Przedmioty A sem 2 rok I (grupa przedmiotów zdefiniowana przez Kierunek Aktorstwo)
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2016/17-Z - semestr zimowy 2016/2017 2016/17-L - semestr letni 2016/2017 2017/18-Z - semestr zimowy 2017/18 2017/18-L - semestr letni 2017/18 2018/19-Z - semestr zimowy 2018/19 2018/19-L - semestr letni 2018/19 2019/20-Z - semestr zimowy 2019/20 2019/20-L - semestr letni 2019/20 2020/21-Z - semestr zimowy 2020/21 2020/21-L - semestr letni 2020/21 2021/22-Z - semestr zimowy 2021/22 2021/22-L - semsetr letni 2021/22 2022/23-L - semestr letni 2022/23 2023/24-L - semestr letni 2023/24 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | |||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2016/17-Z | 2016/17-L | 2017/18-Z | 2017/18-L | 2018/19-Z | 2018/19-L | 2019/20-Z | 2019/20-L | 2020/21-Z | 2020/21-L | 2021/22-Z | 2021/22-L | 2022/23-L | 2023/24-L | |||||
WA/A/CwR-L | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
semestr letni 2019/20
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
. Przygotowanie studentów do „pracy z ciałem” i „pracy ciałem” w działaniu scenicznym. - Poszerzanie zakresu ruchu poprzez rozpoznanie centrum ciała, ciężaru, kierunków ruchu, punktów inicjacji ruchu. - Wprowadzenie do analizy ruchu. - Rola oddechu i pracy z oddechem w podstawowej koordynacji ruchowej i w poszukiwaniu zbalansowanej dynamiki ciała w działaniu scenicznym. - Wprowadzenie do improwizacji ruchowej. - Wprowadzenie do fizycznej współpracy z partnerem na scenie. |
|
||
WA/A/CwSluch-L | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
semestr letni 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
WA/A/EZA | brak | brak | brak | brak | brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
semestr letni 2018/19
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Forma zajęć: Wykład i ćwiczenia w grupach moderowane przez pedagoga, czynne i bierne uczestnictwo w wykonywaniu zadań scenicznych .Realizacja etiud scenicznych wg. samodzielnych koncepcji studentów. Praca nad małymi scenami dialogowymi na podstawie wybranych dramatów współczesnych. Konsultacje indywidualne. Podstawy dialogu. Ćwiczenia improwizacyjne. Gry dramatyczne jako forma praktyki interpersonalnej w nauczaniu zachowań scenicznych. |
|
||
WA/A/EG1-L | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
semestr letni 2019/20
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
- Osadzenie głosu na pozycji wymaganej dla wokalisty-aktora musicalu i dramatu - Korelacja zadań wokalnych ze swobodą ciała, dykcją i ekspresją aktorską - Kontynuacja i rozwój umiejętności wokalnych studentów |
|
||
WA/A/EPwT1-L | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
semestr letni 2019/20
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Kontakt opiekuna roku ze studentami traktowany jako godzina wychowawcza, rozmowy polegające na analizie zagadnień związanych z etyką pracy w teatrze Rozmowy, konsultacje, reagowanie na bieżąco na różne sytuacje w tym konfliktowe i rozwiązywanie ich indywidualnie i grupowo. |
|
||
WA/A/F/FT-L | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
![]() |
brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
semsetr letni 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przy pomocy narzędzi teatralnych odkrywanie przestrzeni znaczeniowej słowa teatr. |
|
||
WA/A/Gwf1-R1-L | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
semestr letni 2019/20
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przygotowanie studenta do aktywności ruchowej. Nauczenie go prawidłowych wzorców ruchowych. Zaszczepienie zasad o zdrowym trybie życia dotyczącym sfery mentalnej, ruchowej, odżywiania oraz regeneracji. Przedstawienie mocnych stron studenta w zakresie ruchowym. Skorygowanie wad postawy. Wyrabianie zdrowych nawyków ruchowych. Poznanie elementów ćwiczeń gimnastycznych i doskonalenie ich. Poprawa mobilności ciała. Rozwijanie koordynacji psycho - ruchowej. Uruchomienie orientacji i wyobraźni przestrzenno – ruchowej. Zaznajomienie i wprowadzenie studenta w trening motoryczny. Student ma znać ćwiczenia i techniki. Poznać wiedzę, która pozwoli i ułatwi mu odnalezienie się na rynku pracy artystycznej. |
