Akademia Teatralna w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Przedmioty podstawowe RTL (grupa przedmiotów zdefiniowana przez Filia w Białymstoku)

Jednostka: Filia w Białymstoku Zestaw przedmiotów, który widzisz poniżej został zdefiniowany przez tę jednostkę. Jednostka ta nie musi mieć jednak związku z organizacją wymienionych przedmiotów (jednostką odpowiedzialną za organizację przedmiotu jest jednostka wymieniona w odpowiedniej kolumnie w tabeli poniżej). Więcej o tym przeczytasz w Pomocy.
Grupa przedmiotów: Przedmioty podstawowe RTL
wybierz inną grupę zobacz plany zajęć tej grupy
Filtry
Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do dodatkowych opcji

Konkretniej - pokazuj tylko te przedmioty, dla których istnieje otwarta rejestracja taka, że możesz w jej ramach zarejestrować się na przedmiot.

Dodatkowo pokazywane są również te przedmioty, na które jesteś już zarejestrowany (lub składałeś prośbę o zarejestrowanie).

Jeśli chcesz zmienić te ustawienia na stałe, edytuj swoje preferencje w menu Mój USOSweb.
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
niedostępny (zaloguj się!) - nie jesteś zalogowany
niedostępny - aktualnie nie możesz się rejestrować
zarejestruj - możesz się zarejestrować
wyrejestruj - możesz się wyrejestrować (lub wycofać prośbę)
prośba - złożyłeś prośbę o zarejestrowanie (i nie możesz jej już wycofać)
zarejestrowany - jesteś pomyślnie zarejestrowany (i nie możesz się wyrejestrować)
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.

2023/24-Z - semestr zimowy 2023/24
2023/24-L - semestr letni 2023/24
2024/25-Z - semestr zimowy 2024/25
2024/25-L - semestr letni 2024/25
(zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne)
Opcje
2023/24-Z 2023/24-L 2024/25-Z 2024/25-L
WSL/RTL/ASKzN-L brak brak brak
Zajęcia przedmiotu
semestr letni 2024/25
  • WR - dydaktyka - 30 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

ADAPTACJA. Skrzynka z narzędziami – warsztat dramaturga i reżysera.

Teoretyczno-praktyczne zajęcia poświęcone dramaturgicznym aspektom warsztatu reżysera. Poświęcone reżyserskiej analizie tekstu w oparciu o techniki dramaturgiczne z uwzględnieniem dramaturgicznych technik adaptatorskich, adaptowaniu prozy i innych tekstów niedramatycznych na dramat. Celem zajęć jest poznanie konkretnych narzędzi z warsztatu dramaturga, najważniejszych technik, sposobów, chwytów i strategii dramaturgicznych niezbędnych do stworzenia przez reżysera "skrzynki z narzędziami" (ang. toolbox) będącej podstawą jego pracy z tekstem na wszystkich etapach (od pomysłu, wnikliwej lektury, przez adaptację i egzemplarz reżyserski do finalnej inscenizacji), ze szczególnym uwzględnieniem technik adaptatorskich, narzędzi niezbędnych do teatralnej adaptacji prozy i innych tekstów niedramatycznych. Przedstawienie konkretnych narzędzi z warsztatu dramaturga uczących jak pracować z tekstem od strony praktycznej.

Strona przedmiotu
WSL/RTL/ASKzN-Z brak brak brak
Zajęcia przedmiotu
semestr zimowy 2024/25
  • WSL - dydaktyka - 30 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Teoretyczno-praktyczne zajęcia poświęcone dramaturgicznym aspektom warsztatu reżysera. Poświęcone reżyserskiej analizie tekstu w oparciu o techniki dramaturgiczne z uwzględnieniem dramaturgicznych technik adaptatorskich, adaptowaniu prozy i innych tekstów niedramatycznych na dramat. Celem zajęć jest poznanie konkretnych narzędzi z warsztatu dramaturga, najważniejszych technik, sposobów, chwytów i strategii dramaturgicznych niezbędnych do stworzenia przez reżysera "skrzynki z narzędziami" (ang. toolbox) będącej podstawą jego pracy z tekstem na wszystkich etapach (od pomysłu, wnikliwej lektury, przez adaptację i egzemplarz reżyserski do finalnej inscenizacji), ze szczególnym uwzględnieniem technik adaptatorskich, narzędzi niezbędnych do teatralnej adaptacji prozy i innych tekstów niedramatycznych. Przedstawienie konkretnych narzędzi z warsztatu dramaturga uczących jak pracować z tekstem od strony praktycznej.

