Impostacja głosu II
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WA/A/IG2 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Impostacja głosu II |
Jednostka: | Kierunek Aktorstwo |
Grupy: |
Przedmioty A sem 3 rok II Przedmioty A sem 4 rok II Przedmioty podstawowe |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
1.50
LUB
1.00
(zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | Polski |
Skrócony opis: |
CELE PRZEDMIOTU IMPOSTACJA GŁOSU W MOWIE I ŚPIEWIE • wyrobienie prawidłowych nawyków w emisji głosu (oddech, miejsce artykulacji, rezonatory, rejestry) i ich koordynacja w celu wypracowania umiejętności posługiwania się głosem nośnym, dynamicznym, plastycznym (ze zdolnością do zmiany brzmień, dynamiki, tempa i rytmu) dającym możliwość wyrażania myśli, stanów, intencji, emocji i uczuć, zdolnym działać w każdych warunkach i przestrzeni (I – IV rok) • wypracowanie nawyków związanych z higieną głosu (I – IV rok) • praca nad wyzwoleniem naturalnego brzmienia głosu (I – IV rok) • rozwijanie technik emisyjnych i impostacyjnych w celu wypracowania kondycji głosowej (II – IV rok) • rozwiązywanie problemów związanych z emisją i impostacją głosu wynikających z potrzeb innych przedmiotów praktycznych (I – IV rok) |
Pełny opis: |
II ROK 1. indywidualna praca nad poszerzeniem skali głosu 2. umiejętność zdefiniowania przez studenta indywidualnych problemów w funkcjonowaniu głosu 3. indywidualne ukierunkowanie studenta do pracy własnej przez dobór odpowiednich narzędzi 4. uruchomienie rezonatorów w mowie i śpiewie – podstawy 5. ekspresja w mowie i śpiewie 6. korelacja oddechu ze słowem i frazą muzyczną 7. zasady zdrowego szeptu i krzyku |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2016/2017" (zakończony)
Okres: | 2016-10-01 - 2017-01-21 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
WA ćwiczenia
|
|
Koordynatorzy: | Anna Serafińska, Katarzyna Skarżanka | |
Prowadzący grup: | Stanisław Górka, Aldona Krasucka, Janusz Szrom | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
zaliczenie na ocenę
WA ćwiczenia - zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2016/2017" (zakończony)
Okres: | 2017-02-13 - 2017-05-27 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
WA ćwiczenia
|
|
Koordynatorzy: | Anna Serafińska, Katarzyna Skarżanka | |
Prowadzący grup: | Julia Chmielnik, Aldona Krasucka, Janusz Szrom | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
zaliczenie na ocenę
WA ćwiczenia - zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2017/18" (zakończony)
Okres: | 2017-10-01 - 2018-01-13 |
Przejdź do planu
PN WT WA-cw
WA-cw
WA-cw
WA-cw
ŚR CZ WA-cw
WA-cw
WA-cw
WA-cw
PT |
Typ zajęć: |
WA ćwiczenia, 45 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Serafińska, Katarzyna Skarżanka | |
Prowadzący grup: | Julia Chmielnik, Anna Grabowska, Małgorzata Kustosz-Piątosa, Katarzyna Winiarska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
zaliczenie na ocenę
WA ćwiczenia - zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2017/18" (zakończony)
Okres: | 2018-02-07 - 2018-05-26 |
Przejdź do planu
PN WT WA-cw
WA-cw
WA-cw
WA-cw
ŚR CZ WA-cw
WA-cw
WA-cw
WA-cw
PT |
Typ zajęć: |
WA ćwiczenia, 45 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Serafińska, Katarzyna Skarżanka | |
Prowadzący grup: | Julia Chmielnik, Anna Grabowska, Małgorzata Kustosz-Piątosa, Katarzyna Winiarska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
zaliczenie na ocenę
WA ćwiczenia - zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2018/19" (zakończony)
Okres: | 2018-10-01 - 2019-01-12 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ WA-cw
WA-cw
WA-cw
PT WA-cw
WA-cw
WA-cw
|
Typ zajęć: |
WA ćwiczenia, 45 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Grabowska, Aldona Krasucka, Katarzyna Skarżanka, Janusz Szrom | |
Prowadzący grup: | Anna Grabowska, Aldona Krasucka, Janusz Szrom | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
zaliczenie na ocenę
WA ćwiczenia - zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