|
||
WA/A/G1 |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr zimowy 2016/2017
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
WA/A/HFiloz |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr zimowy 2016/2017
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
WA/A/HistLit-L | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr letni 2019/20
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zajęcia obejmują kurs historii literatury od czasów starożytnych do współczesności. W ich trakcie zostaną zaprezentowani najważniejsi twórcy literaccy i ich dzieła, usytuowane w kontekście szerokiego tła kulturowego. Podczas zajęć będą stosowane różne metodologie interpretacyjne. Teksty literackie będą ujmowane zarówno w sposób diachroniczny, jak i synchroniczny – by wykazać ideową ciągłość między przeszłością a współczesnością. Cele przedmiotu: Zapoznanie studentów z najwybitniejszymi twórcami literackimi. Zapoznanie studentów z przykładowymi tekstami literackimi z różnych epok w szerokich kontekstach kulturowych (np. idee filozoficzne, plastyka, muzyka, teatr, film). Udoskonalenie umiejętności interpretacji tekstów literackich z różnych epok z wykorzystaniem rożnych technik interpretacyjnych. Doskonalenie umiejętności mówienia o literaturze. |
|
||
WA/A/HLiP-L | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
semestr letni 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zajęcia obejmują kurs historii literatury od czasów starożytnych do współczesności, a także podstawowe elementy z zakresu poetyki. W ich trakcie zostaną zaprezentowani najważniejsi twórcy literaccy i ich dzieła, usytuowane w kontekście szerokiego tła kulturowego. Będą stosowane różne metodologie interpretacyjne. Teksty literackie będą ujmowane zarówno w sposób diachroniczny, jak i synchroniczny – by wykazać ideową ciągłość między przeszłością a współczesnością. Cele przedmiotu: Zapoznanie studentów z najwybitniejszymi twórcami literackimi. Zapoznanie studentów z przykładowymi tekstami literackimi z różnych epok w szerokich kontekstach kulturowych (np. idee filozoficzne, plastyka, muzyka, teatr, film). Zapoznanie studentów z podstawowymi kategoriami z zakresu poetyki (wersyfikacja, genologia). Udoskonalenie umiejętności interpretacji tekstów literackich z różnych epok z wykorzystaniem rożnych technik interpretacyjnych. Doskonalenie umiejętności mówienia o literaturze. |
|
||
WA/A/HSzt-L | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
semestr letni 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cel ogólny: Przedstawienie dziejów sztuki w ujęciu krytycznym, za pomocą wybranych zagadnień z zakresu ikonografii, środków artystycznych, technik, a także gatunków i funkcji dzieł sztuki. Cele szczegółowe: 1. Podstawowa wiedza na temat epok artystycznych i ich przedstawicieli, gatunków sztuki, technik, środków artystycznych, społecznych i ekonomicznych aspektów sztuki. 2. Analiza i interpretacja dzieł sztuki. 3. Terminologia artystyczna i opis środków artystycznych. |
|
||
WA/A/HTF-L | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr letni 2019/20
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zajęcia polegają na wspólnym oglądaniu, analizowaniu i interpretowaniu wybranych spektakli, które wykorzystuję rozmaite rozwiązania formalne, czyniąc z nich autonomiczną istotę dzieła. Są to działania fizyczne, ruchowe, taneczne, wokalne i plastyczne, niekiedy oparte na założeniach teoretycznych, sformułowanych przez twórców w formie manifestów i tekstów programowych. Dyskusji towarzyszą elementy wykładu, naświetlającego konteksty historyczne i estetyczne dzieł. |
|
||
WA/A/HTiD2-L | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
semestr letni 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
WA/A/4/HTPol1 |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr zimowy 2016/2017
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
WA/A/HTPol1-L | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr letni 2019/20