Strona przedmiotu
WSL/RTL/DC1-L brak brak
Zajęcia przedmiotu
semestr letni 2023/24
  • WSL - dydaktyka - 30 godzin
semestr letni 2024/25
  • WSL - dydaktyka - 30 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Celem ćwiczeń jest zapoznanie studentów z ogólnymi zasadami konstruowania scenariusza teatralnego, a w szczególności przybliżenie konstrukcji scenariusza opartego na trzech aktach. W pierwszym semestrze ćwiczeń studenci pracują nad rozwojem autorskich koncepcji, zaś w semestrze drugim realizują ćwiczenia dramaturgiczne na zasadach adaptacji istniejącego już dzieła literackiego.

Strona przedmiotu
WSL/RTL/DC1-Z brak brak
Zajęcia przedmiotu
semestr zimowy 2023/24
  • WSL - dydaktyka - 30 godzin
semestr zimowy 2024/25
  • WSL - dydaktyka - 30 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Celem ćwiczeń jest zapoznanie studentów z ogólnymi zasadami konstruowania scenariusza teatralnego, a w szczególności przybliżenie konstrukcji scenariusza opartego na trzech aktach. W pierwszym semestrze ćwiczeń studenci pracują nad rozwojem autorskich koncepcji, zaś w semestrze drugim realizują ćwiczenia dramaturgiczne na zasadach adaptacji istniejącego już dzieła literackiego.

Strona przedmiotu
WSL/RTL/DC2-L brak brak
Zajęcia przedmiotu
semestr letni 2023/24
  • WSL - dydaktyka - 30 godzin
semestr letni 2024/25
  • WSL - dydaktyka - 30 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Celem ćwiczeń jest zapoznanie studentów z ogólnymi zasadami konstruowania scenariusza teatralnego, a w szczególności przybliżenie konstrukcji scenariusza opartego na trzech aktach.Zajęcia są kontynuacja i nawiązaniem do prac wykonanych przez studentów na roku I .

Strona przedmiotu
WSL/RTL/DC2-Z brak brak
Zajęcia przedmiotu
semestr zimowy 2023/24
  • WSL wykład konwersatoryjny - 30 godzin
semestr zimowy 2024/25
  • WSL wykład konwersatoryjny - 30 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Celem ćwiczeń jest zapoznanie studentów z ogólnymi zasadami konstruowania scenariusza teatralnego, a w szczególności przybliżenie konstrukcji scenariusza opartego na trzech aktach.Zajęcia są kontynuacja i nawiązaniem do prac wykonanych przez studentów na roku I .

Strona przedmiotu
WSL/RTL/H-Z brak brak
Zajęcia przedmiotu
semestr zimowy 2023/24
  • WSL wykład konwersatoryjny - 30 godzin
semestr zimowy 2024/25
  • WSL wykład konwersatoryjny - 30 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Heurystyka to nauka zajmująca się technikami twórczego myślenia i dokonywaniem twórczych odkryć. Heurystyka proponuje metody, które służą rozwiązaniu problemu lub przynajmniej zebraniu idei prowadzących do jego rozwiązania.

Celem prowadzonych zajęć jest opanowanie przez studentów niektórych technik i umiejętne stosowanie wybranych metod w określonych sytuacjach decyzyjnych w pracy reżysera.

Nadrzędnym celem jest rozbudzenie fantazji, wyobraźni i kreatywności.

Strona przedmiotu
WSL/RTL/HITM-L brak brak
Zajęcia przedmiotu
semestr letni 2023/24
  • WSL - dydaktyka - 30 godzin
semestr letni 2024/25
  • WSL - dydaktyka - 30 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Przedmiot „Historia i teoria muzyki” ma na celu dostarczenie studentowi Reżyserii elementarnej wiedzy z zakresu wychowania muzycznego.