1. Świadomość intencji w oddechu, ekspresja w mowie i śpiewie 2. Szept, krzyk 3. Postawienie głosu 4. Elementy bel canto 5. Elementy różnorodnych stylów muzycznych |
|
Pełny opis: |
1. Wyrobienie prawidłowych nawyków emisyjnych w mowie i śpiewie na potrzeby scenicznej pracy w zawodzie aktora dramatycznego. 2. Wykształcenie zdrowego, nośnego, dynamicznego, wzbogaconego, plastycznego (ze zdolnością do zmiany barw, dynamiki, rytmu i wysokości) głosu scenicznego w mowie i śpiewie. 3. Wykształcenie umiejętności używania głosu do wyrażania różnych myśli, stanów, intencji, emocji i uczuć w każdych warunkach i przestrzeni. 4. Opanowanie prawidłowego oddechu, umiejętność osiągnięcia stanu rozluźnienia i wyzwolenia organicznej emisji. 5. Ewentualna przebudowa głosu w razie niewłaściwego ustawienia, osadzenie głosu w jego naturalnym miejscu. Świadome umiejscowienie głosu na przeponie. Wykształcenie zdolności stymulowania podparcia. Poznanie znaczenia i działania rezonatorów będących niezbędnym elementem zwiększającym dźwięczność głosu. |
|
Literatura: |
1. B. Lutgen, G. Concone, N.Vaccai, E. Herbert-Caesari – ćwiczenia wokalne 2. Wybór utworów wokalnych lub ich fragmentów adekwatnie do indywidualnego procesu rozwoju studenta 3. Wybór piosenek aktorskich ze spektakli teatralnych oraz innych źródeł, np. "Kabaretu Starszych Panów" J.Przybory i J.Wasowskiego 4. Kolędy polskie |
|
Uwagi: |
1. Rozwój głosu studenta jest żywym procesem, powiązanym z przebiegiem nauki innych przedmiotów, ale również z jego własną historią życiową, emocjami, stanem zdrowia, wydolnością itp. 2. Pedagog, podążając za tym procesem, niejednokrotnie musi zmienić coś: dodać lub ująć w stosunku do powyższego planu działania. |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2018/19" (zakończony)
Okres: | 2019-02-06 - 2019-05-25 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ WA-cw
WA-cw
WA-cw
PT WA-cw
WA-cw
WA-cw
|
Typ zajęć: |
WA ćwiczenia, 45 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Grabowska, Aldona Krasucka, Katarzyna Skarżanka, Janusz Szrom | |
Prowadzący grup: | Anna Grabowska, Aldona Krasucka, Janusz Szrom | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
zaliczenie na ocenę
WA ćwiczenia - zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
1. Kontynuacja zagadnień rozpoczetych w semestrze zimowym: - Świadomość intencji w oddechu, ekspresja w mowie i śpiewie - Szept, krzyk - Postawienie głosu - Elementy bel canto - Elementy różnorodnych stylów muzycznych 2. Większa indywidualizacja pracy pod kątem potrzeb studenta |
|
Pełny opis: |
1. Wyrobienie prawidłowych nawyków emisyjnych w mowie i śpiewie na potrzeby scenicznej pracy w zawodzie aktora dramatycznego. 2. Wykształcenie zdrowego, nośnego, dynamicznego, wzbogaconego, plastycznego (ze zdolnością do zmiany barw, dynamiki, rytmu i wysokości) głosu scenicznego w mowie i śpiewie. 3. Wykształcenie umiejętności używania głosu do wyrażania różnych myśli, stanów, intencji, emocji i uczuć w każdych warunkach i przestrzeni. 4. Opanowanie prawidłowego oddechu, umiejętność osiągnięcia stanu rozluźnienia i wyzwolenia organicznej emisji. 5. Ewentualna przebudowa głosu w razie niewłaściwego ustawienia, osadzenie głosu w jego naturalnym miejscu. Świadome umiejscowienie głosu na przeponie. Wykształcenie zdolności stymulowania podparcia. Poznanie znaczenia i działania rezonatorów będących niezbędnym elementem zwiększającym dźwięczność głosu. |
|
Literatura: |
1. B. Lutgen, G. Concone, N.Vaccai, E. Herbert-Caesari – ćwiczenia wokalne 2. Wybór utworów wokalnych lub ich fragmentów adekwatnie do indywidualnego procesu rozwoju studenta 3. Wybór piosenek aktorskich ze spektakli muzycznych i teatralnych oraz innych źródeł 4. Konsultacja repertuaru z przedmiotu "Piosenka" |
|
Uwagi: |
1. Rozwój głosu studenta jest żywym procesem, powiązanym z przebiegiem nauki innych przedmiotów, ale również z jego własną historią życiową, emocjami, stanem zdrowia, wydolnością itp. 2. Pedagog, podążając za tym procesem, niejednokrotnie musi zmienić coś: dodać lub ująć w stosunku do powyższego planu działania. |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Teatralna w Warszawie.