Przedmioty A sem 1 rok I (grupa przedmiotów zdefiniowana przez Kierunek Aktorstwo)
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2016/17-Z - semestr zimowy 2016/2017 2016/17-L - semestr letni 2016/2017 2017/18-Z - semestr zimowy 2017/18 2017/18-L - semestr letni 2017/18 2018/19-Z - semestr zimowy 2018/19 2018/19-L - semestr letni 2018/19 2019/20-Z - semestr zimowy 2019/20 2019/20-L - semestr letni 2019/20 2020/21-Z - semestr zimowy 2020/21 2020/21-L - semestr letni 2020/21 2021/22-Z - semestr zimowy 2021/22 2021/22-L - semsetr letni 2021/22 2022/23-Z - semestr zimowy 2022/23 2023/24-Z - semestr zimowy 2023/24 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | |||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2016/17-Z | 2016/17-L | 2017/18-Z | 2017/18-L | 2018/19-Z | 2018/19-L | 2019/20-Z | 2019/20-L | 2020/21-Z | 2020/21-L | 2021/22-Z | 2021/22-L | 2022/23-Z | 2023/24-Z | |||||
WA/A/BHP | brak | brak | brak | brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
semestr zimowy 2018/19
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Bezpieczeństwo i higiena pracy |
|
||
WA/A/CwR-Z | brak | brak |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
semestr zimowy 2017/18
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przygotowanie studentów do „pracy z ciałem” i „pracy ciałem” w działaniu scenicznym. - Poszerzanie zakresu ruchu poprzez rozpoznanie centrum ciała, ciężaru, kierunków ruchu, punktów inicjacji ruchu. - Wprowadzenie do analizy ruchu. - Rola oddechu i pracy z oddechem w podstawowej koordynacji ruchowej i w poszukiwaniu zbalansowanej dynamiki ciała w działaniu scenicznym. - Wprowadzenie do improwizacji ruchowej. - Wprowadzenie do fizycznej współpracy z partnerem na scenie. |
|
||
WA/A/CwSluch-Z | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiot ma za zadanie rozwijanie potencjału słuchowego osób studiujących specjalność aktorstwo i wokalistyka w zakresie słuchu harmonicznego, intonacji i detalu rytmicznego powiązanego z pulsacją obowiązującą w różnych stylach muzyki rozrywkowej |
|
||
WA/A/EG1-Z | brak | brak | brak | brak |
![]() |
![]() |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
semestr zimowy 2018/19
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
- zasady oddychania w działaniach scenicznych - anatomia, wiedza o funkcjonowaniu głosu - eliminacja napięć w ciele - poszukiwanie naturalnego głosu studenta - korelacja zadań wokalnych ze swobodą ciała, dykcją i ekspresją aktorską - prowadzenie frazy muzycznej – podstawy - uruchomienie rezonatorów – podstawy |
|
||
WA/A/EPwT1-Z | brak | brak | brak | brak |
![]() |
![]() |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
semestr zimowy 2018/19
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Kontakt opiekuna roku ze studentami traktowany jako godzina wychowawcza, rozmowy. |
|
||
WA/A/F/FT-Z | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
![]() |
brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr zimowy 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
WA/A/Gwf1-R1-Z | brak | brak | brak | brak |
![]() |
![]() |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
semestr zimowy 2018/19
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przygotowanie studenta do aktywności ruchowej. Nauczenie go prawidłowych wzorców ruchowych. Zaszczepienie zasad o zdrowym trybie życia dotyczącym sfery mentalnej, ruchowej, odżywiania oraz regeneracji. Przedstawienie mocnych stron studenta w zakresie ruchowym. Skorygowanie wad postawy. Wyrabianie zdrowych nawyków ruchowych. Poznanie elementów ćwiczeń gimnastycznych i doskonalenie ich. Poprawa mobilności ciała. Rozwijanie koordynacji psycho - ruchowej. Uruchomienie orientacji i wyobraźni przestrzenno – ruchowej. Zaznajomienie i wprowadzenie studenta w trening motoryczny. Student ma znać ćwiczenia i techniki. Poznać wiedzę, która pozwoli i ułatwi mu odnalezienie się na rynku pracy artystycznej. |
|
||
WA/A/G1 |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr zimowy 2016/2017
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