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest ukazanie podstawowych etapów rozwoju tej sztuki. Kurs obejmuje historię teatru polskiego w okresie staropolskim (teatr religijny, teatry dworskie, teatry szkolne, widowiska para-teatralne). Szczególny nacisk zostanie położony na okoliczności powołania Teatru Narodowego w Polsce i działalność Wojciecha Bogusławskiego. Uwzględnione również zostanie miejsce teatru polskiego w okresie zaborów oraz główne tendencje artystyczne w okresie międzywojnia. |
|
||
WA/A/4/HTPow1 |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr zimowy 2016/2017
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
WA/A/HTPow1-L | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr letni 2019/20
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Usytuowanie miejsca teatru w przestrzeniach kulturowych od antyku po przełom XX-XXI wieku. Taka perspektywa służy charakterystyce działań teatralnych na planie teorii sztuki, antropologii, czasu historii i polityki. Obok porządku definiowanych kategorii, analizowanych struktur tekstów teatralnych i literackich, sylwetek twórców – szczególną linię odniesień wyznacza interakcja scena – widownia. Różnorodna materia tych wpływów wskazuje na ramy epoki, kierunki ideowo formalnych przemian, tłumaczy strategię odrzuceń, zaznacza sferę kontynuacji i nowatorstwa. Idąc tym tropem, lektura teatru łączy postulaty strukturalizacji, dekonstrukcji z chronologią i semantyką dzieła a równocześnie sięga psychologii odbioru. W ten sposób przedmiot kształtuje umiejętność analizy i syntezy, świadomość diachronii i synchronii konieczne przy odczytywaniu różnorakich procesów działania teatralnego. |
|
||
WA/A/IG1 |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr zimowy 2016/2017
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
CELE PRZEDMIOTU IMPOSTACJA GŁOSU W MOWIE I ŚPIEWIE • wyrobienie prawidłowych nawyków w emisji głosu (oddech, miejsce artykulacji, rezonatory, rejestry) i ich koordynacja w celu wypracowania umiejętności posługiwania się głosem nośnym, dynamicznym, plastycznym (ze zdolnością do zmiany brzmień, dynamiki, tempa i rytmu) dającym możliwość wyrażania myśli, stanów, intencji, emocji i uczuć, zdolnym działać w każdych warunkach i przestrzeni (I – IV rok) • wypracowanie nawyków związanych z higieną głosu (I – IV rok) • praca nad wyzwoleniem naturalnego brzmienia głosu (I – IV rok) • rozwijanie technik emisyjnych i impostacyjnych w celu wypracowania kondycji głosowej (II – IV rok) • rozwiązywanie problemów związanych z emisją i impostacją głosu wynikających z potrzeb innych przedmiotów praktycznych (I – IV rok) |
|
||
WA/A/IGMS1-L | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
semestr letni 2019/20
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
WA/A/IntPio1 |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr zimowy 2016/2017
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
WA/A/IntPr |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr zimowy 2016/2017
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
WA/A/IP | brak | brak | brak | brak | brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
semestr letni 2018/19
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest zbudowanie umiejętności aktorskiej pracy z tekstem. Studenci powinni swobodnie interpretować tekst w ramach szeroko pojętych zadań aktorskich, a także dogłębnie zrozumieć jego sens i znaleźć odpowiednie środki wyrazu. |
|
||
WA/A/IntW |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr zimowy 2016/2017
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
WA/A/IW | brak | brak | brak | brak | brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
semestr letni 2018/19
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest poszerzanie umiejętności interpretowania wybranych fragmentów polskich utworów poetyckich przy rozwijaniu technicznego warsztatu aktorskiego (opanowanie oddechu, emisji głosu i sprawności artykulacyjnej). |
|
||
WA/A/JA1 | brak | brak | brak | brak |
![]() |
![]() |
brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr zimowy 2018/19
semestr letni 2018/19
