Impostacja głosu w mowie i w śpiewie I [WA/A/IGMS1-Z]
semestr zimowy 2024/25
WA ćwiczenia,
grupa nr 2
Przedmiot: | Impostacja głosu w mowie i w śpiewie I [WA/A/IGMS1-Z] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2024/25 [2024/25-Z]
(zakończony)
WA ćwiczenia [WA-cw], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
Terminy i miejsca:
|
każdy wtorek, 17:15 - 18:45
sala 115/116 Budynek główny Akademii Teatralnej w Warszawie jaki jest adres?
każdy czwartek, 17:15 - 18:45
sala 115/116 Budynek główny Akademii Teatralnej w Warszawie jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 6 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Zaliczenie: | zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Aldona Krasucka |
Literatura: |
- Atlas anatomiczny (np. W.Sylwanowicz - "Mały atlas anatomiczny") - "Samodzielna praca nad głosem"- materiały autorskie A.Krasuckiej - Piosenki z "Kabaretu Starszych Panów" - Łatwe piosenki z tekstami A.Osieckiej i W.Młynarskiego - Utwory muzyczne dobierane do indywidualnych potrzeb studentów - Teksty przygotowywane do egzaminów aktorskich |
Zakres tematów: |
- Elementy wykładu związanego z anatomią, fizjologicznymi podstawami głosu, budowa aparatu mowy - Ćwiczenia fizyczne (rozluźnianie ciała, likwidowanie niepotrzebnych napięć) - Ćwiczenia oddechowe - Ćwiczenia dykcyjne w śpiewie - Ćwiczenia poszukiwania własnego swobodnego dźwięku w mowie i śpiewie - Dążenie do rozszerzenia możliwości głosu w zakresie skali i dynamiki - Uwrażliwienie na barwy głosu - Korelacja odczuć fizycznych z pożądanym efektem brzmieniowym |
Metody dydaktyczne: |
- Ćwiczenia zbiorowe z elementami wykładów - Ćwiczenia indywidualne - Analiza przypadków |
Metody i kryteria oceniania: |
- Ocena zbiorcza na podstawie produkcji głosowych studenta we wszystkich przedmiotach egzaminacyjnych, w których używa głosu - Udział i aktywność studenta w zajęciach |
Uwagi: |
- Nauka emisji głosu dla potrzeb zawodu aktora (i nie tylko!) jest procesem, za którym należy podążać. Nie ma dwóch takich samych studentów i dwóch identycznych dróg rozwoju. Otwartość i czujność pedagoga jest tym, co najcenniejsze możemy studentowi ofiarować. Trudno więc niektóre działania z góry zaplanować i włożyć w "tabelki". |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Teatralna w Warszawie.