WA/A/HFiloz |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr zimowy 2016/2017
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
WA/A/HistLit | brak | brak | brak | brak |
![]() |
![]() |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr zimowy 2018/19
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zajęcia obejmują kurs historii literatury od czasów starożytnych do współczesności. W ich trakcie zostaną zaprezentowani najważniejsi twórcy literaccy i ich dzieła, usytuowane w kontekście szerokiego tła kulturowego. Podczas zajęć będą stosowane różne metodologie interpretacyjne. Teksty literackie będą ujmowane zarówno w sposób diachroniczny, jak i synchroniczny – by wykazać ideową ciągłość między przeszłością a współczesnością. Cele przedmiotu: Zapoznanie studentów z najwybitniejszymi twórcami literackimi. Zapoznanie studentów z przykładowymi tekstami literackimi z różnych epok w szerokich kontekstach kulturowych (np. idee filozoficzne, plastyka, muzyka, teatr, film). Udoskonalenie umiejętności interpretacji tekstów literackich z różnych epok z wykorzystaniem rożnych technik interpretacyjnych. Doskonalenie umiejętności mówienia o literaturze. |
|
||
WA/A/HLiP-Z | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zajęcia obejmują kurs historii literatury od czasów starożytnych do współczesności, a także podstawowe elementy z zakresu poetyki. W ich trakcie zostaną zaprezentowani najważniejsi twórcy literaccy i ich dzieła, usytuowane w kontekście szerokiego tła kulturowego. Będą stosowane różne metodologie interpretacyjne. Teksty literackie będą ujmowane zarówno w sposób diachroniczny, jak i synchroniczny – by wykazać ideową ciągłość między przeszłością a współczesnością. Cele przedmiotu: Zapoznanie studentów z najwybitniejszymi twórcami literackimi. Zapoznanie studentów z przykładowymi tekstami literackimi z różnych epok w szerokich kontekstach kulturowych (np. idee filozoficzne, plastyka, muzyka, teatr, film). Zapoznanie studentów z podstawowymi kategoriami z zakresu poetyki (wersyfikacja, genologia). Udoskonalenie umiejętności interpretacji tekstów literackich z różnych epok z wykorzystaniem rożnych technik interpretacyjnych. Doskonalenie umiejętności mówienia o literaturze. |
|
||
WA/A/HSzt-Z | brak | brak |
![]() |
![]() |
brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
semestr zimowy 2017/18
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cel ogólny: Przedstawienie dziejów sztuki w ujęciu krytycznym, za pomocą wybranych zagadnień z zakresu ikonografii, środków artystycznych, technik, a także gatunków i funkcji dzieł sztuki. Cele szczegółowe: 1. Podstawowa wiedza na temat epok artystycznych i ich przedstawicieli, gatunków sztuki, technik, środków artystycznych, społecznych i ekonomicznych aspektów sztuki. 2. Analiza i interpretacja dzieł sztuki. 3. Terminologia artystyczna i opis środków artystycznych. |
|
||
WA/A/HTF-Z | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr zimowy 2019/20
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zajęcia polegają na wspólnym oglądaniu, analizowaniu i interpretowaniu wybranych spektakli, które wykorzystuję rozmaite rozwiązania formalne, czyniąc z nich autonomiczną istotę dzieła. Są to działania fizyczne, ruchowe, taneczne, wokalne i plastyczne, niekiedy oparte na założeniach teoretycznych, sformułowanych przez twórców w formie manifestów i tekstów programowych. Dyskusji towarzyszą elementy wykładu, naświetlającego konteksty historyczne i estetyczne dzieł. |
|
||
WA/A/HTiD1-Z | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
WA/A/4/HTPol1 |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr zimowy 2016/2017
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
WA/A/HTPol1 | brak | brak | brak | brak |
![]() |
![]() |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr zimowy 2018/19
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest ukazanie podstawowych etapów rozwoju tej sztuki. Kurs obejmuje historię teatru polskiego w okresie staropolskim (teatr religijny, teatry dworskie, teatry szkolne, widowiska para-teatralne). Szczególny nacisk zostanie położony na okoliczności powołania Teatru Narodowego w Polsce i działalność Wojciecha Bogusławskiego. Uwzględnione również zostanie miejsce teatru polskiego w okresie zaborów oraz główne tendencje artystyczne w okresie międzywojnia. |
