Podstawy scen dialogowych prozą [WA/A/PSDP]
semestr zimowy 2022/23
WA wykład z ćwiczeniami,
grupa nr 2
Przedmiot: | Podstawy scen dialogowych prozą [WA/A/PSDP] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2022/23 [2022/23-Z]
(zakończony)
WA wykład z ćwiczeniami [WA-wcw], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
Terminy i miejsca:
|
każdy poniedziałek, 17:00 - 19:15
sala 115/116 Budynek główny Akademii Teatralnej w Warszawie jaki jest adres?
każda środa, 14:30 - 16:45
sala 115/116 Budynek główny Akademii Teatralnej w Warszawie jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 12 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Zaliczenie: | egzamin |
Prowadzący: | Izabela Kuna |
Literatura: |
Iwan Wyrypajew dramaty ze wskazaniem na " Taniec Delhi" i "DreamWorks" (adaptacja) |
Zakres tematów: |
Kondycja młodego człowieka we współczesnym świecie, opowieść bohaterów jako pretekst do opowiedzenia o sobie, o tym, co nam doskwiera, czego się boimy, co nas bawi, co nas boli i dotyka, i co sprawia, że możemy mówić swoim głosem albo co nam robić tego nie pozwala. Szukanie prawdy we wszystkich możliwych okolicznościach. Prawda postaci i historii to zawsze prawda o nas, nawet najbardziej niemożliwa. Samotność, niezrozumienie, nieszczęśliwa miłość, nałogi to tylko niektóre tematy Wyrypajewa, które mocno wpisują się w obraz młodości, ale też w obraz ucieczki, odchodzenia, życia i śmierci każdego z nas. Język Wyrypajewa to język współczesnego człowieka zagubionego, przerażonego, topiącego swoją samotność w alkoholu.Nieszczęśliwego, często okrutnego, ale też sypiącego wspaniałymi żartami, prawdziwego. |
Metody dydaktyczne: |
Praca zespołowa wymagająca uczestnictwa w historii w każdym momencie jej przebiegu. Adaptacja scen wymaga od bohaterów uważności i czujności podczas przebiegu opowiadania. Wszyscy są obecni podczas prób. Ćwiczenia na koncentracje, budowanie swoich historii w ramach wspólnej opowieści, słuchanie, wrażliwość na partnera. Rozwijanie wyobraźni, wolność w wyrażaniu siebie, budowanie swojego świata i relacje z innymi. Malowanie wspólnego obrazu zachowując swoją oryginalność i wyjątkowość. |
Metody i kryteria oceniania: |
Uczciwość w pracy, obowiązkowość, punktualność. Szacunek wobec pracy własnej i innych. Wrażliwość i uważność na innych, delikatność wobec siebie i kolegów. Ocena to efekt pracy semestralnej zakończonej próbami generalnymi i egzaminem. |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Teatralna w Warszawie.