Elementarne zadania aktorskie [WA/A/EZA]
semsetr letni 2021/22
WA wykład z ćwiczeniami,
grupa nr 2
Przedmiot: | Elementarne zadania aktorskie [WA/A/EZA] |
Zajęcia: |
semsetr letni 2021/22 [2021/22-L]
(zakończony)
WA wykład z ćwiczeniami [WA-wcw], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
Terminy i miejsca:
|
każdy poniedziałek, 16:15 - 18:30
sala 113/114 Baletowa Budynek główny Akademii Teatralnej w Warszawie jaki jest adres?
każdy czwartek, 14:30 - 16:45
sala 113/114 Baletowa Budynek główny Akademii Teatralnej w Warszawie jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 6 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Zaliczenie: | egzamin |
Prowadzący: | Waldemar Śmigasiewicz |
Literatura: |
Molier "Chory z urojenia". tłum.Boy Żeleński Molier Dzieła tłum.T.B.Żeleński książka i wiedza Życiorys Moliera... |
Zakres tematów: |
Poszukiwanie elementarnych tropów interpretacyjnych i próby budowania prostych scenek pomiędzy postaciami na podstawie "Chorego z urojenia" Moliera. Poszukiwanie zalążków postaci, oraz trawestowanie ich na język współczesny zachowań i relacji zachodzących pomiędzy nimi dziś. Improwizacja jako metoda poznawania i sprawdzania rzeczywistości scenicznej zgodnej z motoryka własną i motoryka postaci. Tworzenie "przed scenek" pozwalających na zrozumienie celów i zamiarów postaci oraz sensu całego przedsięwzięcia. Uświadomienie sobie elementarnych różnic pomiędzy postacią i jej zapisem stworzonym przez autora, a istnieniem rzeczywistym na scenie. Co zrobić gdy partner gra, a ja jestem na scenie, lecz nie biorę czynnie w niej udziału? Czyli, w jaki sposób budować znaczenie swojej postaci bez słów? Jak wchodzić w interakcję z innymi, pamiętając o sensach, założeniach i celach jakie zostały nakreślone przez autora oraz założeniach interpretacyjnych roli jakie stawiamy sobie sami, bądź przy współudziale reżysera) |
Metody dydaktyczne: |
Poszukiwanie najlepszych metod i rozwiązań zgodnych z motoryką i biomechaniką działań poszczególnych uczestników zadania w danej scenie. Budowanie prostych etiud scenicznych opartych na tekście Moliera( właściwie na skrótowej jego wersji). Etiud w, których byłaby równowaga pomiędzy realizmem, a realnością postaci oraz współczesnym komentarzem do niej. Poszukiwanie współczesnych odniesień i kontekstów w tekście Moliera realizowanych w trakcie ćwiczeń scenicznych. Nauka odnajdywania pierwotnych stanów i celów postaci, takich jak złość, przebiegłość, chytrość, trwoga, radość, czy szczęście. Gdy celem staje się - osiągnięcie przewagi, panowanie nad innym, oszustwo, dominacja nad przeciwnikiem, próba emocjonalnego przyporządkowania go, lub bezinteresowna miłość. |
Metody i kryteria oceniania: |
Metody: Stymulowanie, Improwizacja, Poszukiwanie współczesnych kontekstów i znaczeń. Kryteria oceny: Pracowitość!!!!! Myślenie i inwencja twórcza. Aktywność w trakcie zajęć i budowanie banku pomysłów alternatywnych. Poszukiwanie najlepszych rozwiązań danej sceny. Zdolność do samodzielnego podejmowania decyzji na scenie. |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Teatralna w Warszawie.