|
||
WA/A/4/HTPow1 |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr zimowy 2016/2017
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
WA/A/HTPow1 | brak | brak | brak | brak |
![]() |
![]() |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr zimowy 2018/19
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Usytuowanie miejsca teatru w przestrzeniach kulturowych od antyku po przełom XX-XXI wieku. Taka perspektywa służy charakterystyce działań teatralnych na planie teorii sztuki, antropologii, czasu historii i polityki. Obok porządku definiowanych kategorii, analizowanych struktur tekstów teatralnych i literackich, sylwetek twórców – szczególną linię odniesień wyznacza interakcja scena – widownia. Różnorodna materia tych wpływów wskazuje na ramy epoki, kierunki ideowo formalnych przemian, tłumaczy strategię odrzuceń, zaznacza sferę kontynuacji i nowatorstwa. Idąc tym tropem, lektura teatru łączy postulaty strukturalizacji, dekonstrukcji z chronologią i semantyką dzieła a równocześnie sięga psychologii odbioru. W ten sposób przedmiot kształtuje umiejętność analizy i syntezy, świadomość diachronii i synchronii konieczne przy odczytywaniu różnorakich procesów działania teatralnego. |
|
||
WA/A/IG1 |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr zimowy 2016/2017
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
CELE PRZEDMIOTU IMPOSTACJA GŁOSU W MOWIE I ŚPIEWIE • wyrobienie prawidłowych nawyków w emisji głosu (oddech, miejsce artykulacji, rezonatory, rejestry) i ich koordynacja w celu wypracowania umiejętności posługiwania się głosem nośnym, dynamicznym, plastycznym (ze zdolnością do zmiany brzmień, dynamiki, tempa i rytmu) dającym możliwość wyrażania myśli, stanów, intencji, emocji i uczuć, zdolnym działać w każdych warunkach i przestrzeni (I – IV rok) • wypracowanie nawyków związanych z higieną głosu (I – IV rok) • praca nad wyzwoleniem naturalnego brzmienia głosu (I – IV rok) • rozwijanie technik emisyjnych i impostacyjnych w celu wypracowania kondycji głosowej (II – IV rok) • rozwiązywanie problemów związanych z emisją i impostacją głosu wynikających z potrzeb innych przedmiotów praktycznych (I – IV rok) |
|
||
WA/A/IGMS1 | brak | brak | brak | brak |
![]() |
![]() |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
semestr zimowy 2018/19
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
- Osadzenie głosu na pozycji wymaganej dla aktora oraz wokalisty-aktora musicalu i dramatu - Korelacja zadań aktorskich i wokalnych ze swobodą ciała, dykcją i ekspresją aktorską - Kontynuacja i rozwój umiejętności wokalnych studentów |
|
||
WA/A/IntPio1 |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr zimowy 2016/2017
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
WA/A/IntPr |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr zimowy 2016/2017
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
WA/A/IntW |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr zimowy 2016/2017
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
WA/A/JA1 | brak | brak | brak | brak |
![]() |
![]() |
brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr zimowy 2018/19
semestr letni 2018/19
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
WA/A/JF1 | brak | brak | brak | brak |
![]() |
![]() |
brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr zimowy 2018/19
semestr letni 2018/19
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
WA/A/JN1 | brak | brak | brak | brak |
![]() |
![]() |
brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr zimowy 2018/19
semestr letni 2018/19
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
WA/A/JOP1-Z | brak | brak | brak | brak |
![]() |
![]() |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
semestr zimowy 2018/19
