Akademia Teatralna w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Podstawy scen dialogowych prozą [WA/A/PSDP-R2-Z] semestr zimowy 2022/23
WA wykład z ćwiczeniami, grupa nr 2

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Podstawy scen dialogowych prozą [WA/A/PSDP-R2-Z]
Zajęcia: semestr zimowy 2022/23 [2022/23-Z] (zakończony)
WA wykład z ćwiczeniami [WA-wcw], grupa nr 2 [pozostałe grupy]
Terminy i miejsca: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy poniedziałek, 17:00 - 19:15
sala 115/116
Budynek główny Akademii Teatralnej w Warszawie jaki jest adres?
każda środa, 14:30 - 16:45
sala 115/116
Budynek główny Akademii Teatralnej w Warszawie jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 12
Limit miejsc: (brak danych)
Zaliczenie: egzamin
Prowadzący: Izabela Kuna
Literatura:

Iwan Wyrypajew dramaty ze wskazaniem na " Taniec Delhi" i "DreamWorks" (adaptacja)

Zakres tematów:

Kondycja młodego człowieka we współczesnym świecie, opowieść bohaterów jako pretekst do opowiedzenia o sobie, o tym, co nam doskwiera, czego się boimy, co nas bawi, co nas boli i dotyka, i co sprawia, że możemy mówić swoim głosem albo co nam robić tego nie pozwala. Szukanie prawdy we wszystkich możliwych okolicznościach. Prawda postaci i historii to zawsze prawda o nas, nawet najbardziej niemożliwa. Samotność, niezrozumienie, nieszczęśliwa miłość, nałogi to tylko niektóre tematy Wyrypajewa, które mocno wpisują się w obraz młodości, ale też w obraz ucieczki, odchodzenia, życia i śmierci każdego z nas. Język Wyrypajewa to język współczesnego człowieka zagubionego, przerażonego, topiącego swoją samotność w alkoholu.Nieszczęśliwego, często okrutnego, ale też sypiącego wspaniałymi żartami, prawdziwego.

Metody dydaktyczne:

Praca zespołowa wymagająca uczestnictwa w historii w każdym momencie jej przebiegu. Adaptacja scen wymaga od bohaterów uważności i czujności podczas przebiegu opowiadania. Wszyscy są obecni podczas prób. Ćwiczenia na koncentracje, budowanie swoich historii w ramach wspólnej opowieści, słuchanie, wrażliwość na partnera. Rozwijanie wyobraźni, wolność w wyrażaniu siebie, budowanie swojego świata i relacje z innymi. Malowanie wspólnego obrazu zachowując swoją oryginalność i wyjątkowość.

Metody i kryteria oceniania:

Uczciwość w pracy, obowiązkowość, punktualność. Szacunek wobec pracy własnej i innych. Wrażliwość i uważność na innych, delikatność wobec siebie i kolegów. Ocena to efekt pracy semestralnej zakończonej próbami generalnymi i egzaminem.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Teatralna w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 6.8.1.0-2 (2023-01-24)