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
WA/A/JF1 | brak | brak | brak | brak |
![]() |
![]() |
brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr zimowy 2018/19
semestr letni 2018/19
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
WA/A/JN1 | brak | brak | brak | brak |
![]() |
![]() |
brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr zimowy 2018/19
semestr letni 2018/19
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
WA/A/JOP1-L | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
semestr letni 2019/20
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Lektorat języka angielskiego na poziomie średniozaawansowanym (poziom B1+ według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego) ma na celu zwiększenie kompetencji komunikacyjnej studentów w języku angielskim. Zajęcia obejmują zarówno analizę autentycznych materiałów (recenzje teatralne, fragmenty prozy i dramatu angielskiego, nagrania sztuk), jak i tworzenie i prezentację treści (pisanie recenzji, odgrywanie sceny dramatu, recytacja wiersza i fragmentu prozy). |
|
||
WA/A/KL1-L | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
semestr letni 2019/20
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zagadnienia dotyczące usprawniania narządów mowy, ukierunkowane na korygowanie wad wymowy oraz niedoskonałości artykulacyjnych. Celem jest kontrolowanie brzmienia dźwięków mowy w izolacji oraz w różnych kontekstach artykulacyjnych. Budowanie świadomości ortofonicznej. |
|
||
WA/A/Pan | brak | brak |
![]() |
![]() |
brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr zimowy 2017/18
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
WA/A/Pio | brak | brak | brak | brak | brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
semestr letni 2018/19
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Interpretacja piosenki filmowej |
|
||
WA/A/PTWsp-L | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
semestr letni 2019/20
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Podstawy tańca współczesnego to zajęcia , których celem jest pogłębienie świadomości swojego ciała oraz uważnej pracy w zespole. Tematami są anatomia, ciężar, rozluźnienie, koordynacja ruchowa, improwizacja w grupie. Poznajemy technikę "release". W improwizacji pracujemy z wyłączeniem jednego ze zmysłów oraz ruchem autentycznym. |
|
||
WA/A/Poet-L | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr letni 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zajęcia dzielą się na dwie części. Pierwszy etap wprowadza podstawowe terminy z zakresu poetyki dzieła literackiego. Taka perspektywa otwiera przestrzeń rodzaju, gatunku i typu. Pojawiają się tu m.in. kategorie: narracja, dialog, monolog, świat przedstawiony, tryb językowej i metajęzykowej wypowiedzi. Drugi etap wyznaczają rozmaite plany liryki: stylistyka, wersologia, genologia. Egzemplifikację stanowi analiza wierszy wybranych w dyskusji ze studentami. |
|
||
WA/A/PzA1-L | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
semestr letni 2019/20
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Studenci w trakcie zajęć pracują wspólnie z akompaniatorem nad przygotowaniem utworów z dwóch obszarów stylistycznych - latynoamerykańskiego (bossa-nova, salsa, bolero, son etc.), oraz afroamerykańskiego (r'n'b, soul, funk etc.). Ponadto poznają ogólne cechy i specyfikę ww. gatunków ze szczególną uwagą na aspekt rytmiczny i wynikające z niego różnice w frazowaniu, konstruowaniu formy i narracji utworu. |
|
||
WA/A/PzE-L | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
semestr letni 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
WA/A/PzG | brak | brak |
![]() |
![]() |
brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr zimowy 2017/18
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
WA/A/PzGP-L | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr letni 2019/20
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem zajęć jest wykształcenie i utrwalenie u studentów prawidłowej emisji głosu, która jest ważnym elementem wizerunku zawodowego – i szerzej – procesu komunikatywnego. Ponadto, w ramach przedmiotu poruszane będą zagadnienia mające za zadanie przygotowanie studentów do wykonywania zawodu w obszarze aktorstwa głosowego (voice acting) – niezbędnego w teatrze radiowym czy dubbingu. |
