24 2024/25-L - semestr letni 2024/25 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
2023/24-L | 2024/25-L | |||||
WSL/RTL/AZWSww-L |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
semestr letni 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem zajęć jest przekazanie studentom podstawowej wiedzy i praktyki z zakresu arteterapii dla zagrożonych wykluczeniem społecznym. |
|
||
WSL/RTL/DC2-L |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
semestr letni 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem ćwiczeń jest zapoznanie studentów z ogólnymi zasadami konstruowania scenariusza teatralnego, a w szczególności przybliżenie konstrukcji scenariusza opartego na trzech aktach.Zajęcia są kontynuacja i nawiązaniem do prac wykonanych przez studentów na roku I . |
|
||
WSL/RTL/DTL2-L |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
semestr letni 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przegląd najważniejszych zjawisk w dziejach polskiego i obcego dramatu lalkowego – w perspektywie historycznej i współczesnej, z podkreśleniem roli reżysera i z jego punktu widzenia. Analiza i interpretacja wybranych dramatów z użyciem różnorodnych metodologii badawczych i z uwzględnieniem najnowszych kierunków w dramatologii. Próba odpowiedzi na pytania: co jest, a co może stanowić repertuar współczesnego teatru lalek oraz czy jakiekolwiek względy ten repertuar ograniczają? W jaką stronę idą poszukiwania współczesnych dramatopisarzy i co mają wspólnego z teatrem lalek? Jak czytać klasykę dramatu i jak ją przetwarzać? A wszystko na przykładzie wybranych dramatów, z których każdy bądź był przez autora dedykowany lalkom, bądź był wystawiany w teatrze lalek, bądź zachęca (z różnych względów) do podjęcia podobnej próby. Kontynuacja zajęć z II roku , rozszerzenie wiedzy i umiejętności zdobytych w poprzednich semestrach. Część zajęć może być przeprowadzona online lub zdalnie. |
|
||
WSL/RTL/LPK-L |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
semestr letni 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nabycie umiejętności kreowania i użycia obrazu rejestrowanego z udziałem form lalkowych w projektach teatralnych, gotowość do realizacji lalkowych form filmowych; |
|
||
WSL/RTL/PzLS-L |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
semestr letni 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiot ma za zadanie przybliżyć sposób pracy artysty teatru w lokalnej społeczności. Poruszane będą kwestie zarówno inspirowania się kulturą lokalną na rzecz działań profesjonalnych m.in. czerpanie z ludowości, pieśni, opowieści, tańców, melodii, mitów na rzecz budowania profesjonalnych działań scenicznych jak również praca artysty w teatrze nieprofesjonalnym. Porozmawiamy o pracy artysty jako animatora, reżysera, terapeuty, pedagoga w środowisku dzieci, młodzieży, seniorów,osób stygmatyzowanych, grup zagrożonych marginalizacją, mniejszości. Ważną kwestią będzie teatr pogranicza oraz dziedzictwo kulturowe jako inspiracja działań teatralnych. Porozmawiamy o lokalnych ośrodkach kultury – zarówno instytucjonalnych jak również alternatywnych, prowadzonych przez fundacje i stowarzyszenia. |
|
||
WSL/RTL/Psych-L |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
semestr letni 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
WSL/RTL/SR03 |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
semestr letni 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem zajęć jest zdobycie przez studenta umiejętności przygotowania profesjonalnego egzemplarza reżyserskiego. Zajęcia mają charakter konwersatoryjny. Student wypracowuje indywidualny warsztat reżysera teatru lalek w zakresie wstępnego przygotowania i opisania koncepcji przyszłego spektaklu teatralnego, który zostanie zrealizowany na IV roku studiów w ramach przedmiotu Mała Forma Teatralna. |
|
||
WSL/RTL/SR04 |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
semestr letni 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem zajęć jest zdobycie przez studenta umiejętności przygotowania profesjonalnego egzemplarza reżyserskiego. Zajęcia mają charakter konwersatoryjny. Student wypracowuje indywidualny warsztat reżysera teatru lalek w zakresie wstępnego przygotowania i opisania koncepcji przyszłego spektaklu teatralnego, który zostanie zrealizowany na IV roku studiów w ramach przedmiotu Mała Forma Teatralna. |
|
||
WSL/RTL/TPzA2-L |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
