Emisja głosu I
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WA/A/EG1-L |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Emisja głosu I |
Jednostka: | Kierunek Aktorstwo (RI) |
Grupy: |
Przedmioty A sem 2 rok I Przedmioty specjalności - Aktorstwo i wokalistyka |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | Polski |
Skrócony opis: |
- Osadzenie głosu na pozycji wymaganej dla wokalisty-aktora musicalu i dramatu - Korelacja zadań wokalnych ze swobodą ciała, dykcją i ekspresją aktorską - Kontynuacja i rozwój umiejętności wokalnych studentów |
Pełny opis: |
- Utrwalanie prawidłowych nawyków emisyjnych w mowie i śpiewie na potrzeby scenicznej pracy w zawodzie aktora dramatycznego. - Nauka uzyskania zdrowego, nośnego, dynamicznego, wzbogaconego i plastycznego głosu w śpiewie i mowie scenicznej. - Kontrola prawidłowego oddechu oraz umiejętności osiągnięcia stanu rozluźnienia i wyzwolenia organicznej emisji. - Nauka osadzenia głosu w jego naturalnym miejscu, oddechu dynamicznego, oraz zdolności stymulowania podparcia. - Świadome używanie rezonatorów będących niezbędnym elementem zwiększającym dźwięczność głosu. - Wyposażenie studenta w uwagi do samodzielnej zawodowej pracy głosem. |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA: (W01 - K_W03) - Student wie, jak powstaje głos i na czym polega działanie rezonatorów, potrafi nazwać części aparatu głosowego, wie, jak należy prawidłowo oddychać, rozpoznaje zdrowe brzmienie głosu i jego nośność, rozróżnia barwy głosowe UMIEJĘTNOŚCI: (U01 - K_U07, U02 - K_U08) - Student samodzielnie wybiera sposoby działania technicznego, potrafi wykonać różnorodne zadania głosowe w zakresie: wysokości, siły, tempa i barw głosu, konstruuje rolę wokalno-aktorską według zasad obu tych sztuk, rozróżnia pracę głosem z użyciem mikrofonu i akustycznie KOMPETENCJE: (K01 - K_K01, K_K02, K02 - K_K04, K03 - K_K05) - Student posiada umiejętność współpracy z grupą, zachowując troskę o najwyższy poziom własnej produkcji, służy pomocą, docenia wkład pracy kolegów, twórczo dyskutuje i proponuje, dzieli się swoją wiedzą i spostrzeżeniami, chętnie podejmuje współpracę |
Metody i kryteria oceniania: |
METODY: - Ćwiczenia - Wykład - Wykład + ćwiczenia - Konsultacje - Praktyki (ewentualnie) KRYTERIA OCENIANIA: - Obecność i aktywność na zajęciach - Współpraca z grupą - Kontrola przygotowywanych projektów (W02, U04) - Analiza błędów (U04, K07, K08) - Aktywność w zajęciach on-line - Efekty głosowe osiągnięte na egzaminach i pokazach (U04, U06, K07, K08) FORMA ZALICZENIA: - Zaliczenie z oceną ((Z+O) |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2020-02-17 - 2020-06-02 |
![]() |
Typ zajęć: |
WA ćwiczenia, 45 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Aldona Krasucka, Katarzyna Skarżanka, Janusz Szrom | |
Prowadzący grup: | Aldona Krasucka, Janusz Szrom | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
zaliczenie na ocenę
WA ćwiczenia - zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
- Podstawowa znajomość anatomii i fizjologii głosu - Praca nad rozluźnieniem napięć w ciele - Praca nad oddechem - Baza głosowa - odnalezienie naturalnej barwy - Zasady prawidłowej dykcji w śpiewie - Prawidłowa praca głosem w ruchu - Elementy techniki bel canto - Elementy różnorodnych stylów muzycznych |
|
Pełny opis: |
- Wyrobienie prawidłowych nawyków emisyjnych w mowie i śpiewie na potrzeby scenicznej pracy w zawodzie aktora dramatu i teatru muzycznego - Wykształcenie zdrowego, nośnego, dynamicznego, wzbogaconego, plastycznego (ze zdolnością do zmiany barw, dynamiki, rytmu i wysokości) głosu scenicznego w mowie i śpiewie. - Wykształcenie umiejętności używania głosu do wyrażania różnych myśli, stanów, intencji, emocji i uczuć w każdych warunkach i przestrzeni. - Opanowanie prawidłowego oddechu, umiejętność osiągnięcia stanu rozluźnienia i wyzwolenia organicznej emisji. - Ewentualna przebudowa głosu w razie niewłaściwego ustawienia, osadzenie głosu w jego naturalnym miejscu. Świadome umiejscowienie głosu na przeponie. Wykształcenie zdolności stymulowania podparcia. Poznanie znaczenia i działania rezonatorów będących niezbędnym elementem zwiększającym dźwięczność głosu. - Rozwój muzykalności i kultury muzycznej wykonywanych utworów. |
|
Literatura: |
- Wybór utworów z klasycznych musicali - Wybór utworów ze światowej literatury wokalnej - Literatura wykorzystywana w scenach mówionych - Utwory wykonywane w produkcjach pozaszkolnych |
|
Uwagi: |
