Przedmioty w rejestracji Rejestracja na przedmioty fakultatywne AD i AW rok II semestr letni 2024/25 A2-2024/25-L
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2024/25-L - semestr letni 2024/25 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | ||||
---|---|---|---|---|---|
2024/25-L | |||||
WA/A/KL2-L |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zagadnienia dotyczące ćwiczenia sprawności narządów mowy, kontrolowania prawidłowego brzmienia głosek, utrwalania i automatyzowania właściwego brzmienia mowy w tekstach czytanych, mówionych, śpiewanych - realizacje techniczne oraz z użyciem emocji i zmiennego tempa oraz w mowie spontanicznej. |
|
||
WA/A/MusJK-L |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem kształcenia jest zapoznanie studentów z historią muzyki popularnej XX wieku, co stanowi podstawę niezbędną do ukazania historii musicalu w drugim semestrze. Zakres przekazywanych treści obejmuje okres od narodzin jazzu (Nowy Orlean, początek XX wieku), poprzez kolejne etapy rozwoju tego gatunku (swing, be-bop, modern jazz) do współczesności. Równolegle przebiega ewolucja bluesa, R&B, aż po rock'n'roll i style współczesne (soul, funk, hip-hop). Osobne miejsce poświęcone jest rozwojowi muzyki popularnej w Polsce (głównie powojennej), ze szczególnym uwzględnieniem polskiego jazzu i specyficznie polskiego gatunku, jakim jest poezja śpiewana. Cały kurs ilustrowany jest nagraniami muzycznymi (wszędzie tam, gdzie jest to możliwie, czyli w 80-90% w zapisie video), które prowadzący omawia ze studentami. Całość materiału wprowadzana jest do zamkniętej grupy na FB (wykładowca i studenci), więc zawsze można wracać do omówionych materiałów. |
|
||
WA/A/PPzK-L |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem zajęć jest wskazanie różnic w pracy na planie filmu fabularnego, serialu telewizyjnego, telenoweli czy sitcomu. |
|
||
WA/A/R1-L |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
• Ćwiczenia poczucia pulsu, metrum i rytmu (z uwzględnieniem pulsu i metrum nieregularnego, rytmów synkopowanych) • Ćwiczenia inhibicyjno-incytacyjne na szybkość reakcji i umiejętność koncentracji o wyższym stopniu trudności. • Ćwiczenia polirytmiczne na podzielność uwagi, niezależność ruchów i ich synchronizację o wyższym stopniu trudności. • Ćwiczenia warsztatu muzyczno-ruchowego, ekspresji ciała, orientacji i wyobraźni przestrzennej; • Improwizacje rytmiczne, wokalne, ruchowe w oparciu o trudniejszy materiał metro-rytmiczny. • Rozwijanie wrażliwości muzycznej, słuchu muzycznego, ćwiczenia pamięci muzycznej, umiejętności szybkiej analizy muzyki; • Zdobywanie wiedzy muzycznej (w zakresie elementów dzieła muzycznego i budowy formalnej utworów) |
|
||
WA/A/SR-L |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
WA/A/St2-L |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Kontynuacja zajęć z pierwszego roku STEP 1, zajęcia warsztatowe dla studentów znających podstawy i bardziej skomplikowane kombinacje na poziomie średniozaawansowanym, mające na celu doskonalenie techniki, dalszy rozwój i podnoszenie poziomu wykonawczego |
|
||
WA/A/TTwTM-L |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zajęcia w formie wykładu oraz ćwiczeń warsztatowych. Celem ich jest przybliżenie technik tańca wykorzystywanych w spektaklach muzycznych i musicalowych oraz zapoznanie się w praktyce z ich podstawami oraz charakterystycznymi elementami. |
|
||
WA/A/WSc-L |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cele przedmiotu • Walka wszelkimi rodzajami broni białej z uwzględnieniem zwyczajów danych epok oraz literatury dramatycznej • Wyrobienie sprawności fizycznej, koncentracji, koordynacji ruchowej, poczucia rytmu, reagowania (refleks). • Umiejętności zakomponowania ciała w przestrzeni scenicznej, • Wyrobienie świadomości wyrazu scenicznego oraz posługiwania się formą teatralną • wyrobienie umiejętności współpracy z partnerem oraz pracy w grupie • Nauka używania elementów rynsztunku i kostiumu mających związek obyczajowy z fechtunkiem. Nauczanie ruchów obyczajowych związanych z obyczajami wojskowymi. • Obnażanie broni, przysięgi i saluty za pomocą broni, posługiwanie się peleryną i krótkim płaszczem podczas walki. • Umiejętność technicznego ułożenia i wykonania walki scenicznej. • Analiza konstrukcji pojedynku scenicznego. Określenie jego funkcji w scenie i całym utworze dramatycznym • Praca nad scenami szermierczymi w najczęściej realizowanych sztukach dramatycznych. |
|
||
WA/A/WstDub-L |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||