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Lektorat języka angielskiego na poziomie średniozaawansowanym (poziom B1+ według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego) ma na celu zwiększenie kompetencji komunikacyjnej studentów w języku angielskim. Zajęcia obejmują zarówno analizę autentycznych materiałów (recenzje teatralne, fragmenty prozy i dramatu angielskiego, nagrania sztuk), jak i tworzenie i prezentację treści (pisanie recenzji, odgrywanie sceny dramatu, recytacja wiersza i fragmentu prozy). |
|
||
WA/A/KL1 | brak | brak |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
semestr zimowy 2017/18
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zagadnienia dotyczące usprawniania narządów mowy, ukierunkowane na korygowanie wad wymowy oraz niedoskonałości artykulacyjnych. Celem jest kontrolowanie brzmienia dźwięków mowy w izolacji oraz w różnych kontekstach artykulacyjnych. |
|
||
WA/A/Pan | brak | brak |
![]() |
![]() |
brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr zimowy 2017/18
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
WA/A/PIPio | brak | brak | brak | brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
semestr zimowy 2018/19
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Pierwsze spotkanie z piosenką. |
|
||
WA/A/PIP | brak | brak | brak | brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
semestr zimowy 2018/19
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest zbudowanie umiejętności aktorskiej pracy z tekstem. Studenci powinni swobodnie interpretować tekst w ramach szeroko pojętych zadań aktorskich, a także dogłębnie zrozumieć jego sens i znaleźć odpowiednie środki wyrazu. |
|
||
WA/A/PIW | brak | brak | brak | brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
semestr zimowy 2018/19
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Umiejętność posługiwania się mową wierszowaną (trzynastozgłoskowiec). Wymagania wstępne: Znajomość co najmniej dwóch utworów pisanych wierszem i prezentacja tychże we własnej interpretacji. |
|
||
WA/A/PTWsp | brak | brak | brak | brak |
![]() |
![]() |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
semestr zimowy 2018/19
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Podstawy tańca współczesnego to zajęcia , których celem jest pogłębienie świadomości swojego ciała oraz uważnej pracy w zespole. Tematami są anatomia, ciężar, rozluźnienie, koordynacja ruchowa, improwizacja w grupie. Poznajemy technikę "release". W improwizacji pracujemy z wyłączeniem jednego ze zmysłów oraz ruchem autentycznym. |
|
||
WA/A/Poet-Z | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr zimowy 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zajęcia dzielą się na dwie części. Pierwszy etap wprowadza podstawowe terminy z zakresu poetyki dzieła literackiego. Taka perspektywa otwiera przestrzeń rodzaju, gatunku i typu. Pojawiają się tu m.in. kategorie: narracja, dialog, monolog, świat przedstawiony, tryb językowej i metajęzykowej wypowiedzi. Drugi etap wyznaczają rozmaite plany liryki: stylistyka, wersologia, genologia. Egzemplifikację stanowi analiza wierszy wybranych w dyskusji ze studentami. |
|
||
WA/A/PzA1 | brak | brak | brak | brak |
![]() |
![]() |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
semestr zimowy 2018/19
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Studenci w trakcie zajęć pracują wspólnie z akompaniatorem nad przygotowaniem utworów z dwóch obszarów stylistycznych - latynoamerykańskiego (bossa-nova, salsa, bolero, son etc.), oraz afroamerykańskiego (r'n'b, soul, funk etc.). Ponadto poznają ogólne cechy i specyfikę ww. gatunków ze szczególną uwagą na aspekt rytmiczny i wynikające z niego różnice w frazowaniu, konstruowaniu formy i narracji utworu. |
|
||
WA/A/PzE-Z | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
WA/A/PzG | brak | brak |
![]() |
![]() |
brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr zimowy 2017/18
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
WA/A/PzGP-Z | brak | brak | brak | brak |
![]() |
![]() |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr zimowy 2018/19
