Fakultety WOT/L (grupa przedmiotów zdefiniowana przez Kierunek Wiedzy o Teatrze)
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
- nie jesteś zalogowany - aktualnie nie możesz się rejestrować - możesz się zarejestrować - możesz się wyrejestrować (lub wycofać prośbę) - złożyłeś prośbę o zarejestrowanie (i nie możesz jej już wycofać) - jesteś pomyślnie zarejestrowany (i nie możesz się wyrejestrować)
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2016/17-L - semestr letni 2016/2017 2017/18-L - semestr letni 2017/18 2018/19-Z - semestr zimowy 2018/19 2018/19-L - semestr letni 2018/19 2019/20-Z - semestr zimowy 2019/20 2019/20-L - semestr letni 2019/20 2020/21-Z - semestr zimowy 2020/21 2020/21-L - semestr letni 2020/21 2021/22-Z - semestr zimowy 2021/22 2021/22-L - semsetr letni 2021/22 2022/23-Z - semestr zimowy 2022/23 2022/23-L - semestr letni 2022/23 2023/24-Z - semestr zimowy 2023/24 2023/24-L - semestr letni 2023/24 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | |||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2016/17-L | 2017/18-L | 2018/19-Z | 2018/19-L | 2019/20-Z | 2019/20-L | 2020/21-Z | 2020/21-L | 2021/22-Z | 2021/22-L | 2022/23-Z | 2022/23-L | 2023/24-Z | 2023/24-L | |||||
WOT/L/EwT | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr letni 2019/20
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Pierwsza część zajęć prowadzona jest w formie konwersatorium. Polega na analizie zagadnień związanych z etyką pracy w teatrze, ze szczególnym uwzględnieniem współczesnej dynamiki wokół ruchu #MeToo oraz krytyki instytucjonalnej badającej relacje władzy, podległości i autonomii w różnych modelach produkcji, zarządzania i kooperacji zarówno w instytucjach teatralnych, jak i szkolnictwie artystycznym. Druga cześć zajęć poświęcona jest rozwijaniu przez grupę własnej formy praktycznej odpowiedzi na analizowane problemy w postaci wypowiedzi artystycznej lub opracowania krytycznego. |
|
|||||||
WOT/L/FiTr | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr letni 2017/18
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem kursu Fotografia i teatr jest zapoznanie studentek i studentów z nieopisanym jeszcze zjawiskiem fotografii teatralnej. Uczestnicy kursu mają możliwość poznania unikalnych zbiorów fotografii teatralnej od samych początków jej istnienia. Zajęcia pozwalają rozszerzyć wiedzę z dziedziny fotografii oraz teatru, uczą odczytywania nie tylko wartości estetycznych, ale także dokumentacyjnych prezentowanych ikonografii. |
|
|||||||||
WOT/L/F/Grzeg | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr letni 2017/18
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Kurs ma na celu zaprezentowanie Jerzego Grzegorzewskiego jako wszechstronnego artystę teatru: reżysera, scenografa i dramaturga (działającego na pograniczu teatru dramatycznego i teatru formy), a także skutecznego dyrektora instytucji kultury. |
|
|||
WOT/L/HistScen | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr letni 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Fakultet uzupełnia wiedzę na temat teatru europejskiego i polskiego XIX, XX i XXI w.. Tematem cyklu są przełomowe zjawiska w historii scenografii w kontekście sztuki nowoczesnej i współczesnej. Prowadząca fakultet zakłada modyfikację programu adekwatnie do potrzeb studentów. |
|
|||||
WOT/L/KT | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr letni 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem zajęć jest przedstawienie sieci zależności i wzajemnego oddziaływania pomiędzy teatrem i kinem. Kino, postrzegane często jako najbliższy krewny oraz najważniejszy konkurent sztuki teatru pozostawiło na nim - i nadal pozostawia - olbrzymi wpływ. Jednocześnie samo bywa stale porównywane z teatrem, bazując na nim w najbardziej fundamentalnych aspektach, takich jak gra aktorska czy reżyseria. Skomplikowana relacja tych dwóch form performatywnych zostanie ujęta w perspektywie historycznej, estetycznej, a także tematycznej. Zajęcia stanowią niezależne rozwinięcie kilku wątków zainicjowanych podczas obowiązkowego kursu Historii kina. |
|
||||||
WOT/L/Puz | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr letni 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zajęcia poświęcone burzliwemu życiorysowi wybitnego krytyka teatralnego Konstantego Puzyny (1929-1989) będą łączyły elementy wykładu z warsztatem biografki/biografa opartym na narzędziach reporterskich. Nazywany najlepszym polskim krytykiem teatralnym, Konstanty Puzyna urodził się w zamożnej ziemiańskiej rodzinie. Jego baśniowe dzieciństwo przerwała II wojna światowa, zaś lata kariery przypadły na okres PRL-u, w którym szlachectwem chwalić się nie wypadało. Kilka gwałtownych zmian ustrojowych, instytucjonalnych i życiowych dzieli życie tego krytyka na fragmenty, które czasem trudno poskładać w całość. Zajęcia będą łączyły w sobie część wykładową, będącą próbą przyjrzenia się fragmentom życiorysu krytyka, czytanym na tle przekształceń polskiej krytyki teatralnej. Jednocześnie wykład uzupełniony zostanie o elementy warsztatu. Jego celem będzie zapoznanie uczestników z narzędziami biografistyki, a co za tym idzie sposobami badania teatralnej (i nie tylko teatralnej) przeszłości. |