Realizacja programu oprócz przekazywanych wiadomości historycznych dotyczących rozwoju muzyki poprzez wszystkie epoki, poczynając od Starożytności poprzez Średniowiecze, Renesans, Barok, Klasycyzm, Romantyzm, Neoromantyzm, Impresjonizm na stylach muzyki XX-wiecznej skończywszy, to przede wszystkim słuchanie muzyki wybranych kompozytorów na przestrzeni wieków, orientacja w stylach i formach muzycznych, oraz poznawanie elementarnych określeń muzycznych,

Strona przedmiotu
WSL/RTL/HITM-Z brak brak
Zajęcia przedmiotu
semestr zimowy 2023/24
  • WSL wykład ćwiczenia - 30 godzin
semestr zimowy 2024/25
  • WSL wykład ćwiczenia - 30 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Przedmiot „Historia i teoria muzyki” ma na celu dostarczenie studentowi Reżyserii elementarnej wiedzy z zakresu wychowania muzycznego.

Realizacja programu oprócz przekazywanych wiadomości historycznych dotyczących rozwoju muzyki poprzez wszystkie epoki, poczynając od Starożytności poprzez Średniowiecze, Renesans, Barok, Klasycyzm, Romantyzm, Neoromantyzm, Impresjonizm na stylach muzyki XX-wiecznej skończywszy, to przede wszystkim słuchanie muzyki wybranych kompozytorów na przestrzeni wieków, orientacja w stylach i formach muzycznych, oraz poznawanie elementarnych określeń muzycznych,

Strona przedmiotu
WSL/RTL/HITM2-L brak brak
Zajęcia przedmiotu
semestr letni 2023/24
  • WSL ćwiczenia - 30 godzin
semestr letni 2024/25
  • WSL ćwiczenia - 30 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Przedmiot „Historia i teoria muzyki” ma na celu dostarczenie studentowi Reżyserii elementarnej wiedzy z zakresu wychowania muzycznego. Zdarza się bardzo często, że z braku przedmiotu dotyczącego wiedzy muzycznej w programie nauczania w szkole średniej, student nie posiada żadnego przygotowania w tejże dziedzinie.

Realizacja programu oprócz przekazywanych wiadomości dotyczących rozwoju muzyki we wszystkich epokach historycznych, poczynając od Starożytności poprzez Średniowiecze, Renesans, Barok, Klasycyzm, Romantyzm, Neoromantyzm, Impresjonizm na stylach muzyki XX-wiecznej skończywszy, to przede wszystkim słuchanie muzyki wybranych kompozytorów na przestrzeni wieków, orientacja w stylach i formach muzycznych, oraz poznanie elementarnych określeń muzycznych, pozwalających na łatwiejszy późniejszy kontakt z kompozytorem.

Kontynuacja zajęć z roku I.

Strona przedmiotu
WSL/RTL/HITM2-Z brak brak
Zajęcia przedmiotu
semestr zimowy 2023/24
  • WSL wykład ćwiczenia - 30 godzin
semestr zimowy 2024/25
  • WSL wykład ćwiczenia - 30 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Przedmiot „Historia i teoria muzyki” ma na celu dostarczenie studentowi Reżyserii elementarnej wiedzy z zakresu wychowania muzycznego. Zdarza się bardzo często, że z braku przedmiotu dotyczącego wiedzy muzycznej w programie nauczania w szkole średniej, student nie posiada żadnego przygotowania w tejże dziedzinie.

Realizacja programu oprócz przekazywanych wiadomości dotyczących rozwoju muzyki we wszystkich epokach historycznych, poczynając od Starożytności poprzez Średniowiecze, Renesans, Barok, Klasycyzm, Romantyzm, Neoromantyzm, Impresjonizm na stylach muzyki XX-wiecznej skończywszy, to przede wszystkim słuchanie muzyki wybranych kompozytorów na przestrzeni wieków, orientacja w stylach i formach muzycznych, oraz poznanie elementarnych określeń muzycznych, pozwalających na łatwiejszy późniejszy kontakt z kompozytorem.

Kontynuacja zajęć z roku I.

