OFF
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WA/A/OFF |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | OFF |
Jednostka: | Kierunek Aktorstwo |
Grupy: |
Przedmioty ATM sem 6 rok III Przedmioty fakultatywne ATM |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
LUB
10.00
(zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | Polski |
Skrócony opis: |
Zajęcia w ramach przedmiotu OFF poświęcone są zagadnieniu teatru alternatywnego, zwanego także awangardowym, eksperymentalnym, laboratoryjnym, niezależnym i otwartym. |
Pełny opis: |
W ramach zajęć OFF studenci mają szansę poznawania nowych środków wyrazu materii scenicznej. Charakter pracy stwarza nieskrępowaną przestrzeń twórczą mającą rozwijać potrzeby poszukiwania i odkrywania nowych relacji artystycznych, tworzenia nowych kontekstów, oraz wyrabiania krytycznego spojrzenia na dziedzictwo kultury. Inspiracji szukamy wspólnie w dokonaniach artystów nie będących w historii teatru na twórców głównego nurtu jak: Tadeusz Kantor, Jerzy Grotowski, Peter Brook, Samuel Beckett oraz "teatr źródeł" jak Stowarzyszenie Teatralne "Gardzienice" Włodzimierza Staniewskiego. Istotne jest poszukiwanie punktów odniesienia także w innych dziedzinach sztuki, takich jak teatr tańca, muzyka alternatywna, sztuki plastyczne, performatywne, teatry uliczne oraz sztuki audiowizualne. |
Literatura: |
Dariusz Kosiński - "Słownik Teatru"; Wyd. Zielona Sowa; Kraków 2006 Jerzy Grotowski - "Ku teatrowi ubogiemu"; 1968 Peter Brook - "Pusta przestrzeń"; 1968 Lars von Trier - "Spowiedź dogmatyka"; Wyd. Znak Piotr Gruszczyński - "Ojcobójcy. Młodsi zdolniejsi w teatrze polskim"; Wyd. W.A.B; Warszawa; 2003 Andrzej Cała, Radek Miszczak - "Beaty, rymy, życie. Leksykon muzyki hip-hop"; Wyd. Kurpisz |
Efekty uczenia się: |
K_W03 ma wiedzę z zakresu technicznych oraz artystycznych środków warsztatu aktorskiego i warsztatu wokalnego oraz warsztatu w scenicznych i para-scenicznych formach ruchu w stopniu niezbędnym do realizacji własnych projektów artystycznych A_W18 P7S_WG K_W05 zna i rozumie podstawowe linie rozwojowe sztuk teatralnych, ze szczególnym uwzględnieniem teatru muzycznego i teatru formy oraz filmowych w różnych okresach historycznych oraz zna fachową literaturę w tej dziedzinie A_W20, A1_W03 K_W09 rozumie zależności pomiędzy teorią a praktyką w aktorstwie, w śpiewie i w ruchu, a także pomiędzy inspiracją a kreacją twórczą i wykorzystuje tę wiedzę dla swojego dalszego rozwoju A_W24 K_U04 działa na rzecz zespołu dążąc do osiągnięcia porozumienia w sprawie wypracowania wspólnego kierunku kreowania dzieła; jest gotowy podjąć polemikę ze współtwórcami A_U29 K_U05 posługuje się środkami wyrazu artystycznego – aktorskimi, wokalnymi i ruchowymi - w połączeniu z opanowaniem technik im służących w zakresie mowy, głosu i ekspresji ciała w stopniu umożliwiającym realizację własnych projektów artystycznych A_U30, A2_U05 K_U07 doskonali poprzez samodzielną pracę umiejętności warsztatowe z zakresu emisji głosu, techniki mowy, sprawności i ekspresji ciała oraz techniki śpiewu i gry aktorskiej w celu poszerzania zdolności twórczych i wyrażania własnych koncepcji artystycznych A_U31 K_U13 posiada umiejętność odejścia od zapisanego tekstu muzycznego i literackiego improwizując z użyciem muzycznych, werbalnych i niewerbalnych środków ekspresji zgodnie z założoną koncepcją artystyczną A_U35, A1_U12 K_K01 rozumie i odczuwa potrzebę rozwoju i poszerzania własnej wiedzy, umiejętności i sprawności ; przekazuje ją i wykorzystuje w pracy zespołowej przy projektach artystycznych A_K01 K_K02 łączy zdobytą wiedzę i umiejętności wykorzystując ją w działaniach a vista przy tworzeniu kompleksowych przedsięwzięć artystycznych A_K02 K_K05 wykazuje się pewnością siebie w relacjach interpersonalnych ; rozwija potencjał inteligencji emocjonalnej tworząc empatyczne więzi zawodowe i społeczne; w zależności od potrzeb przewodniczy działaniom zespołowym lub staje się częścią zespołu; wykazuje się dyscypliną w planowaniu i organizowaniu prac zespołowych; wykorzystuje doświadczenia zdobyte podczas procesu kształcenia w jasnym formułowaniu sądów i oczekiwań wobec partnerów;A_K05 |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie odbywa się na podstawie praktycznego wykonania zadania scenicznego w formie występu na żywo lub zapisu audiowizualnego. |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2018/19" (zakończony)
Okres: | 2018-10-01 - 2019-01-12 |
![]() |
Typ zajęć: | (brak danych) | |
Koordynatorzy: | Katarzyna Skarżanka | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | forma zaliczenia zależy od etapu studiów |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2018/19" (zakończony)
Okres: | 2019-02-06 - 2019-05-25 |
![]() |
Typ zajęć: |
WA - dydaktyka, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Skarżanka, Maciej Wierzbicki | |
Prowadzący grup: | Maciej Wierzbicki | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
forma zaliczenia zależy od etapu studiów
WA - dydaktyka - zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2020-02-17 - 2020-06-02 |
![]() |
Typ zajęć: |
WA - dydaktyka, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Marcin Przybylski, Katarzyna Skarżanka | |
Prowadzący grup: | Marcin Przybylski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
forma zaliczenia zależy od etapu studiów
WA - dydaktyka - zaliczenie |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Teatralna w Warszawie.