Przedmioty podstawowe RTL (grupa przedmiotów zdefiniowana przez Filia w Białymstoku)
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2023/24-Z - semestr zimowy 2023/24 2023/24-L - semestr letni 2023/24 2024/25-Z - semestr zimowy 2024/25 2024/25-L - semestr letni 2024/25 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2023/24-Z | 2023/24-L | 2024/25-Z | 2024/25-L | |||||
WSL/RTL/ASKzN-L | brak | brak | brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
ADAPTACJA. Skrzynka z narzędziami – warsztat dramaturga i reżysera. Teoretyczno-praktyczne zajęcia poświęcone dramaturgicznym aspektom warsztatu reżysera. Poświęcone reżyserskiej analizie tekstu w oparciu o techniki dramaturgiczne z uwzględnieniem dramaturgicznych technik adaptatorskich, adaptowaniu prozy i innych tekstów niedramatycznych na dramat. Celem zajęć jest poznanie konkretnych narzędzi z warsztatu dramaturga, najważniejszych technik, sposobów, chwytów i strategii dramaturgicznych niezbędnych do stworzenia przez reżysera "skrzynki z narzędziami" (ang. toolbox) będącej podstawą jego pracy z tekstem na wszystkich etapach (od pomysłu, wnikliwej lektury, przez adaptację i egzemplarz reżyserski do finalnej inscenizacji), ze szczególnym uwzględnieniem technik adaptatorskich, narzędzi niezbędnych do teatralnej adaptacji prozy i innych tekstów niedramatycznych. Przedstawienie konkretnych narzędzi z warsztatu dramaturga uczących jak pracować z tekstem od strony praktycznej. |
|
||
WSL/RTL/ASKzN-Z | brak | brak |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Teoretyczno-praktyczne zajęcia poświęcone dramaturgicznym aspektom warsztatu reżysera. Poświęcone reżyserskiej analizie tekstu w oparciu o techniki dramaturgiczne z uwzględnieniem dramaturgicznych technik adaptatorskich, adaptowaniu prozy i innych tekstów niedramatycznych na dramat. Celem zajęć jest poznanie konkretnych narzędzi z warsztatu dramaturga, najważniejszych technik, sposobów, chwytów i strategii dramaturgicznych niezbędnych do stworzenia przez reżysera "skrzynki z narzędziami" (ang. toolbox) będącej podstawą jego pracy z tekstem na wszystkich etapach (od pomysłu, wnikliwej lektury, przez adaptację i egzemplarz reżyserski do finalnej inscenizacji), ze szczególnym uwzględnieniem technik adaptatorskich, narzędzi niezbędnych do teatralnej adaptacji prozy i innych tekstów niedramatycznych. Przedstawienie konkretnych narzędzi z warsztatu dramaturga uczących jak pracować z tekstem od strony praktycznej. |
|
||
WSL/RTL/DC1-L | brak |
![]() |
brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
semestr letni 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem ćwiczeń jest zapoznanie studentów z ogólnymi zasadami konstruowania scenariusza teatralnego, a w szczególności przybliżenie konstrukcji scenariusza opartego na trzech aktach. W pierwszym semestrze ćwiczeń studenci pracują nad rozwojem autorskich koncepcji, zaś w semestrze drugim realizują ćwiczenia dramaturgiczne na zasadach adaptacji istniejącego już dzieła literackiego. |
|
||
WSL/RTL/DC1-Z |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr zimowy 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem ćwiczeń jest zapoznanie studentów z ogólnymi zasadami konstruowania scenariusza teatralnego, a w szczególności przybliżenie konstrukcji scenariusza opartego na trzech aktach. W pierwszym semestrze ćwiczeń studenci pracują nad rozwojem autorskich koncepcji, zaś w semestrze drugim realizują ćwiczenia dramaturgiczne na zasadach adaptacji istniejącego już dzieła literackiego. |
|
||
WSL/RTL/DC2-L | brak |
![]() |
brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
semestr letni 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem ćwiczeń jest zapoznanie studentów z ogólnymi zasadami konstruowania scenariusza teatralnego, a w szczególności przybliżenie konstrukcji scenariusza opartego na trzech aktach.Zajęcia są kontynuacja i nawiązaniem do prac wykonanych przez studentów na roku I . |
|
||
