Akademia Teatralna w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Elementarne zadania aktorskie [WA/A/EZA] semsetr letni 2021/22
WA wykład z ćwiczeniami, grupa nr 2

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Elementarne zadania aktorskie [WA/A/EZA]
Zajęcia: semsetr letni 2021/22 [2021/22-L] (zakończony)
WA wykład z ćwiczeniami [WA-wcw], grupa nr 2 [pozostałe grupy]
Terminy i miejsca: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy poniedziałek, 16:15 - 18:30
sala 113/114 Baletowa
Budynek główny Akademii Teatralnej w Warszawie jaki jest adres?
każdy czwartek, 14:30 - 16:45
sala 113/114 Baletowa
Budynek główny Akademii Teatralnej w Warszawie jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 6
Limit miejsc: (brak danych)
Zaliczenie: egzamin
Prowadzący: Waldemar Śmigasiewicz
Literatura:

Molier "Chory z urojenia". tłum.Boy Żeleński

Molier Dzieła tłum.T.B.Żeleński książka i wiedza

Życiorys Moliera...

Zakres tematów:

Poszukiwanie elementarnych tropów interpretacyjnych i próby budowania prostych scenek pomiędzy postaciami na podstawie "Chorego z urojenia" Moliera.

Poszukiwanie zalążków postaci, oraz trawestowanie ich na język współczesny zachowań i relacji zachodzących pomiędzy nimi dziś.

Improwizacja jako metoda poznawania i sprawdzania rzeczywistości scenicznej

zgodnej z motoryka własną i motoryka postaci.

Tworzenie "przed scenek" pozwalających na zrozumienie celów i zamiarów postaci oraz sensu całego przedsięwzięcia.

Uświadomienie sobie elementarnych różnic pomiędzy postacią i jej zapisem stworzonym przez autora, a istnieniem rzeczywistym na scenie.

Co zrobić gdy partner gra, a ja jestem na scenie, lecz nie biorę czynnie w niej udziału? Czyli, w jaki sposób budować znaczenie swojej postaci bez słów?

Jak wchodzić w interakcję z innymi, pamiętając o sensach, założeniach i celach jakie zostały nakreślone przez autora oraz założeniach interpretacyjnych roli

jakie stawiamy sobie sami, bądź przy współudziale reżysera)

Metody dydaktyczne:

Poszukiwanie najlepszych metod i rozwiązań zgodnych z motoryką i biomechaniką działań poszczególnych uczestników zadania w danej scenie.

Budowanie prostych etiud scenicznych opartych na tekście Moliera( właściwie na skrótowej jego wersji).

Etiud w, których byłaby równowaga pomiędzy realizmem, a realnością postaci oraz współczesnym komentarzem do niej.

Poszukiwanie współczesnych odniesień i kontekstów w tekście Moliera realizowanych w trakcie ćwiczeń scenicznych.

Nauka odnajdywania pierwotnych stanów i celów postaci, takich jak złość, przebiegłość, chytrość, trwoga, radość, czy szczęście. Gdy celem staje się - osiągnięcie przewagi, panowanie nad innym, oszustwo,

dominacja nad przeciwnikiem, próba emocjonalnego przyporządkowania go, lub

bezinteresowna miłość.

Metody i kryteria oceniania:

Metody:

Stymulowanie,

Improwizacja,

Poszukiwanie współczesnych kontekstów i znaczeń.

Kryteria oceny:

Pracowitość!!!!!

Myślenie i inwencja twórcza.

Aktywność w trakcie zajęć i budowanie banku pomysłów alternatywnych.

Poszukiwanie najlepszych rozwiązań danej sceny.

Zdolność do samodzielnego podejmowania decyzji na scenie.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Teatralna w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-3 (2024-06-10)