Lektorat angielski II
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WSL/ATL/LA2-Z |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Lektorat angielski II |
Jednostka: | Kierunek ATL rok II |
Grupy: |
Przedmioty ogólnoakademickie ATL Przedmioty ogólnoakademickie TTL Przedmioty WSL/ATL rok II sem 3 |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Skrócony opis: |
Celem lektoratu jest prowadzenie zajęć w formie ćwiczeń i konwersatorium (również w formie online), podczas których nastąpi doskonalenie czterech sprawności językowych w celu opanowania ich na poziomie B2+, pozyskanie wiedzy w zakresie specjalistycznego słownictwa zawodowego związanego z profilem studiów (leksyka dotycząca słownictwa teatralnego ze szczególnym uwzględnieniem aktorstwa teatru lalek) oraz nabywanie umiejętności korzystania z technik informacyjno-komunikacyjnych w celu świadomego i krytycznego korzystania ze źródeł wiedzy. Kontynuacja cyklu z roku I. |
Pełny opis: |
Zakłada się, że powyższe cele będą osiągane poprzez zapewnienie studentom podczas zajęć odpowiedniej ilości ćwiczeń, które skutkować będą: I. W zakresie sprawności językowych doskonaleniem: A. sprawności czytania ze zrozumieniem treści tekstów o charakterze opisowym; B. sprawności rozumienia wypowiedzi osoby używającej języka angielskiego w typowych sytuacjach zawodowych i codziennych; C. sprawności wypowiadania się w/w sytuacjach; D. sprawności pisania recenzji, esejów, umiejętność napisania własnego CV, portfolio oraz sporządzenia innej krótkiej nieformalnej wypowiedzi pisemnej o charakterze informacyjnym. II. W zakresie przyswojenia leksyki teatralnej studenci poznają i będą się posługiwać leksyką teatralną z zakresu: A. struktury teatru (budowa i rodzaje sceny teatralnej, pomieszczenia i miejsca w teatrze, techniczna nomenklatura teatralna, tj. rodzaje oświetlenia scenicznego, elementy scenografii); B. leksyka związana z zawodem aktora lalkarza (nazwa uczelni, rodzaje technik lalkowych, animacja przedmiotem/ lalką); C. dramaturgia (struktura utworu dramatycznego, dramaturgia przedstawienia); D. specyfika zawodu aktora i reżysera (rodzaje prób teatralnych, środki wyrazu scenicznego, kodowanie ruchu scenicznego – kierunki ruchu, praca głosem). III. W zakresie umiejętności sprawnego, krytycznego korzystania z technik informacyjno-komunikacyjnych studenci zdobędą wiedzę na temat aktualnych trendów w teatrze, warsztatów i festiwali teatralnych, działalności ośrodków i instytutów teatralnych na świecie. |
Literatura: |
1. Lindsay Clandfield&Rebecca Robb Benne , GLOBAL – INTERMEDIATE COURSEBOOK, Macmillan, 2010 2. Lindsay Clandfield, Amanda Jeffries – GLOBAL – PRE-INTERMEDIATE COURSEBOOK, Macmillan 2010 3. Vince Michael, First Certificate English Practice, Macmillan, 2005 4. Kristin L. Johannsen, English for the Humanities, Thomson, 2006 5. Murphy R., English Grammar in Use, CUP, 1993 6. Phillips J. (red.), Oxford Wordpower, OUP, 2008 Strony internetowe jako źródło wiedzy o teatrze: https://muse.jhu.edu, www.theatrecrafts.com www.performingarts.net, http://www.critical-stages.org, www.plays4theatre.com |
Efekty uczenia się: |
W zakresie wiedzy (W) student: - rozumie kontekst dziedzin sztuki (K_W07) W zakresie umiejętności (U) student: - tworzy rozbudowane pisemne i ustne wypowiedzi z zakresu sztuk teatralnych i filmowych (K_U09) oraz z zakresu aktorstwa teatru lalek (SATL_U05) w oparciu o wiedzę teoretyczną zdobytą w procesie kształcenia, także w języku obcym, - posługuje się językiem obcym w zakresie dotyczącym sztuk teatralnych, a w szczególności warsztatu aktorskiego oraz w zakresie teatru ożywionej formy na poziomie B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego (K_U10) i (SATL_U06) W zakresie kompetencji społecznych (K) student: - jest gotów do krytycznej oceny odbieranych treści (K_K01) - rozumie i odczuwa potrzebę rozwoju i poszerzania własnej wiedzy i umiejętności (K-K02) - podejmuje refleksję na temat społecznych, naukowych i etycznych aspektów związanych z własną pracą (SATL_K02) |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie przedmiotu ma formę pisemną i ustną. Obejmuje bieżące prace kontrolne (ćwiczenia sprawdzające wszystkie umiejętności językowe i testy weryfikujące przyswojoną leksykę teatralną ) oraz zaliczenie końcowe na ocenę w formie egzaminu praktycznego (pisemny test wiedzy i umiejętności językowych na poziomie B2+ , wypowiedź ustna na temat specyfiki wydziału sztuki lalkarskiej oraz wybranego tematu z zakresu nauczanych treści programowych). Warunkiem zaliczenia są: regularne uczęszczanie na zajęcia, systematyczne przygotowywanie się do zajęć oraz aktywność na zajęciach, a przede wszystkim otrzymanie oceny pozytywnej z zaliczenia końcoworocznego. III sem - zaliczenie z oceną IV sem - egzamin |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-01-19 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
WSL - dydaktyka, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Piotr Doliński, Urszula Marciniak-Bagińska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
zaliczenie na ocenę
WSL - dydaktyka - zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2024/25" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-01-19 |
Przejdź do planu
PN WT WSL-bd
WSL-bd
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
WSL - dydaktyka, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Piotr Doliński, Ewa Prokopowicz | |
Prowadzący grup: | Piotr Doliński, Ewa Prokopowicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
zaliczenie na ocenę
WSL - dydaktyka - zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Teatralna w Warszawie.