Interpretacja wiersza [WA/A/IW]
semestr letni 2020/21
WA wykład z ćwiczeniami,
grupa nr 3
Przedmiot: | Interpretacja wiersza [WA/A/IW] |
Zajęcia: |
semestr letni 2020/21 [2020/21-L]
(zakończony)
WA wykład z ćwiczeniami [WA-wcw], grupa nr 3 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 6 |
Limit miejsc: | 8 |
Zaliczenie: | egzamin |
Prowadzący: | Katarzyna Skarżanka |
Literatura: |
J Słowacki Beniowski - poemat dygresyjny |
Zakres tematów: |
Ćwiczenia: 1. uświadamiające bogactwo interpretacyjne tekstu w formie jedenasto- i/lub trzynastozgłoskowca z uwzględnieniem budowy wiersza klasycznego (średniówki, klauzule, przerzutnie, funkcja intonacji, funkcja rymu, funkcja rytmu). 2. wprowadzające w tajniki aktorskiej analizy materiału literackiego 3. uczące prowadzenia myśli i intencji w mowie wierszowanej , a także istnienia w obrębie zjawisk twórczych tj kontaktu, słuchania, spontaniczności reakcji w konstrukcji pudełkowej tekstu 4. kształtujące umiejętności posługiwania się mową wierszowaną w konwencji poematu dygresyjnego |
Metody dydaktyczne: |
Metody kształcenia: przesłuchania komentarze dotyczące intencji aktorskich, dogłębna analiza, korekty - praca indywidualna i zbiorowa |
Metody i kryteria oceniania: |
Kryteria oceny: W trakcie pracy semestralnej oceniane będą: umiejętność szybkiego opanowania pamięciowego tekstu, analiza tekstu, budowanie założeń interpretacji tekstu z uwzględnieniem jego specyfiki, umiejętność prowadzenia myśli oraz emocji tożsamych z budową poematu dygresyjnego, oraz założeniami interpretacyjnymi, nawiązywanie kontaktu z widzem i partnerami, umiejętność przenoszenia wartości technicznych (oddech, głos - używanie rezonatorów, artykulacja) a także ruchu na pole interpretacji tekstu Egzamin w formie pokazu, który weryfikuje umiejętności w zakresie posługiwania się formą wiersza, umiejętnościami interpretacyjnymi w obrębie wiersza, aspektami technicznymi (oddech, głos, artykulacja), nawiązywaniem kontaktu z widzem i / lub partnerami czyli szeroko pojęty rezultat artystyczny osiągnięty na egzaminie. Metodami oceniania będą rozmowy analityczne, uwagi interpretacyjne, praca z tekstem i dyskusja, analiza przypadków, konsultacje indywidualne, rozmowy w grupie, uwagi indywidualne w obecności grupy Brana jest pod uwagę również frekwencja, przygotowanie do zajęć i aktywność na zajęciach, a także kreatywność w pracy z kolegami, szacunek dla partnerów i umiejętność jego okazywania, a także umiejętność przyjmowania konstruktywnych uwag i wykorzystywanie ich we własnym rozwoju twórczym. |
Uwagi: |
Skarżanka |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Teatralna w Warszawie.