Akademia Teatralna w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Impostacja głosu /ww

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: WSL/ATL/IGww
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Impostacja głosu /ww
Jednostka: Filia w Białymstoku
Grupy: Przedmioty wolnego wyboru ATL
Przedmioty WSL/ATL rok I sem 1
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: Polski
Skrócony opis:

Celem zajęć z impostacji głosu jest przyswojenie prawidłowych nawyków emisyjnych w śpiewie i mowie potrzebnych do pracy w zawodzie aktora.

Pełny opis:

Semestr I,II (ćwiczenia warsztatowe,zajęcia grupowe i indywidualne

konsultacje indywidualne)

Rozpoznanie indywidualnych predyspozycji głosowych studentów.

Rozpoznanie stylów uczenia się oraz zapoznanie studentów z różnymi metodami pracy nad głosem- ćwiczenia muzyczne, ruchowe, aktorskie.

Praca nad uwolnieniem oddechu, rozluźnieniem ciała, barwami głosu, ekspresją w mowie i śpiewie, modulacją głosu.

Użycie głosu w przestrzeni teatralnej.

Użycie głosu w pracy z formą.

Literatura:

1. Dzieła Zebrane- Jerzy Grotoski

2. This is a Voice- Gillyanne Kayes, Jeremy Fischer

3. Świadomość poprzez ruch- Moshe Feldenkrais

4. K. Linklater – „Uwolnij swój głos- tworzenie obrazów w pracy nad

głosem i mową”. PWST w Krakowie 2012

5. H. Zielińska – Kształcenie głosu.WM POLIHYMNIA, Lublin 2002

6. B. Tarasiewicz - Mówię i śpiewam świadomie. Podręcznik do nauki emisji głosu. WPN UNIVERSITAS, Kraków 2006

7. S.Grochmal – Ćwiczenia relaksowo-koncentrujące

8. D. Kędzior - Technika Alexandra, Jacek Santorski & Co Agencja Wydawnicza, Warszawa 1993

Efekty uczenia się:

W zakresie wiedzy (W) student:

-rozumie i zna techniki wokalne K_W06

-rozróżnia różne barwy głosu w mowie i śpiewie K_W06

-zna prawidłowe miejsce artykulacji w mowie i śpiewie K_W06

-wie jak opanować spięte ciało w mowie i śpiewie K_W06

W zakresie umiejętności (U) student:

-posiada umiejętność świadomego używania głosu w sposób oddziaływujący na emocje odbiorców zarówno w działaniach artystycznych, jak i relacjach społecznych. K_U06

-świadomie posługuje się oddechem, rejestrami, barwą w mowie i śpiewie K_U06

-posługuje się głosem dynamicznie i elastycznie używając głosu dźwięcznego, przestrzennego, słyszalnego i czytelnego w różnych przestrzeniach scenicznych. K_U06

-wykrywa i eliminuje błędy popełnione w mowie i śpiewie K_U07

W zakresie kompetencji społecznych (K) student:

-rozumie potrzebę nieustannego doskonalenia się i pracy nad rozwojem

swoich możliwości głosowych K_K02

-jest wrażliwy na współtworzenie atmosfery sprzyjającej pokonywaniu własnych i grupowych ograniczeń głosowych K_K05 K_K01

-angażuje się i inspiruje innych do pracy indywidualnej i zbiorowej K_K04

Metody i kryteria oceniania:

I sem.- Zaliczenie

II sem. - Zaliczenie

Aktywne uczestnictwo w ćwiczeniach;

Udział w dyskusjach;

Obecność na zajęciach.

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Teatralna w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-7 (2024-10-21)