Przedmioty WSL/ATL/ rok IV sem 8 (grupa przedmiotów zdefiniowana przez Filia w Białymstoku)
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2022/23-L - semestr letni 2022/23 2023/24-L - semestr letni 2023/24 2024/25-L - semestr letni 2024/25 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
2022/23-L | 2023/24-L | 2024/25-L | |||||
WSL/ATL/DP-L |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
semestr letni 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiot fakultatywny "Działania performatywne" ma na celu podjęcie rozmowy na temat dynamicznego pojęcia sztuki performansu oraz analizę (w formie konwersatorium) konkretnych działań performatywnych, a także autorskich działań performatywnych studentów (I semestr) lub ich działań scenicznych z elementami performansu (II semestr). |
|
||
WSL/ATL/GAwM-L |
Gra aktora w masce (od 2026-02-09)
|
![]() |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr letni 2022/23
Grupy przedmiotu
- (od 2026-02-09) Przedmioty WSL/ATL/ rok IV sem 8
Skrócony opis
Celem kursu jest: - kształcenie świadomości ciała - zapoznanie się ze stylami i kanonami ruchu w pantomimie i grze aktora w masce - zapoznanie z historią i teorią teatru ruchu - przygotowanie studentów do budowania i wykonywania roli z wykorzystaniem własnego ciała, jako głównego środka przekazu treści i emocji - zapoznanie studentów z podstawowymi zagadnieniami i metodami pracy z zakresu pantomimy i gry aktora w masce. |
|
|
WSL/ATL/JAK-L |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
semestr letni 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem lektoratu jest prowadzenie zajęć w formie ćwiczeń i konwersatorium, podczas których nastąpi doskonalenie czterech sprawności językowych w celu opanowania ich na poziomie B2+, pozyskanie wiedzy w zakresie specjalistycznego słownictwa zawodowego związanego z profilem studiów (leksyka dotycząca słownictwa teatralnego ze szczególnym uwzględnieniem aktorstwa teatru lalek) oraz nabywanie umiejętności korzystania z technik informacyjno-komunikacyjnych w celu świadomego i krytycznego korzystania ze źródeł wiedzy. Kontynuacja cyklu z roku I. |
|
||
WSL/ATL/KW-L |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
semestr letni 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zajęcia poświęcone są szeroko pojętej kulturze wizualnej. W ich trakcie będziemy rozmawiać o zjawiskach związanych zarówno ze sztukami plastycznymi, jak i filmem, sztuką publiczną wysokiej i niskiej rangi, kulturą masową. Ważnym aspektem zajęć będzie analiza kontekstu społecznego oraz historycznego określonych zjawisk. Istotą zajęć jest uwrażliwienie na treści i formy wykraczające poza świat tzw. sztuki wysokiej oraz klasycznych technik artystycznych, jak rzeźba, malarstwo czy grafika. Znaczna część tematów wynikać ma z zainteresowań samych studentów. Na pierwszych zajęciach przedyskutujemy, czym w szczególności chcielibyśmy się zająć w ich trakcie. |
|
||
WSL/ATL/PA |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
semestr letni 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem zajęć jest zebranie i podsumowanie umiejętności, doświadczeń z ubiegłych lat a w szczególności: - ustawiczne utrwalanie nabytych umiejętności posługiwania się głosem; -dalsze zdobywanie wiedzy z zakresu nomenklatury muzycznej; -dalsze utrwalanie umiejętności w zakresie rozpoznawania przebiegu energetycznego frazy; -umiejętność połączenia elementów dzieła muzycznego w śpiewie ze sferą zadania aktorskiego; -umiejętność łączenia śpiewu z wyrazistą artykulacją tekstu wykonywanego utworu |
|
||
WSL/ATL/SDPnR-L |
Praca nad rolą (od 2026-02-09)
|
![]() |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr letni 2022/23
Grupy przedmiotu
- (od 2026-02-09) Przedmioty WSL/ATL/ rok IV sem 8
Skrócony opis
Celem nauczania przedmiotu jest pogłębienie umiejętności aktorskich studenta w wykorzystaniu pełni ekspresji i indywidualności aktorskiej. Budowaniu podstaw pracy nad rolą i pogłębieniu pracy nad dialogiem służyć ma poznanie kolejnych stylistyk gry aktorskiej. |
|
|
WSL/ATL/PnDwSTF-L |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
