Akademia Teatralna w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Impostacja głosu w mowie i w śpiewie I [WA/A/IGMS1-Z] semestr zimowy 2024/25
WA ćwiczenia, grupa nr 2

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Impostacja głosu w mowie i w śpiewie I [WA/A/IGMS1-Z]
Zajęcia: semestr zimowy 2024/25 [2024/25-Z] (zakończony)
WA ćwiczenia [WA-cw], grupa nr 2 [pozostałe grupy]
Terminy i miejsca: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy wtorek, 17:15 - 18:45
sala 115/116
Budynek główny Akademii Teatralnej w Warszawie jaki jest adres?
każdy czwartek, 17:15 - 18:45
sala 115/116
Budynek główny Akademii Teatralnej w Warszawie jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 6
Limit miejsc: (brak danych)
Zaliczenie: zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Aldona Krasucka
Literatura:

- Atlas anatomiczny (np. W.Sylwanowicz - "Mały atlas anatomiczny")

- "Samodzielna praca nad głosem"- materiały autorskie A.Krasuckiej

- Piosenki z "Kabaretu Starszych Panów"

- Łatwe piosenki z tekstami A.Osieckiej i W.Młynarskiego

- Utwory muzyczne dobierane do indywidualnych potrzeb studentów

- Teksty przygotowywane do egzaminów aktorskich

Zakres tematów:

- Elementy wykładu związanego z anatomią, fizjologicznymi podstawami

głosu, budowa aparatu mowy

- Ćwiczenia fizyczne (rozluźnianie ciała, likwidowanie niepotrzebnych napięć)

- Ćwiczenia oddechowe

- Ćwiczenia dykcyjne w śpiewie

- Ćwiczenia poszukiwania własnego swobodnego dźwięku w mowie i śpiewie

- Dążenie do rozszerzenia możliwości głosu w zakresie skali i dynamiki

- Uwrażliwienie na barwy głosu

- Korelacja odczuć fizycznych z pożądanym efektem brzmieniowym

Metody dydaktyczne:

- Ćwiczenia zbiorowe z elementami wykładów

- Ćwiczenia indywidualne

- Analiza przypadków

Metody i kryteria oceniania:

- Ocena zbiorcza na podstawie produkcji głosowych studenta we wszystkich

przedmiotach egzaminacyjnych, w których używa głosu

- Udział i aktywność studenta w zajęciach

Uwagi:

- Nauka emisji głosu dla potrzeb zawodu aktora (i nie tylko!) jest procesem, za

którym należy podążać. Nie ma dwóch takich samych studentów i dwóch

identycznych dróg rozwoju. Otwartość i czujność pedagoga jest tym, co

najcenniejsze możemy studentowi ofiarować. Trudno więc niektóre

działania z góry zaplanować i włożyć w "tabelki".

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Teatralna w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-5 (2025-02-26)