- Specyfiką przedmiotu jest postępowanie za procesem rozwoju studenta: poza realizacją programu pedagog powinien być niezwykle uważny, żeby za tym procesem podążać. |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2021-02-15 - 2021-06-02 |
![]() |
Typ zajęć: |
WA ćwiczenia, 45 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Kamil Dominiak, Katarzyna Skarżanka, Janusz Szrom | |
Prowadzący grup: | Kamil Dominiak, Janusz Szrom | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
zaliczenie na ocenę
WA ćwiczenia - zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
- Podstawowa znajomość anatomii i fizjologii głosu - Praca nad rozluźnieniem napięć w ciele - Praca nad oddechem - Baza głosowa - odnalezienie naturalnej barwy - Zasady prawidłowej dykcji w śpiewie - Prawidłowa praca głosem w ruchu - Elementy techniki bel canto - Elementy różnorodnych stylów muzycznych |
|
Pełny opis: |
- Wyrobienie prawidłowych nawyków emisyjnych w mowie i śpiewie na potrzeby scenicznej pracy w zawodzie aktora dramatu i teatru muzycznego - Wykształcenie zdrowego, nośnego, dynamicznego, wzbogaconego, plastycznego (ze zdolnością do zmiany barw, dynamiki, rytmu i wysokości) głosu scenicznego w mowie i śpiewie. - Wykształcenie umiejętności używania głosu do wyrażania różnych myśli, stanów, intencji, emocji i uczuć w każdych warunkach i przestrzeni. - Opanowanie prawidłowego oddechu, umiejętność osiągnięcia stanu rozluźnienia i wyzwolenia organicznej emisji. - Ewentualna przebudowa głosu w razie niewłaściwego ustawienia, osadzenie głosu w jego naturalnym miejscu. Świadome umiejscowienie głosu na przeponie. Wykształcenie zdolności stymulowania podparcia. Poznanie znaczenia i działania rezonatorów będących niezbędnym elementem zwiększającym dźwięczność głosu. - Rozwój muzykalności i kultury muzycznej wykonywanych utworów. |
|
Literatura: |
- Wybór utworów z klasycznych musicali - Wybór utworów ze światowej literatury wokalnej - Literatura wykorzystywana w scenach mówionych - Utwory wykonywane w produkcjach pozaszkolnych |
|
Uwagi: |
- Specyfiką przedmiotu jest postępowanie za procesem rozwoju studenta: poza realizacją programu pedagog powinien być niezwykle uważny, żeby za tym procesem podążać. |
Zajęcia w cyklu "semsetr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-02-14 - 2022-06-05 |
![]() |
Typ zajęć: |
WA ćwiczenia, 45 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Kamil Dominiak, Katarzyna Skarżanka, Janusz Szrom | |
Prowadzący grup: | Kamil Dominiak, Janusz Szrom | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
zaliczenie na ocenę
WA ćwiczenia - zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
- zasady oddychania w działaniach scenicznych - anatomia, wiedza o funkcjonowaniu głosu - eliminacja napięć w ciele - poszukiwanie naturalnego głosu studenta - korelacja zadań wokalnych ze swobodą ciała, dykcją i ekspresją aktorską - prowadzenie frazy muzycznej – podstawy - uruchomienie rezonatorów – podstawy |
|
Pełny opis: |
- Utrwalanie prawidłowych nawyków emisyjnych w mowie i śpiewie na potrzeby scenicznej pracy w zawodzie aktora dramatycznego. - Nauka uzyskania zdrowego, nośnego, dynamicznego, wzbogaconego i plastycznego głosu w śpiewie i mowie scenicznej. - Kontrola prawidłowego oddechu oraz umiejętności osiągnięcia stanu rozluźnienia i wyzwolenia organicznej emisji. - Nauka osadzenia głosu w jego naturalnym miejscu, oddechu dynamicznego, oraz zdolności stymulowania podparcia. - Świadome używanie rezonatorów będących niezbędnym elementem zwiększającym dźwięczność głosu. - Wyposażenie studenta w uwagi do samodzielnej zawodowej pracy głosem. |
|
Literatura: |
Estill Voice Training- Level 1 & 2- Jo Estill, Kim Steinhauer, Mary Mc Donald Klimek Patsy Rodenburg- The Right to Speak The Actor's Voice- Gilyanne Kayes |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2023-02-13 - 2023-06-13 |
![]() |
Typ zajęć: |
WA ćwiczenia, 45 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Kamil Dominiak, Katarzyna Skarżanka, Janusz Szrom | |
Prowadzący grup: | Kamil Dominiak, Janusz Szrom | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
zaliczenie na ocenę
WA ćwiczenia - egzamin |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2023/24" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2024-02-12 - 2024-05-28 |
![]() |
Typ zajęć: |
WA ćwiczenia, 45 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Kamil Dominiak | |
Prowadzący grup: | Kamil Dominiak, Janusz Szrom | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
zaliczenie na ocenę
WA ćwiczenia - egzamin |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Teatralna w Warszawie.