Teatr ożywionej formy - projektowanie II
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WSL/TTL/TOF2-Z |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0215) Muzyka i sztuki sceniczne
|
Nazwa przedmiotu: | Teatr ożywionej formy - projektowanie II |
Jednostka: | Kierunek TTL rok III |
Grupy: |
Przedmioty wolnego wyboru TTL Przedmioty WSL/TTL rok III sem V |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
|
Język prowadzenia: | Polski |
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest nabycie (w oparciu o całościową analizę materiału dramaturgicznego) umiejętności efektywnego udzielenia konsultacji plastycznych prac studentów , powstających w ramach zajęć Teatru ożywionej formy. Pomoc w projektowaniu i wykonaniu kostiumów , elementów scenografii do małych form teatralnych tworzonych przez studentów kierunku aktorskiego. |
Pełny opis: |
Celem przedmiotu jest nabycie (w oparciu o całościową analizę materiału dramaturgicznego) umiejętności efektywnego konsultowania prac studentów kierunku aktorskiego w ramach przedmiotu Teatr ożywionej formy. Konsultacje te zakładają czynny udział studentów Technologii teatru lalek na każdym etapie tworzenia przez studentów kierunku aktorskiego małych form teatralnych, począwszy od wstępnej koncepcji plastycznej, szukanie artystycznych inspiracji, poprzez wykonanie projektów scenografii, kostiumów oraz lalek, skończywszy na pomocy merytorycznej w wykonaniu wszelkich form plastycznych użytych w etiudach studenckich. |
Literatura: |
Literatura wykorzystywana podczas zajęć : 1. H. Ryl, Warsztat teatru lalek, w: praca zbiorowa Teatr lalek. Zagadnienia metodyczne, COMUK, Warszawa 1979; 2. A. Racinet - The complete costume history, Taschen, Koln, 2003 3. Fischer-Lichte E., Estetyka performatywności, Księgarnia Akademicka, Kraków 2008 Literatura studiowana samodzielnie przez studenta: 1. H. Jurkowski - Szkice z teorii teatru lalek, POLUNIMA, Łódź 1993 2. R. Schechner - Performatyka, OBTJG Wrocław 2006 Literatura uzupełniająca: 1.St. Szuman, O sztuce i wychowaniu estetycznym, PZWS, Warszawa 1969 2. Lehmann H.-T., Teatr Postdramatyczny, przeł. D. Sajewska, M. Sugiera, Księgarnia Akademicka, Kraków 2004. |
Efekty uczenia się: |
W zakresie wiedzy (W) student: -Rozróżnia i potrafi nazwać oraz wykorzystać klasyczne i współczesne formy teatru lalek. Wykazuje się także podstawową znajomością stylów gry aktorskiej oraz metod pracy nad rolą. (T_W04) -Zna możliwości wykorzystania i mieszania konwencji teatralnych w celu uzyskania współczesnej wymowy dzieła artystycznego (T_W06) -Potrafi dostrzec i wydobyć na gruncie pracy nad formami plastycznymi środki ekspresji teatru ożywionej formy, posiada wiedzę dotyczącą możliwości warsztatowych pokrewnych dyscyplin, włączając w to zagadnienia dotyczące najnowszych trendów w sztuce (T_W07) - Zgłębia problematykę technologii teatru lalek w ujęciu całościowym, zarówno klasycznym, jak i nowoczesnym (T_W08) W zakresie umiejętności (U) student: - Umiejętnie dysponuje wiedzą potrzebną do pomocy kolegom z kierunku aktorskiego w kreowaniu koncepcji artystycznych (T_U01) - Potrafi świadomie posługiwać się techniką i technologią teatru lalek w trakcie konsultowania pracy artystycznej innych studentów (T_U03) - Świadomie wykorzystuje nabyte doświadczenia w konsultowaniu działań artystycznych innych studentów, opartych na zróżnicowanych stylistycznie koncepcjach (T_U04) -Umie współdziałać i współpracować w atmosferze tolerancji , empatii wobec pomysłów innych. Słucha współpracowników i umie wykorzystywać ich uwagi . (T_U07, T_U08) W zakresie kompetencji społecznych (K) student: - Pracując ze studentami kierunku aktorskiego,wykorzystuje nabytą wiedzę w celu formułowania sądów i rozwiązywania problemów poznawczych praktycznych; jest gotów do krytycznej oceny odbieranych treści oraz konstruktywnej krytyki w stosunku do działań innych osób; (T_K01, T_K03) - Konsultując pracę innych, działa na zasadach etyki przynależnej artyście teatru, podtrzymywania etosu artysty teatru; działania na rzecz podtrzymania zasad etyki zawodowej (T_K08) |
Metody i kryteria oceniania: |
Semestr kończy zaliczenie, na które składa się: - ocena procesu prowadzącego do efektu końcowej prezentacji - ocena ostatecznego efektu współpracy przy etiudach studenckich w ramach przedmiotu Teatr ożywionej formy - ocena prezentacji scenicznej utworu (etiudy) przed komisją egzaminacyjną Ocenie podlega: - proces prowadzący do efektu końcowej prezentacji - umiejętność korzystania doświadczeń z poprzedniego semestru |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-01-19 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
WSL ćwiczenia, 45 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Paula Czarnecka, Błażej Piotrowski, Natalia Sakowicz, Karol Smaczny | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
zaliczenie
WSL ćwiczenia - zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-01-19 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
WSL ćwiczenia, 45 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
zaliczenie
WSL ćwiczenia - zaliczenie |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Teatralna w Warszawie.