Współpraca ze scenografem II
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WSL/RTL/WzS2-Z |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Współpraca ze scenografem II |
Jednostka: | Kierunek RTL rok IV |
Grupy: |
Przedmioty kierunkowe RTL Przedmioty WSL/RTL rok iV sem VII |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | Polski |
Skrócony opis: |
Korekty indywidualne ze scenografem w trakcie pracy nad egzemplarzem reżyserskim i znalezienie wspólnie odpowiedniej przestrzeni scenicznej dla treści dramatu i koncepcji reżysera. Pogłębienie umiejętności zdobytych podczas pracy w poprzednich semestrach. |
Pełny opis: |
Semestr VII, VIII Korzystanie z umiejętności efektywnej i twórczej komunikacji ze scenografem. Doskonalenie sposobów uruchomiania intuicji, zdolności kreacyjnych, pamięci i doświadczeń życiowych jako narzędzi tworzenia scenografii oraz kształtowania indywidualnego języka wypowiedzi scenicznej. Świadome korzystanie z wiedzy dotyczącej roli komunikatu wizualnego w spektaklu podczas tworzenia koncepcji scenograficznych. Umiejętność przetransponowania założonych idei na obraz sceniczny oraz konsekwentnego kreowania świata przedstawionego. |
Literatura: |
„Fascynujące światło” - M.Keller „Teatr który nadchodzi”- D.Kosiński „Nowy Polski Teatr”- Notatnik Teatralny Wrocław 2023 r. „Grzegorzewski Wrażliwość Wyobraźnia” AT w Warszawie 2023 r. „Pusta przestrzeń” - P. Brook „Ruchomy punkt” - P. Brook „Rysunki teatralne” - K. Lupa „Współczesna scenografia polska” - Z. Strzelecki „Scenografia, projektowanie wstępne” - Z. Strzelecki „Rewolucje sceniczne XX wieku” - D. Bablet „Przestrzeń teatralna” - K. Braun „Metamorfozy teatru lalek XX wieku” -H. Jurkowski „Interakcje sceny i widowni w teatrze współczesnym” - Z. Osiński „Eksperymentalna scena Bauhausu” - O. Schlemmer „Piąty wymiar teatru” - J. Limon „Między niebem a sceną” - J. Limom „Zmiana ustawienia tom I,II,III. Historia polskiej scenografii teatralnej i społecznej XX i XXI wieku” Instytut Teatralny W-wa 2020 r. |
Efekty uczenia się: |
Efekty uczenia się: Wiedza Absolwent zna i rozumie: R_W09 Operuje terminologią techniczną związaną z praktycznymi działaniami inscenizacyjnymi, dotyczącą budowy dekoracji, architektury przestrzeni teatralnej oraz orientuje się w funkcjonowaniu urządzeń teatralnych. Posiada wiedzę z zakresu możliwości warsztatowych pracy scenografa w tym najnowszych trendów. R_W10 Zna problematykę związaną z technologiami stosowanymi w teatrze oraz rozwojem technologicznym w dziedzinie scenografii teatru lalek. Umiejętności Absolwent potrafi: R_U03 świadomie posługiwać się techniką i technologią teatru lalek w trakcie realizacji prac artystycznych. Projektować przestrzeń sceniczną posługując się plastyką, oprawą świetlną, oprawą muzyczną, techniką teatralną. R _U04 podejmować samodzielnie decyzje odnośnie projektowania i realizacji swoich scenariuszy reżyserskich. R _U06 podejmować samodzielnie decyzje odnośnie projektowania, planowania i realizacji scenografii w swoich pracach artystycznych. posługiwać się konwencjami teatralnymi, stylistycznymi i metaforą teatralną w tworzeniu własnych koncepcji, opartych na niezależnej wyobraźni, intuicji i emocjonalności. R_U07 formułować w czytelny sposób i stawiać zadania artystyczne współtwórcom i ekipie technicznej; ocenić poszczególne etapy pracy, aby nadać im zaplanowany kierunek artystyczny. R_U08 słuchać współpracowników w tym scenografa i wykorzystywać ich uwagi w realizacji wspólnego