|
||
WA/A/PPO | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
semsetr letni 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
WA/A/Psych-L | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr letni 2019/20
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z podstawami psychologii, których zastosowanie może być użyteczne z punktu widzenia pracy aktorskiej. Zaprezentowane zostaną klasyczne teorie psychologiczne obejmujące percepcję, emocje, komunikację, osobowość i procesy społeczne. W ramach zajęć studenci będą mięli szansę przećwiczyć omawiane zagadnienia, jak również nauczyć się wykorzystywać narzędzia psychologiczne w kontekście autoprezentacji i pracy nad postacią. |
|
||
WA/A/Ryt(pp)-L | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
semestr letni 2019/20
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
• Ćwiczenia poczucia pulsu, metrum i rytmu; • Ćwiczenia inhibicyjno-incytacyjne na szybkość reakcji i umiejętność koncentracji; • Ćwiczenia polirytmiczne na podzielność uwagi, niezależność ruchów i ich synchronizację; • Ćwiczenia warsztatu muzyczno-ruchowego, ekspresji ciała, orientacji i wyobraźni przestrzennej; • Improwizacje rytmiczne, wokalne, ruchowe. • Ćwiczenia pamięci muzycznej, umiejętności szybkiej analizy muzyki; • Rozwijanie wrażliwości muzycznej, słuchu muzycznego; • Zdobywanie wiedzy muzycznej (w zakresie elementów dzieła muzycznego i budowy formalnej utworów); |
|
||
WA/A/Sol1-L | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
semestr letni 2019/20
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
W trakcie zajęć student poznaje podstawowe pojęcia z zakresu zasad muzyki, które następnie zostają zastosowane w praktyce do kształcenia słuchu, zwiększenia świadomości muzycznej oraz ogólnej biegłości w dziedzinie wykonawstwa muzyki. |
|
||
WA/A/St1-L | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
semestr letni 2019/20
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
- Zajęcia warsztatowe ze stepowania, poznanie sposobów uderzania, podstawowych kroków i elementarnych kombinacji. poziom podstawowy dla początkujących. - Doskonalenie koordynacji rytmiczno-ruchowej i balansu ciała - Rozwijanie muzykalności, podzielności uwagi, dyscypliny rytmicznej i kontroli własnego ciała |
|
||
WA/A/SM2 | brak | brak | brak | brak |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
semestr zimowy 2018/19
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Osoby studiujące w trakcie zajęć w tym przedmiocie zdobędą podstawową wiedzę i umiejętności poruszania się po stylistykach muzycznych związanych z muzyką afroamerykańską oraz zdobędą podstawowe umiejętności z zakresu improwizacji głosem. Poznają kanon twórców i wykonawców reprezentujących stylistykę soul, gospel, r&b i podobne im. Poznają cechy muzyczne danego stylu związane z pulsem, melodyką, frazowaniem i strukturami wielogłosowymi. Celem pracy w tym semestrze będzie rozbudowanie umiejętności improwizacji głosem powiązanej z ekspresją muzyczną i interpretacją treści, skuteczne osadzenie w pulsie, wykorzystanie wielogłosowych struktur jako elementu aranżacji utworu. |
|
||
WA/A/SzS-L | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
semestr letni 2019/20
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cele przedmiotu •Walka wszelkimi rodzajami broni białej z uwzględnieniem zwyczajów danych epok oraz uwarunkowań literatury dramatycznej •Wyrobienie sprawności fizycznej, koncentracji, koordynacji ruchowej, poczucia rytmu, reagowania (refleks). •Umiejętności zakomponowania ciała w przestrzeni scenicznej, •Wyrobienie świadomości wyrazu scenicznego oraz posługiwania się formą teatralną •wyrobienie umiejętności współpracy z partnerem oraz pracy w grupie •Nauka używania elementów rynsztunku i kostiumu mających związek obyczajowy z fechtunkiem. Nauczanie ruchów obyczajowych związanych z obyczajami wojskowymi. •Obnażanie broni, przysięgi i saluty za pomocą broni, posługiwanie się peleryną i krótkim płaszczem podczas walki. •Umiejętność technicznego ułożenia i wykonania walki scenicznej. |