semestr letni 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Realizacja roli w pełnowymiarowym spektaklu pod opieką profesjonalnego reżysera na scenie Teatr Szkolnego im. Jana Wilkowskiego lub na scenie profesjonalnego teatru |
|
||
WSL/ATL/PzK |
Praca z kamerą (od 2026-02-09)
|
![]() |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr letni 2022/23
Grupy przedmiotu
- (od 2026-02-09) Przedmioty WSL/ATL/ rok IV sem 8
Skrócony opis
Umiejętność gry w warunkach planu filmowego i sesji castingowych Znajomość terminologii filmowej potrzebnej do sprawnego funkcjonowania na planie filmowym Umiejętność budowania elementarnych etiud aktorskich z użyciem środków filmowych Umiejętność budowania postaci scenicznej z użyciem środków filmowych |
|
|
WSL/ATL/Psych-L |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
semestr letni 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
WSL/ATL/SM-L |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
semestr letni 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cel przedmiotu: apisanie przez studenta pracy magisterskiej, której temat wynikać będzie z indywidualnych zainteresowań studenta. |
|
||
WSL/ATL/SC3-L |
Świadomość ciała (od 2026-02-09)
|
![]() |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr letni 2022/23
Grupy przedmiotu
- (od 2026-02-09) Przedmioty WSL/ATL/ rok IV sem 8
Skrócony opis
Zajęcia mają charakter laboratorium. Ćwiczenia i zadania wykorzystywane podczas zajęć nastawione są na naukę po przez doświadczanie i rozwijanie szeroko rozumianej świadomości ciała na potrzeby pracy scenicznej aktora, pobudzanie myślenia abstrakcyjnego i intuicyjnego w procesie kreacji scenicznej (w tym tworzenia postaci) oraz szukaniu indywidualnego języka ekspresji w działaniach performatywnych. Struktura zajęć oparta jest na ćwiczeniach indywidualnych i grupowych, wymagających pogłębionej koncentracji na wykonywanych poleceniach. Udział w kursie wymaga otwarcia się na proces samo poznawczy i poznawczy, angażujący i rozwijający wszystkie zmysły, wyobraźnię oraz podążanie za intuicją, czerpanie z tych doświadczeń i wiedzy, a następnie wykorzystywanie jej w pracy twórczej. Program nauczania bazuje na autorskim treningu aktorskim, improwizacji ruchowej, improwizacji teatralnej, technikach medytacyjnych, technikach relaksacyjnych, elementach masażu i innych. |
|
|
WSL/ATL/TOF-L |
Teatr ożywionej formy (od 2026-02-09)
|
![]() |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr letni 2022/23
Grupy przedmiotu
- (od 2026-02-09) Przedmioty WSL/ATL/ rok IV sem 8
Skrócony opis
Celem zajęć jest zbudowanie przez studentów małych form teatralnych, w których centralną rolę pełni użycie środków teatru ożywionej formy. Zadaniem studentów jest wybór tematu i stworzenie koncepcji proponowanej formy (także poszukiwania w obrębie konstrukcji lalek, projektu scenografii i kreacji przestrzeni teatralnej), oraz samodzielny wybór literatury, stanowiącej podstawę lub inspirację do pracy warsztatowej. Zajęcia z teatru ożywionej formy sumują dotychczasowe doświadczenia studentów z zakresu gry aktorskiej, umiejętności animacyjnych, plastyki ruchu oraz umiejętności muzyczno-wokalnych. Program zajęć może być realizowany w systemie on-line. Wówczas materiałem egzaminacyjnym stanie się krótka forma filmowa oparta o elementy normalnego trybu zajęć. |
|
|
WSL/ATL/TWT-L |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
semestr letni 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem zajęć jest zdobycie przez studentów/tki podstawowej wiedzy na temat wybranych przemian w postrzeganiu i uprawianiu teatru XX wieku i ich społeczno-kulturowych uwarunkowań w Polsce i na świecie; a także – dzięki orientacji w stylach, stylistykach etc. – zdobycie podstawowych umiejętności analizy i interpretacji dzieła teatralnego. |
|
||
WSL/ATL/WZzEE-L |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
semestr letni 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem zajęć jest przedstawienie studentom głównych kategorii etycznych jako narzędzi opisu i oceny działań moralnych oraz podstawowych kategorii estetycznych jako narzędzi wartościowania estetycznego. Na tej podstawie ukazany zostanie wpływ wartościowania etycznego i wartościowania estetycznego na postrzeganie świata oraz na kształtowanie się relacji międzyludzkich. |
|
||