Akademia Teatralna w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Podstawy scen dialogowych prozą [WA/A/PSDP] semestr zimowy 2024/25
WA wykład z ćwiczeniami, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Podstawy scen dialogowych prozą [WA/A/PSDP]
Zajęcia: semestr zimowy 2024/25 [2024/25-Z] (zakończony)
WA wykład z ćwiczeniami [WA-wcw], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Terminy i miejsca: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy wtorek, 17:15 - 19:30
sala 219/220/221
Budynek główny Akademii Teatralnej w Warszawie jaki jest adres?
każdy czwartek, 14:45 - 17:00
sala 219/220/221
Budynek główny Akademii Teatralnej w Warszawie jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 5
Limit miejsc: (brak danych)
Zaliczenie: egzamin
Prowadzący: Waldemar Śmigasiewicz
Literatura:

Nikołaj Gogol "Ożenek" - obszerne fragmenty dramatu.

Jako literatura dodatkowa Johan Huizinga "Homo Ludens" oraz z książki

Simon Critchley "O humorze" rozdziały : "Fenomenologia dowcipu" , "Śmiech jako

eksplozja wyrażana ciałem" oraz " Nasze dusze, nasze dupy".

Zakres tematów:

1/ Komizm sytuacyjny.

2/ "Śmieszno i straszno" jako wstęp do rzeczywistości dialogicznej.

3/ Poszukiwanie formy scenicznej w budowaniu relacji pomiędzy postaciami w realiach współczesnych.

4/ Umiejetność odczytywania ukrytych i nieoczywistych intencji postaci.

5/ Impulsy pobudzające emocje moje i innych.

6/ Śmiech z kogoś i śmiech do kogoś.

7 / Ironia jako broń przeciwko sentymentalnej postawie niedojrzałego / niedojrzałej życiowo postaci.

Metody dydaktyczne:

1/ Powtarzanie scen w różnych wariantach zmierzając do określonego zakończenia i pointy sceny.

2/ Wyrazistość dialogów i ich ukryte znaczenia.

3/ Improwizowanie jako metoda poznania możliwości znaczeniowych sceny.

4/ Analiza sceny i określenie jej punktów zwrotnych.

5/ Zamiana ról - jako ćwiczenie w prowadzeniu dialogu.

6/ Wyjście po za postać poprzez komentowanie jej zachowań.

Metody i kryteria oceniania:

1/Egzamin komisyjny.

Oceniana jest :

2/Inwencja i możliwości improwizacji jako wyraz dystansu do postaci.

3/ Prawda sceniczna.

4/ Ukazanie własnej osobowości w narzuconym obrazie postaci i konwencji wykonywanej sceny.

5/ Współpraca z partnerami na scenie i poza nią.

6 / Systematyczność, obowiązkowość i przygotowanie do zajęć.

7/ Twórcze podejście do tematu reinterpretacji treści sztuki.

8/ Gotowość do zmian.

9/ Radość tworzenia w trakcie całego kursu zajęć w semestrze.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Teatralna w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-5 (2025-02-26)