Style muzyczne 1
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WA/A/SM1 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Style muzyczne 1 |
Jednostka: | Kierunek Aktorstwo rok I |
Grupy: |
Przedmioty A sem 1 rok I Przedmioty specjalności - Aktorstwo i wokalistyka |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | Polski |
Skrócony opis: |
Osoby studiujące w trakcie zajęć w tym przedmiocie zdobędą podstawową wiedzę i umiejętności poruszania się po stylistykach muzycznych związanych z muzyką latynoamerykańską w połączeniu z działaniami scenicznymi. Poznają kanon twórców i wykonawców reprezentujących ten nurt muzyczny, poznają cechy muzyczne danego stylu związane z rytmiką, pulsem, agogiką, melodyką i frazowaniem. Praca w tym semestrze opierać się będzie głównie o precyzję w zakresie rytmu i pulsacji. |
Pełny opis: |
Praca w semestrze oparta jest na wspólnym wyborze ścieżki do skonstruowania pokazu egzaminacyjnego oraz wypracowaniu przez każdą osobę studiującą w grupie przynajmniej po 1 utworze solowym i 1 utworze zbiorowym. 15% czasu zajęć poświęca się pracy nad rytmem i synchronizacji rytmicznej grupy, 15% zajęć poświęca się omówieniu cech poszczególnych stylistyk wpisujących się w nurt muzyki latynoamerykańskiej. 70% zajęć poświęca się praktycznej pracy nad utworami i opracowaniem koncepcji fabuły egzaminu. Narzędziem wykorzystywanym w pracy jest stworzona specjalnie na potrzeby tych zajęć grupa w przestrzeni wirtualnej, gdzie w czasie pomiędzy poszczególnymi zajęciami następuje wymiana pomysłów i inspiracji muzycznych w zakresie propozycji utworów, nad którymi osoby studiujące będą pracować. Przestrzeń wirtualna wspiera także opracowanie scenariusza pokazu. |
Literatura: |
Nagrania artystów tworzących w omawianym nurcie muzycznym, polecane jako lektura własna osobom studiującym, dająca podstawy do analizy cech stylów, m.in.: Sergio Mendes. Antonio Carlos Jobim, Astrud Gilberto, Eliane Elias, Flora Purim, Tito Puente, Celia Cruz, Carlos Santana, Shakira, Julio i Enrique Iglesias, Buena Vista Social Club, Airto Moreira, Luis Vargas. Literaturę podstawową stanowią także utwory, nad którymi osoby studiujące pracują praktycznie – repertuar kształtowany jest w trakcie semestru, warunkiem umiejętnego doboru repertuaru jest analiza umiejętności oraz braków poszczególnych osób studiujących. Repertuar dobierany jest tak, by każda osoba studiująca miała szansę na pokonanie praktycznych barier związanych z wykonywaniem utworów w omawianych stylistykach. |
Efekty uczenia się: |
W01 - zna typowe dla muzyki latynoamerykańskiej cechy utworów reprezentujących poszczególne stylistyki takie jak: typowe odmiany pulsu i rytmizacji, typową dla poszczególnych gatunków artykulację, agogikę, konstrukcje formalne utworów reprezentujących różne gatunki wpisane w zakres merytoryczny przedmiotu (SAW_W04, SAW_W05) W02 - zna podstawową literaturę muzyczną związaną z głównymi stylami muzyki latynoamerykańskiej (SAW_W01, SAW_W02) U01- potrafi samodzielnie dostosować z zachowaniem cech stylu utwór oryginalnie skomponowany w innej stylistyce do stylistyk wpisujących się w nurt muzyki latynoamerykańskiej (SAW_U01) U02 - potrafi wykonywać utwory wpisane w kanon muzyki latynoamerykańskiej z zachowaniem zasad fizjologicznie poprawnej emisji głosu (SAW_U02) K01- potrafi tworzyć i współtworzyć program artystyczny utrzymany w stylistyce muzyki latynoamerykańskiej (K_K03) K02 - twórczo uczestniczy w bieżącej pracy nad zadanymi utworami oraz w tworzeniu grupowego pokazu egzaminacyjnego, zarówno w zakresie utworów indywidualnych, jak i zbiorowych (K_K05) K03 - potrafi udzielać konstruktywnych uwag kolegom z grupy współtworzącym artystyczny projekt oraz analizować własne wykonania pod kątem merytorycznej rzetelności i wypełniania postawionych zadań muzycznych i inscenizacyjnych (K_K06) |
Metody i kryteria oceniania: |
Egzamin (E) w formie publicznego pokazu, podczas którego osoby studiujące przez około 30 minut prezentują solowo oraz zbiorowo utwory wpisane w omawiane w trakcie semestru stylistyki muzyczne. Ocenie podlega również cały proces pracy nad repertuarem w trakcie semestru. Dozwolone są 2 nieobecności nieusprawiedliwione. W przypadku większej liczby nieobecności osoba studiująca nie zostanie dopuszczona do egzaminu. metody oceny: dyskusja dydaktyczna W01, W02 praca w trakcie semestru oraz pokaz egzaminacyjny U01, U02, K01, K02, K03 |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-01-19 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT WA-wcw
|
Typ zajęć: |
WA wykład z ćwiczeniami, 45 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Jacek Kita, Anna Serafińska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
egzamin
WA wykład z ćwiczeniami - egzamin |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2024/25" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-01-19 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT WA-wcw
|
Typ zajęć: |
WA wykład z ćwiczeniami, 45 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Dariusz Janus, Anna Serafińska | |
Prowadzący grup: | Dariusz Janus, Anna Serafińska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
egzamin
WA wykład z ćwiczeniami - egzamin |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Teatralna w Warszawie.