semestr letni 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Kształcenie umiejętności: samodzielnej analizy tekstu dramatycznego, dokonania jego podziału na mniejsze części stanowiące wyraźnie wydzielone cząstki dramaturgiczne; formułowania podstawowych (kierunkowych) „zadań aktorskich” w stosunku do poszczególnych „postaci scenicznych” przeprowadzania powyższych „zadań aktorskich” w procesie praktycznego reżyserowania niewielkiego fragmentu dramatu (sceny). Pogłębienie umiejętności zdobytych przez studenta w trakcie realizowania przedmiotu Technika pracy z aktorem na roku II. |
|
||
WSL/RTL/TPZASL2-L |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
semestr letni 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest nabycie (w oparciu o całościową analizę materiału dramaturgicznego) umiejętności ustalenia wzajemnych relacji pomiędzy postaciami scenicznymi i wybudowania na tej podstawie emocjonalnych i przestrzennych sytuacji w różnych improwizowanych wariantach oraz wybór i uzasadnienie najtrafniejszego rozwiązania poprzez użycie środków wyrazowych teatru lalek. Zadania mają na celu pogłębienie umiejętności zdobytych podczas pracy w tym przedmiocie w roku poprzednim. W pierwszym etapie prac (analitycznych i konwersatoryjnych) istnieje możliwość prowadzenia i uczestnictwa przy wykorzystaniu platformy TEAMS. |
|
||
WSL/RTL/PSDKiTI-L |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
semestr letni 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
- zdobycie podstawowej wiedzy o zasadach funkcjonowania instytucji kultury w Polsce w trzech sektorach: publicznym, prywatnym i non-profit - zdobycie podstawowej wiedzy o finansowaniu w kulturze w systemie budżetowym i poza systemem budżetowym - zdobycie niezbędnej wiedzy i umiejętności potrzebnych do opracowania koncepcji działań umożliwiających pozyskanie środków na realizację projektów kulturalnych |
|
||
WSL/RTL/TWTSDXXw-L |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
semestr letni 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem zajęć jest zdobycie przez studentów/tki podstawowej wiedzy na temat wybranych przemian w postrzeganiu i uprawianiu teatru XX wieku i ich społeczno-kulturowych uwarunkowań w Polsce i na świecie; a także – dzięki orientacji w stylach, stylistykach etc. – zdobycie podstawowych umiejętności analizy i interpretacji dzieła teatralnego. |
|
||
WSL/RTL/WTrL-L |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
semestr letni 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Najciekawsze spektakle teatru lalek na świecie - obejrzenie zapisów i rozmowa. |
|
||
WSL/RTL/WzK-L |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
semestr letni 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem zajęć prowadzonych głównie w formie konwersatorium jest przybliżenie przyszłemu reżyserowi języka muzycznego, określeń występujących w muzyce dotyczących formy czy stylu oraz przede wszystkim analiza funkcji muzyki w spektaklu teatralnym na postawie istniejących już sztuk teatralnych bądź też przygotowywanych przez studentów egzemplarzy reżyserskich. |
|
||
WSL/RTL/WzSC-L |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
semestr letni 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem zajęć jest: Nabycie umiejętności efektywnej i twórczej komunikacji ze scenografem oraz przybliżenie osobom studenckim problematyki projektowania scenografii teatralnej. Doskonalenie sposobów uruchomiania intuicji, zdolności kreacyjnych, pamięci i doświadczeń życiowych jako narzędzi tworzenia scenografii oraz kształtowania indywidualnego języka wypowiedzi scenicznej. Podniesienie poziomu świadomości roli komunikatu wizualnego w spektaklu. Umiejętność przetransponowania założonych idei na obraz sceniczny oraz konsekwentnego kreowania świata przedstawionego. Umiejętność czytania języka scenograficznego: planów sceny, wizualizacji, projektów, makiet. |
|
||
WSL/RTL/WZzEE-L |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
semestr letni 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem zajęć jest przedstawienie studentom głównych kategorii etycznych jako narzędzi opisu i oceny działań moralnych oraz podstawowych kategorii estetycznych jako narzędzi wartościowania estetycznego. Na tej podstawie ukazany zostanie wpływ wartościowania etycznego i wartościowania estetycznego na postrzeganie świata oraz na kształtowanie się relacji międzyludzkich. |
|
||