celu jakim jest spektakl teatralny. R_U09 posługiwać się szerokim zakresem wiedzy i umiejętności warsztatowych umożliwiających realizację własnych koncepcji artystycznych. rozwiązywać problemy inscenizacyjne związane ze zjawiskami nadprzyrodzonymi, magicznymi, cudownymi poprzez zastosowanie chwytów scenograficznych i technicznych, tricków iluzjonistycznych oraz posługiwać się metaforycznym skrótem w budowaniu znaczeń i wyrazu artystycznego. kompetencje społeczne Absolwent jest gotów do: R_K01 Jest zdolny w różnych sytuacjach do efektywnego wykorzystania zdolności twórczego myślenia i twórczej pracy. R_K02 samooceny. R_K03 konstruktywnej krytyki w stosunku do działań innych osób. R_K05 Inspirowania i organizowania procesu doskonalenia podczas współpracy ze scenografem. |
Metody i kryteria oceniania: |
Semestr VII - zaliczenie Semestr VIII- zaliczenie z oceną ustalenie oceny zaliczeniowej na podstawie ocen cząstkowych otrzymanych w trakcie semestru Możliwość prowadzenia zajęć drogą internetową |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-01-19 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
WSL - dydaktyka, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Halina Zalewska-Słobodzianek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
zaliczenie na ocenę
WSL - dydaktyka - zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2024/25" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-01-19 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT WSL-bd
|
Typ zajęć: |
WSL - dydaktyka, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Paulina Czernek-Banecka | |
Prowadzący grup: | Paulina Czernek-Banecka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
zaliczenie
WSL - dydaktyka - zaliczenie |
|
Skrócony opis: |
Korekty indywidualne ze scenografem w trakcie pracy nad egzemplarzem reżyserskim i znalezienie wspólnie odpowiedniej przestrzeni scenicznej dla treści dramatu i koncepcji reżysera. Pogłębienie umiejętności zdobytych podczas pracy w poprzednich semestrach. |
|
Pełny opis: |
Korzystanie z umiejętności efektywnej i twórczej komunikacji ze scenografem. Doskonalenie sposobów uruchomiania intuicji, zdolności kreacyjnych, pamięci i doświadczeń życiowych jako narzędzi tworzenia scenografii oraz kształtowania indywidualnego języka wypowiedzi scenicznej. Świadome korzystanie z wiedzy dotyczącej roli komunikatu wizualnego w spektaklu podczas tworzenia koncepcji scenograficznych. Umiejętność przetransponowania założonych idei na obraz sceniczny oraz konsekwentnego kreowania świata przedstawionego. |
|
Literatura: |
„Fascynujące światło” - M.Keller „Teatr który nadchodzi”- D.Kosiński „Nowy Polski Teatr”- Notatnik Teatralny Wrocław 2023 r. „Grzegorzewski Wrażliwość Wyobraźnia” AT w Warszawie 2023 r. „Pusta przestrzeń” - P. Brook „Ruchomy punkt” - P. Brook „Rysunki teatralne” - K. Lupa „Współczesna scenografia polska” - Z. Strzelecki „Scenografia, projektowanie wstępne” - Z. Strzelecki „Rewolucje sceniczne XX wieku” - D. Bablet „Przestrzeń teatralna” - K. Braun „Metamorfozy teatru lalek XX wieku” -H. Jurkowski „Interakcje sceny i widowni w teatrze współczesnym” - Z. Osiński „Eksperymentalna scena Bauhausu” - O. Schlemmer „Piąty wymiar teatru” - J. Limon „Między niebem a sceną” - J. Limom „Zmiana ustawienia tom I,II,III. Historia polskiej scenografii teatralnej i społecznej XX i XXI wieku” Instytut Teatralny W-wa 2020 r. |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Teatralna w Warszawie.