|
|||
WOT/L/KP3 | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
semsetr letni 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Fakultet stanowi bezpośrednią kontynuację i rozwinięcie zajęć "Kultura popularna", koncentrując się na komiksie jako emblematycznym wytworze popkultury. Przy jego pomocy omówione zostaną wybrane zagadnienia dotyczące całej współczesnej kultury masowej, ale także zjawiska specyficzne przede wszystkim dla medium komiksowego. Studenci zapoznają się z wybranymi wybitnymi komiksami, utworami symptomatycznymi dla tej formy, a także istotnymi tekstami krytycznymi dotyczącymi komiksu i kultury popularnej. |
|
|||||
WOT/L/MW | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr zimowy 2019/20
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Warsztat ma zaznajomić studentów z techniką maski: - zapoznać z rodzajami masek teatralnych; - zaznajomić z techniką produkcji masek skórzanych; - uświadomić różnice w grze aktora z maską i bez maski; - nauczyć zasad posługiwania się maską neutralną; - dostarczyć wiedzy na temat podstawowych postaci i masek commedii dell'arte oraz podstawowych pojęć z tym związanych. - stworzyć warunki do spróbowania improwizacji indywidualnej i zbiorowej. |
|
|||||||
WOT/L/OTMdTR | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr letni 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
|||
WOT/L/PolEstTr | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr letni 2016/2017
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cele przedmiotu Zapoznanie studiujących z wybranymi współczesnymi formami teatru politycznego (na przykładzie Polski, Europy i USA). Szerokie zdefiniowanie pojęcia „polityczności” we współczesnych sztukach scenicznych. Przedstawienie związku pomiędzy heterogenicznymi strategiami polityczności a formą i estetyką dzieła scenicznego. |
|
|||||||||
WOT/L/PSAwSzPerf | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr letni 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Projekty partycypacyjne / angażujące stanowią coraz silniejszy nurt sztuk performatywnych w Polsce i w Europie. Kolejni twórcy_czynie wywodzący się z różnorodnych tradycji społeczno-artystycznych zapraszają do współpracy społeczności i prowokują publiczność do aktywnego współtworzenia spektakli teatralnych czy performansów. U podstaw tego typu praktyk stoi wiara w transformacyjną moc sztuki i marzenie o powołaniu do życia „realnych utopii”, które prototypują bardziej etyczne, inkluzywne oraz oparte na empatii wspólnoty. |
|
|||
WOT/L/RomantDzis | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr letni 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Konwersatorium poświęcone będzie omawianiu najciekawszych inscenizacji dramatu romantycznego i szeroko pojętej obecności problematyki romantycznej w polskim teatrze w latach 2010 - 2023. Wśród analizowanych przedstawień znajdą się realizacje trzech modelowych dramatów romantycznych: "Dziadów" ( "Mickiewicz. Dziady. Performance" w reż. Pawła Wodzińskiego, "Dziady" w reż. Radosława Rychcika, Michała Zadary. Eimuntasa Nekrosiusa i Mai Kleczewskiej), "Kordiana" ("Kordian" w reż. Jana Englerta i Jakuba Skrzywanka), "Nie-Boskiej komedii" ("Nie-Boska komedia. WSZYSTKO POWIEM BOGU!) w reż. Moniki Strzępki), a także dramaturgii Juliusza Słowackiego ("Lilla Weneda" w reż. Michała Zadary), "Sen srebrny Salomei" w reż. Michała Zadary i Piotra Cieplaka", "Sprawa" w reż. Jerzego Jarockiego, "Aktor" w reż. Michała Zadary). Ostateczny kształt zajęć i tematów zostanie ustalony razem z uczestnikami seminarium. |
|
||||
WOT/L/TIndy | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr letni 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
|||
WOT/L/TrJap | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr letni 2017/18
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cele przedmiotu Uzyskanie czynnej wiedzy o specyfice nie-europejskiej tradycji teatru, Opanowanie sposobów wstępnej analizy widowiska w Azji Wschodniej; |
|
|||||||||
WOT/L/TM | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr zimowy 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem fakultetu będzie próba pokazania różnych odsłon teatru mieszczańskiego, zarówno w perspektywie historycznej, jak i współczesnej. Poprzez analizę spektakli, dramatów i tekstów teoretycznych będziemy dyskutować o funkcjach teatru mieszczańskiego (konserwowanie wartości, rozrywka, normatywizm). |
|
|||||