WSL/RTL/DC2-Z |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr zimowy 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem ćwiczeń jest zapoznanie studentów z ogólnymi zasadami konstruowania scenariusza teatralnego, a w szczególności przybliżenie konstrukcji scenariusza opartego na trzech aktach.Zajęcia są kontynuacja i nawiązaniem do prac wykonanych przez studentów na roku I . |
|
||
WSL/RTL/H-Z |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr zimowy 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Heurystyka to nauka zajmująca się technikami twórczego myślenia i dokonywaniem twórczych odkryć. Heurystyka proponuje metody, które służą rozwiązaniu problemu lub przynajmniej zebraniu idei prowadzących do jego rozwiązania. Celem prowadzonych zajęć jest opanowanie przez studentów niektórych technik i umiejętne stosowanie wybranych metod w określonych sytuacjach decyzyjnych w pracy reżysera. Nadrzędnym celem jest rozbudzenie fantazji, wyobraźni i kreatywności. |
|
||
WSL/RTL/HITM-L | brak |
![]() |
brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
semestr letni 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiot „Historia i teoria muzyki” ma na celu dostarczenie studentowi Reżyserii elementarnej wiedzy z zakresu wychowania muzycznego. Realizacja programu oprócz przekazywanych wiadomości historycznych dotyczących rozwoju muzyki poprzez wszystkie epoki, poczynając od Starożytności poprzez Średniowiecze, Renesans, Barok, Klasycyzm, Romantyzm, Neoromantyzm, Impresjonizm na stylach muzyki XX-wiecznej skończywszy, to przede wszystkim słuchanie muzyki wybranych kompozytorów na przestrzeni wieków, orientacja w stylach i formach muzycznych, oraz poznawanie elementarnych określeń muzycznych, |
|
||
WSL/RTL/HITM-Z |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr zimowy 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiot „Historia i teoria muzyki” ma na celu dostarczenie studentowi Reżyserii elementarnej wiedzy z zakresu wychowania muzycznego. Realizacja programu oprócz przekazywanych wiadomości historycznych dotyczących rozwoju muzyki poprzez wszystkie epoki, poczynając od Starożytności poprzez Średniowiecze, Renesans, Barok, Klasycyzm, Romantyzm, Neoromantyzm, Impresjonizm na stylach muzyki XX-wiecznej skończywszy, to przede wszystkim słuchanie muzyki wybranych kompozytorów na przestrzeni wieków, orientacja w stylach i formach muzycznych, oraz poznawanie elementarnych określeń muzycznych, |
|
||
WSL/RTL/HITM2-L | brak |
![]() |
brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
semestr letni 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiot „Historia i teoria muzyki” ma na celu dostarczenie studentowi Reżyserii elementarnej wiedzy z zakresu wychowania muzycznego. Zdarza się bardzo często, że z braku przedmiotu dotyczącego wiedzy muzycznej w programie nauczania w szkole średniej, student nie posiada żadnego przygotowania w tejże dziedzinie. Realizacja programu oprócz przekazywanych wiadomości dotyczących rozwoju muzyki we wszystkich epokach historycznych, poczynając od Starożytności poprzez Średniowiecze, Renesans, Barok, Klasycyzm, Romantyzm, Neoromantyzm, Impresjonizm na stylach muzyki XX-wiecznej skończywszy, to przede wszystkim słuchanie muzyki wybranych kompozytorów na przestrzeni wieków, orientacja w stylach i formach muzycznych, oraz poznanie elementarnych określeń muzycznych, pozwalających na łatwiejszy późniejszy kontakt z kompozytorem. Kontynuacja zajęć z roku I. |
|
||
WSL/RTL/HITM2-Z |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr zimowy 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiot „Historia i teoria muzyki” ma na celu dostarczenie studentowi Reżyserii elementarnej wiedzy z zakresu wychowania muzycznego. Zdarza się bardzo często, że z braku przedmiotu dotyczącego wiedzy muzycznej w programie nauczania w szkole średniej, student nie posiada żadnego przygotowania w tejże dziedzinie. Realizacja programu oprócz przekazywanych wiadomości dotyczących rozwoju muzyki we wszystkich epokach historycznych, poczynając od Starożytności poprzez Średniowiecze, Renesans, Barok, Klasycyzm, Romantyzm, Neoromantyzm, Impresjonizm na stylach muzyki XX-wiecznej skończywszy, to przede wszystkim słuchanie muzyki wybranych kompozytorów na przestrzeni wieków, orientacja w stylach i formach muzycznych, oraz poznanie elementarnych określeń muzycznych, pozwalających na łatwiejszy późniejszy kontakt z kompozytorem. Kontynuacja zajęć z roku I. |