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiot ma na celu uświadomienie możliwości głosu jako jednego z podstawowych środków wyrazu aktorskiego. |
|
||
WA/A/Psych-Z | brak | brak | brak | brak |
![]() |
![]() |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr zimowy 2018/19
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z podstawami psychologii, których zastosowanie może być użyteczne z punktu widzenia pracy aktorskiej. Zaprezentowane zostaną klasyczne teorie psychologiczne obejmujące percepcję, emocje, komunikację, osobowość i procesy społeczne. W ramach zajęć studenci będą mięli szansę przećwiczyć omawiane zagadnienia, jak również nauczyć się wykorzystywać narzędzia psychologiczne w kontekście autoprezentacji i pracy nad postacią. |
|
||
WA/A/Ryt(pp)-Z | brak | brak | brak | brak |
![]() |
![]() |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
semestr zimowy 2018/19
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
• Ćwiczenia poczucia pulsu, metrum i rytmu; • Ćwiczenia inhibicyjno-incytacyjne na szybkość reakcji i umiejętność koncentracji; • Ćwiczenia polirytmiczne na podzielność uwagi, niezależność ruchów i ich synchronizację; • Ćwiczenia warsztatu muzyczno-ruchowego, ekspresji ciała, orientacji i wyobraźni przestrzennej; • Improwizacje rytmiczne, wokalne, ruchowe. • Ćwiczenia pamięci muzycznej, umiejętności szybkiej analizy muzyki; • Rozwijanie wrażliwości muzycznej, słuchu muzycznego; • Zdobywanie wiedzy muzycznej (w zakresie elementów dzieła muzycznego i budowy formalnej utworów); |
|
||
WA/A/Sol1 | brak | brak | brak | brak |
![]() |
![]() |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
semestr zimowy 2018/19
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
WA/A/St1-Z | brak | brak | brak | brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
semestr zimowy 2018/19
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
- Zajęcia warsztatowe ze stepowania, poznanie sposobów uderzania, podstawowych kroków i elementarnych kombinacji. poziom podstawowy dla początkujących. - Doskonalenie koordynacji rytmiczno-ruchowej i balansu ciała - Rozwijanie muzykalności, podzielności uwagi, dyscypliny rytmicznej i kontroli własnego ciała |
|
||
WA/A/SM1 | brak | brak | brak | brak |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
semestr zimowy 2018/19
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Osoby studiujące w trakcie zajęć w tym przedmiocie zdobędą podstawową wiedzę i umiejętności poruszania się po stylistykach muzycznych związanych z muzyką latynoamerykańską w połączeniu z działaniami scenicznymi. Poznają kanon twórców i wykonawców reprezentujących ten nurt muzyczny, poznają cechy muzyczne danego stylu związane z rytmiką, pulsem, agogiką, melodyką i frazowaniem. Praca w tym semestrze opierać się będzie głównie o precyzję w zakresie rytmu i pulsacji. |
|
||
WA/A/SzS-Z | brak | brak | brak | brak |
![]() |
![]() |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
semestr zimowy 2018/19
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cele przedmiotu: • Walka wszelkimi rodzajami broni białej z uwzględnieniem zwyczajów danych epok oraz uwarunkowań literatury dramatycznej • Wyrobienie sprawności fizycznej, koncentracji, koordynacji ruchowej, poczucia rytmu, reagowania (refleks). • Umiejętności zakomponowania ciała w przestrzeni scenicznej, • Wyrobienie świadomości wyrazu scenicznego oraz posługiwania się formą teatralną • wyrobienie umiejętności współpracy z partnerem oraz pracy w grupie • Nauka używania elementów rynsztunku i kostiumu mających związek obyczajowy z fechtunkiem. Nauczanie ruchów obyczajowych związanych z obyczajami wojskowymi. • Obnażanie broni, przysięgi i saluty za pomocą broni, posługiwanie się peleryną i krótkim płaszczem podczas walki. • Umiejętność technicznego ułożenia i wykonania walki scenicznej. |
|
||
WA/A/TA-Z | brak | brak | brak | brak |
![]() |
![]() |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr zimowy 2018/19