|
||
WA/A/TA-L | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr letni 2019/20
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zajęcia z Techniki Alexandra uczą wykorzystania świadomości, myśli i intencji do lepszego kontaktu oraz panowania nad własnym organizmem i jego możliwościami psychofizycznymi z jednoczesnym zachowaniem pełnej uważności w stosunku do otoczenia. Zasady Techniki Alexandra wprowadzane są w celu lepszego "władania" sobą, to znaczy takiego reagowania na bodźce z zewnątrz i wykonywania zamierzonych aktywności, które nie tylko nie nadwerężają organizmu, ale wykorzystują jego pełen potencjał. W rezultacie sprowadza się to nabywania umiejetności eliminowania zbędnych napięć i usztywnień, radzenia sobie z dyskomfortem i bólem i przywracania możliwie optymalnych warunków funkcjonowania organizmu w danych okolicznościach. Efektem wykorzystywania tych umiejętności jest nabywanie coraz lepszego kontaktu ze sobą i swoim ciałem, większa świadomość psychofizyczna oraz coraz lepsze umiejętności panowania i wykorzystywania swoich możliwości psychofizycznych. |
|
||
WA/A/TiWM1 |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr zimowy 2016/2017
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
WA/A/TM1-R1-L | brak | brak | brak | brak | brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
semestr letni 2018/19
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
cele przedmiotu: Uscenicznienie wymowy poprzez: uwrażliwienie na dźwięki nieartykułowane i artykułowane, poprawa wad wymowy, usprawnienie oddechu, emisji głosu w mówieniu i artykulacji, poszerzenie świadomości językowej, zaznajomienie z polskimi normami wymowy scenicznej. |
|
||
WA/A/UPwZ1-L | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr letni 2019/20
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
„ bez twojego ty, nie ma mojego ja”. Peter Brook siła partnera moją siłą, zespołowość pierwszym krokiem w procesie kreacji, skupienie i oddanie się na okolicznościach zewnętrznych / partner, akcja/, zasadniczy dystans do zaimka osobowego „ja”. szacunek dla pracy kolegów. |
|
||
WA/A/U-L | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
semestr letni 2019/20
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Umuzykalnienie jest przedmiotem praktycznym, prowadzonym w formie ćwiczeń z elementami wykładu. Obejmuje naukę podstaw teorii muzyki, ćwiczenia praktyczne z zakresu kształcenia słuchu i śpiewania zespołowego oraz zapoznanie z wybranymi przykładami głównych nurtów muzycznych |
|
||
WA/A/Um |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr zimowy 2016/2017
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
WA/A/WZT1-L | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
semestr letni 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
WA/A/WdImp-L | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
semestr letni 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Wprowadzenie do podstawowych technik teatru improwizowanego. Nauka bezstresowego i odważnego generowanie improwizowanych dialogów i historii z naciskiem na słuchanie, wspieranie i celebrowanie pomysłów osób partnerujących w scenie. |
|
||
WA/A/ZMR | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
semestr letni 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Wprowadzenie i wyjaśnienie pojęć ogólnych i szczegółowych związanych z praktyką wykonawczą w zakresie muzyki rozrywkowej. Nauka stosowania podstawowej nomenklatury określającej zjawiska związane z budową utworów, budową akordów, notacją muzyczną, zjawiskami sonorycznymi, artykulacją, rytmiką, harmonią, typowymi dla muzyki rozrywkowej. Wprowadzenie w podstawowe zagadnienia związane z wykonawstwem wokalnym, niezbędne w profesjonalnej współpracy z innymi współtwórcami w różnych formach muzycznej aktywności artystycznej (spektakl, film, koncert, dubbing) oraz w różnych warunkach akustycznych (scena - z nagłośnieniem i bez, studio). |
|
||