|
||
WSL/RTL/Psych-L | brak |
![]() |
brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
semestr letni 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
WSL/RTL/Psych-Z |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr zimowy 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
WSL/RTL/RATD-L | brak |
![]() |
brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr letni 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
ADAPTACJA. Skrzynka z narzędziami – warsztat dramaturga i reżysera. Teoretyczno-praktyczne zajęcia poświęcone dramaturgicznym aspektom warsztatu reżysera. Poświęcone reżyserskiej analizie tekstu w oparciu o techniki dramaturgiczne z uwzględnieniem dramaturgicznych technik adaptatorskich, adaptowaniu prozy i innych tekstów niedramatycznych na dramat. Celem zajęć jest poznanie konkretnych narzędzi z warsztatu dramaturga, najważniejszych technik, sposobów, chwytów i strategii dramaturgicznych niezbędnych do stworzenia przez reżysera "skrzynki z narzędziami" (ang. toolbox) będącej podstawą jego pracy z tekstem na wszystkich etapach (od pomysłu, wnikliwej lektury, przez adaptację i egzemplarz reżyserski do finalnej inscenizacji), ze szczególnym uwzględnieniem technik adaptatorskich, narzędzi niezbędnych do teatralnej adaptacji prozy i innych tekstów niedramatycznych. Przedstawienie konkretnych narzędzi z warsztatu dramaturga uczących jak pracować z tekstem od strony praktycznej. |
|
||
WSL/RTL/RATD-Z |
![]() |
brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr zimowy 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Teoretyczno-praktyczne zajęcia poświęcone dramaturgicznym aspektom warsztatu reżysera. Poświęcone reżyserskiej analizie tekstu w oparciu o techniki dramaturgiczne z uwzględnieniem dramaturgicznych technik adaptatorskich, adaptowaniu prozy i innych tekstów niedramatycznych na dramat. Celem zajęć jest poznanie konkretnych narzędzi z warsztatu dramaturga, najważniejszych technik, sposobów, chwytów i strategii dramaturgicznych niezbędnych do stworzenia przez reżysera "skrzynki z narzędziami" (ang. toolbox) będącej podstawą jego pracy z tekstem na wszystkich etapach (od pomysłu, wnikliwej lektury, przez adaptację i egzemplarz reżyserski do finalnej inscenizacji), ze szczególnym uwzględnieniem technik adaptatorskich, narzędzi niezbędnych do teatralnej adaptacji prozy i innych tekstów niedramatycznych. Przedstawienie konkretnych narzędzi z warsztatu dramaturga uczących jak pracować z tekstem od strony praktycznej. |
|
||
WSL/RTL/WZzEE-L | brak |
![]() |
brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
semestr letni 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem zajęć jest przedstawienie studentom głównych kategorii etycznych jako narzędzi opisu i oceny działań moralnych oraz podstawowych kategorii estetycznych jako narzędzi wartościowania estetycznego. Na tej podstawie ukazany zostanie wpływ wartościowania etycznego i wartościowania estetycznego na postrzeganie świata oraz na kształtowanie się relacji międzyludzkich. |
|
||
WSL/RTL/WZzEE-Z |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr zimowy 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem zajęć jest przedstawienie studentom głównych kategorii etycznych jako narzędzi opisu i oceny działań moralnych oraz podstawowych kategorii estetycznych jako narzędzi wartościowania estetycznego. Na tej podstawie ukazany zostanie wpływ wartościowania etycznego i wartościowania estetycznego na postrzeganie świata oraz na kształtowanie się relacji międzyludzkich. |
|
||