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zajęcia z Techniki Alexandra uczą wykorzystania świadomości, myśli i intencji do lepszego kontaktu oraz panowania nad własnym organizmem i jego możliwościami psychofizycznymi z jednoczesnym zachowaniem pełnej uważności w stosunku do otoczenia. W toku zajęć student uczy się rozluźniania zbędnych napięć i usztywnień, poprawy przyjmowanej na co dzień postawy siedzącej, stojącej i w ruchu oraz uzyskiwania większej swobody w działaniu. Ostatecznym celem zdobywanych w toku zajęć umiejętności jest wykorzystanie ich do poprawy zauważanych przez studenta nieodpowiednich nawyków postawy i ruchu oraz wykorzystania nowych narzędzi do emisji głosu i wybranych zadań aktorskich. |
|
||
WA/A/TiWM1 |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr zimowy 2016/2017
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
WA/A/TM1-R1-Z | brak | brak | brak | brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
semestr zimowy 2018/19
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cele przedmiotu - Uscenicznienie wymowy poprzez: uwrażliwienie na dźwięki nieartykułowane i artykułowane, poprawa wad wymowy, usprawnienie oddechu, emisji głosu w mówieniu i artykulacji, poszerzenie świadomości językowej |
|
||
WA/A/UPwZ1-Z |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
brak | brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr zimowy 2016/2017
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
„ bez twojego ty, nie ma mojego ja”. Peter Brook siła partnera moją siłą, zespołowość pierwszym krokiem w procesie kreacji, skupienie i oddanie się na okolicznościach zewnętrznych / partner, akcja/, zasadniczy dystans do zaimka osobowego „ja”. szacunek dla pracy kolegów. JA w MY, a nie JA i ONI |
|
||
WA/A/U-Z | brak | brak | brak | brak |
![]() |
![]() |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
semestr zimowy 2018/19
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Umuzykalnienie jest przedmiotem praktycznym, prowadzonym w formie ćwiczeń z elementami wykładu. Obejmuje naukę podstaw teorii muzyki, ćwiczenia praktyczne z zakresu kształcenia słuchu i śpiewania zespołowego oraz zapoznanie z wybranymi przykładami głównych nurtów muzycznych |
|
||
WA/A/Um |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr zimowy 2016/2017
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
WA/A/WAD | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
WA/A/WZT1-Z | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zajęcia skupią się na współczesnym teatrze europejskim. Na przykładzie twórczości takich twórców/czyń, jak Romeo Castelluccii, Milo Rau, Philippe Quesne, Giselle Vienne czy Florentina Holzinger przyjrzymy się relacji fikcja/rzeczywistość we współczesnych sztukach performatywnych, funkcji obrazu oraz roli aktora/rki. Wymienieni twórcy/czynie reprezentują różne pokolenia i teatralne nurty, każdy/a z nich wytworzył jednak osobny idiom, wyznaczając nowe ścieżki myślenia o sztukach performatywnych. |
|
||
WA/A/WdA | brak | brak | brak | brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
semestr zimowy 2018/19
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Wykłady i ćwiczenia w grupach, moderowane przez pedagoga. Czynne i bierne uczestnictwo w wykonywaniu elementarnych zadań scenicznych. Podstawy pracy nad dialogiem. Ćwiczenia improwizacyjne. Nauczanie prawidłowego posługiwania się elementami techniki aktorskiej- artykulacja , głos, gest , rytm a także prawidłowe , aktywne wykorzystanie przestrzeni scenicznej co wiąże się z forma zachowań scenicznych. |
|
||
WA/A/WdImp-Z | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Wprowadzenie do podstawowych technik teatru improwizowanego. Nauka bezstresowego i odważnego generowanie improwizowanych dialogów i historii z naciskiem na słuchanie, wspieranie i celebrowanie pomysłów osób partnerujących w scenie. |
|
||
WA/A/WdW | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem tego przedmiotu jest wprowadzenie podstawowych ćwiczeń i nawyków niezbędnych do realizowania diatonicznych dwu-, trzy- i czterogłosowych współbrzmień. Zajęcia mają za zadanie wybudowanie bazy dla przedmiotu Style muzyczne 2 oraz wprowadzenie podstawowych zagadnień przygotowujących do przedmiotu Zespoły Wokalne. |
|
||