Emisja głosu z interpretacją piosenki
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WSL/RTL/EGZIP-Z |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Emisja głosu z interpretacją piosenki |
Jednostka: | Filia w Białymstoku |
Grupy: |
Przedmioty wolnego wyboru RTL Przedmioty WSL/RTL rok II sem III |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | Polski |
Skrócony opis: |
-ustawiczne utrwalanie nabytych umiejętności posługiwania się głosem; -dalsze zdobywanie wiedzy z zakresu nomenklatury muzycznej; -dalsze utrwalanie umiejętności w zakresie rozpoznawania przebiegu energetycznego frazy; -umiejętność połączenia elementów dzieła muzycznego w śpiewie ze sferą zadania aktorskiego; -umiejętność analizy treści muzycznej i literackiej piosenki; |
Pełny opis: |
Semestr III -ćwiczenia wokalne; -wykład; -analiza piosenki - teoria (praca pisemna oraz rozmowa/-wy z wykładowczynią); -ćwiczenia wokalne połączone z podstawowymi zadaniami aktorskimi (przyswajanie podstawowych narzędzi interpretacyjnych); przygotowanie własnej koncepcji interpretacji piosenki (zadanie wokalne i aktorskie); - ćwiczenia indywidualne i grupowe w trakcie zajęć (wokalne i aktorskie); - praca indywidualna (praktyczna i intelektualna) nad zadanymi zagadnieniami; - umiejętność poddawania krytycznej ocenie pracy własnej oraz pozostałych studentek i studentów (praktyka podczas zajęć); Semestr IV -ćwiczenia wokalne; -wykład; -analiza piosenki - teoria (praca pisemna oraz rozmowa/-wy z wykładowczynią); -ćwiczenia wokalne połączone z podstawowymi zadaniami aktorskimi; -przygotowanie własnej koncepcji interpretacji piosenki oraz etiudy opartej o daną piosenkę (zadanie wokalne i aktorskie); - ćwiczenia indywidualne i grupowe w trakcie zajęć (wokalne i aktorskie); - praca indywidualna (praktyczna i intelektualna) nad zadanymi zagadnieniami; - umiejętność poddawania krytycznej ocenie pracy własnej oraz pozostałych studentek i studentów (praktyka podczas zajęć); |
Literatura: |
1. G. Concon-50 ćwiczeń op.9, PWM 1964. 2. N. Vaccai- Praktyczna metoda śpiewu włoskiego, PWM. 3. B.Lutgen-Wokalizy, PWM Kraków 1948 4. Zbiory pieśni i arii polskich i zagranicznych. 1.T.Zalewski – Cztery zasadnicze systemy w procesie nauczania śpiewu solowego wg. R.Husson’a (COPSA MP z. 84;1965). 2. B. Tarasiewicz - Mówię i śpiewam świadomie. Podręcznik do nauki emisji głosu. WPN UNIVERSITAS, Kraków 2006. 3. K. Linklater – „Uwolnij swój głos- tworzenie obrazów w pracy nad głosem i mową”. PWST w Krakowie 2012. 4. H. Zielińska – Kształcenie głosu.WM POLIHYMNIA, Lublin 2002. 5. S.Grochmal – Ćwiczenia relaksowo-koncentrujące. |
Efekty uczenia się: |
W zakresie wiedzy ( W) student: -poprzez pracę indywidualną poszerza znajomość repertuaru związanego ze studiowanym kierunkiem R_W02 -jest w stanie definiować elementarne zjawiska dotyczące techniki wokalnej, elementów dzieła muzycznego oraz wykonawstwa artystycznego R_W09 W zakresie umiejętności (U) student: -potrafi współdziałać z innymi osobami w zakresie wykonywanych ćwiczeń R_U07 -potrafi posługiwać się głosem w ramach ćwiczeń warsztatowych i samodzielnie je doskonalić R_U10 -umie korzystać z wypracowanych elementarnych umiejętności warsztatowych dla realizacji własnej koncepcji artystycznej R_U06 - umie swobodnie wypowiadać się (ustnie i pisemnie) na temat różnych dziedzin twórczości teatralnej A_U14 W zakresie kompetencji społecznych (K) student: -jest w stanie korzystać z własnej intuicji, wyobraźni i odczuć oraz umie kontrolować swoje reakcje na potrzeby prezentacji publicznej R_K04 -jest w stanie dokonać konstruktywnej krytyki swojej pracy oraz pracy innych osób R_K02 |
Metody i kryteria oceniania: |
Semestr III – zaliczenie Semestr IV – zaliczenie z oceną - obecność na zajęciach; - ocena zadań zleconych do wykonania poza zajęciami (dot. m.in. pisemnych zadań z analizy piosenki, zadań wokalnych oraz aktorskich); - ocena zadań wykonywanych podczas zajęć; - ocena aktywności i zaangażowania podczas zajęć; - ocena efektów pracy podczas indywidualnej prezentacji publicznej; |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-03-12 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
WSL ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Marcin Ozga, Marta Rau, Jolanta Żynel | |
Prowadzący grup: | Marcin Ozga, Jolanta Żynel | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
zaliczenie
WSL ćwiczenia - zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-01-24 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
WSL ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Marta Rau, Cezary Szyfman, Jolanta Żynel | |
Prowadzący grup: | Cezary Szyfman, Jolanta Żynel | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
zaliczenie
WSL ćwiczenia - zaliczenie |
|
Pełny opis: |
-przygotowanie własnej koncepcji interpretacji piosenki z repertuaru Jonasza Kofty (zadanie wokalne i aktorskie); |
|
Literatura: |
6. artykuł "Poeta piosenki. O Jonaszu Kofcie opowiada Piotr Derlatka" Adrianna Michalewska, portal granice.pl 7. książka "Jego portret" |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Teatralna w Warszawie.