Strona przedmiotu
WSL/RTL/Psych-L brak brak
Zajęcia przedmiotu
semestr letni 2023/24
  • WSL - dydaktyka - 30 godzin
semestr letni 2024/25
  • WSL - dydaktyka - 30 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
Strona przedmiotu
WSL/RTL/Psych-Z brak brak
Zajęcia przedmiotu
semestr zimowy 2023/24
  • WSL - dydaktyka - 30 godzin
semestr zimowy 2024/25
  • WSL - dydaktyka - 30 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
Strona przedmiotu
WSL/RTL/RATD-L brak brak brak
Zajęcia przedmiotu
semestr letni 2023/24
  • WSL - dydaktyka - 30 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

ADAPTACJA. Skrzynka z narzędziami – warsztat dramaturga i reżysera.

Teoretyczno-praktyczne zajęcia poświęcone dramaturgicznym aspektom warsztatu reżysera. Poświęcone reżyserskiej analizie tekstu w oparciu o techniki dramaturgiczne z uwzględnieniem dramaturgicznych technik adaptatorskich, adaptowaniu prozy i innych tekstów niedramatycznych na dramat. Celem zajęć jest poznanie konkretnych narzędzi z warsztatu dramaturga, najważniejszych technik, sposobów, chwytów i strategii dramaturgicznych niezbędnych do stworzenia przez reżysera "skrzynki z narzędziami" (ang. toolbox) będącej podstawą jego pracy z tekstem na wszystkich etapach (od pomysłu, wnikliwej lektury, przez adaptację i egzemplarz reżyserski do finalnej inscenizacji), ze szczególnym uwzględnieniem technik adaptatorskich, narzędzi niezbędnych do teatralnej adaptacji prozy i innych tekstów niedramatycznych. Przedstawienie konkretnych narzędzi z warsztatu dramaturga uczących jak pracować z tekstem od strony praktycznej.

Strona przedmiotu
WSL/RTL/RATD-Z brak brak brak
Zajęcia przedmiotu
semestr zimowy 2023/24
  • WSL - dydaktyka - 30 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Teoretyczno-praktyczne zajęcia poświęcone dramaturgicznym aspektom warsztatu reżysera. Poświęcone reżyserskiej analizie tekstu w oparciu o techniki dramaturgiczne z uwzględnieniem dramaturgicznych technik adaptatorskich, adaptowaniu prozy i innych tekstów niedramatycznych na dramat. Celem zajęć jest poznanie konkretnych narzędzi z warsztatu dramaturga, najważniejszych technik, sposobów, chwytów i strategii dramaturgicznych niezbędnych do stworzenia przez reżysera "skrzynki z narzędziami" (ang. toolbox) będącej podstawą jego pracy z tekstem na wszystkich etapach (od pomysłu, wnikliwej lektury, przez adaptację i egzemplarz reżyserski do finalnej inscenizacji), ze szczególnym uwzględnieniem technik adaptatorskich, narzędzi niezbędnych do teatralnej adaptacji prozy i innych tekstów niedramatycznych. Przedstawienie konkretnych narzędzi z warsztatu dramaturga uczących jak pracować z tekstem od strony praktycznej.

Strona przedmiotu
WSL/RTL/WZzEE-L brak brak
Zajęcia przedmiotu
semestr letni 2023/24
  • WSL - dydaktyka - 30 godzin
semestr letni 2024/25
  • WSL - dydaktyka - 30 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Celem zajęć jest przedstawienie studentom głównych kategorii etycznych jako narzędzi opisu i oceny działań moralnych oraz podstawowych kategorii estetycznych jako narzędzi wartościowania estetycznego. Na tej podstawie ukazany zostanie wpływ wartościowania etycznego i wartościowania estetycznego na postrzeganie świata oraz na kształtowanie się relacji międzyludzkich.

Strona przedmiotu
WSL/RTL/WZzEE-Z brak brak
Zajęcia przedmiotu
semestr zimowy 2023/24
  • WSL wykład konwersatoryjny - 30 godzin
semestr zimowy 2024/25
  • WSL wykład konwersatoryjny - 30 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Celem zajęć jest przedstawienie studentom głównych kategorii etycznych jako narzędzi opisu i oceny działań moralnych oraz podstawowych kategorii estetycznych jako narzędzi wartościowania estetycznego. Na tej podstawie ukazany zostanie wpływ wartościowania etycznego i wartościowania estetycznego na postrzeganie świata oraz na kształtowanie się relacji międzyludzkich.

Strona przedmiotu
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-7 (2024-10-21)