Lektorat języka angielskiego 1
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WOT/M/LAng-Z |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Lektorat języka angielskiego 1 |
Jednostka: | Wiedza o teatrze (studia drugiego stopnia) |
Grupy: |
Przedmioty WOT/M rok I sem. 1 Przedmioty ogólne WOT/M |
Punkty ECTS i inne: |
2.00 (zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Skrócony opis: |
Doskonalenie umiejętności języka angielskiego zdobytych podczas studiów licencjackich; przypomnienie i utrwalenie struktur gramatycznych i słownictwa, doskonalenie umiejętności komunikacyjnych; szczególny nacisk kładziony będzie na zagadnienia teatralno-filmowe. |
Pełny opis: |
Zajęcia będą tematyczne – przy każdym ogólnym temacie poruszane będą kwestie słownictwa, rozwijane będą umiejętności czytania, słuchania, wysnuwania wniosków i formułowania myśli; w przypadku kilkunastu tematów poruszane będą również kwestie gramatyczne w ramach przypomnienia materiału ze studiów licencjackich lub wprowadzenia nowych, zaawansowanych struktur. Część zajęć będzie mieć charakter zajęć CLIL (Content and Language Integrated Learning), podczas których wprowadza się słownictwo i gramatykę oraz doskonali umiejętności słuchania i czytania przy okazji omawiania innych tematów (w tym przypadku o tematyce teatralno-filmowej). Zakres poszczególnych tematów: 1.Motywacja a sukces w świecie artystycznym - gramatyka, słownictwo, konwersacje 2.Wielcy brytyjscy i amerykańscy aktorzy – część I. - słownictwo, słuchanie, konwersacje 3. Ćwiczenia wymowy I 4. Słowo a tekst - czytanie, gramatyka, słownictwo, słuchanie, konwersacje 5. Osobowości - słuchanie, słownictwo, konwersacje 6. Recenzje filmowe i teatralne - czytanie, pisanie, słownictwo 7. Klasyki filmowe – część I - czytanie, słownictwo, konwersacje 8. Prezentacje studentów. 9. Ćwiczenia wymowy 10. Wielcy brytyjscy i amerykańscy aktorzy – część II. - czytanie, słuchanie, słownictwo, konwersacje 11. Prezentacje studentów 12. Teatr elżbietański – część I. - czytanie, słuchanie, konwersacje 13. Teatr elżbietański – część II. - słuchanie, konwersacje, słownictwo, gramatyka 14. Szekspir kiedyś i dziś. - słuchanie, słownictwo, konwersacje 15. Klasyki filmowe – część II. - słuchanie, konwersacje, słownictwo, czytanie 16. Opery i musicale w Polsce i za granicą - słuchanie, czytanie, słownictwo 17. Wielcy brytyjscy i amerykańscy aktorzy – część III - czytanie, słuchanie, słownictwo, konwersacje 18. Ćwiczenia wymowy 19. Sprawozdania, krótkie noty informacyjne - pisanie, słownictwo 20. Społeczności - słuchanie, czytanie, konwersacje, słownictwo, gramatyka 21. Teatr i opera w Wielkiej Brytanii - słuchanie, czytanie, konwersacje, słownictwo 22. Teatr i opera w Stanach Zjednoczonych - słuchanie, czytanie, konwersacje, słownictwo 23. Klasyki filmowe – część III - słuchanie, czytanie, konwersacje, słownictwo, gramatyka 24. Ćwiczenia wymowy 25. Prezentacje studentów 26. Prezentacje studentów 27. Uwspółcześnione produkcje teatralne – odkrycie czy pomyłka? Część I - słuchanie, czytanie, konwersacje, słownictwo 28. Uwspółcześnione produkcje teatralne – odkrycie czy pomyłka? Część II - słuchanie, czytanie, konwersacje, gramatyka 29. Ćwiczenia wymowy 30. Powtórzenie przed zaliczeniem. |
Literatura: |
1. Podstawowa: - Speak Out, Advanced/ Upper Intermediate, Student’s Book, Work Book, Pearson, autorzy: Antonia Clare, J.J. Wilson/ Frances Eales, Steve Oakes 2. Uzupełniająca: - Speak Out Extra, Pearson - English Grammar in Use, Cambridge University Press, autor: Murphy Raymond - English Grammar in Use Supplementary Exercises, Cambridge Univeristy Press, autor: Louise Hashemi, Raymond Murphy - Lexical Compendium. English for Special Purposes, Poltext, autorzy: Krystyna A. Luto, Maciej Ganczar - “How Much Wood Would a Woodchuck Chuck?” English Pronounciation Practice Book, Konsorcjum Akademickie, autorzy: Anna Mańkowska, Marta Nowacka, Magdalena Kłoczkowska - “How Now, Brown Cow?” A Course in the Pronunciation of English with Exercises and Dialogues, Prentice Hall, autor: Mimi Ponsonby - Materiały autorskie |
Efekty uczenia się: |
EM 1 Rozpoznać i wyjaśnić podstawowe i zaawansowane zagadnienia gramatyki języka angielskiego EM 2 Definiować i rozpoznać podstawowe i zawansowane słownictwo, ze szczególnym uwzględnieniem słownictwa związanego branżą teatralną/filmową EM 3 Rozpoznać podstawowe i zaawansowane formy pisemne w języku angielskim (oficjalne wiadomości, raporty, recenzje) EM 4 Poprawnie stosować podstawowe i zaawansowane struktury gramatyczne zarówno w formie pisemnej, jak i ustnej; w przypadku formy ustnej istotna jest także poprawność wymowy K_U15 EM 5 Poprawnie używać słownictwa podstawowego i zaawansowanego, zarówno w formie pisemnej, jak i ustnej, ze szczególnym uwzględnieniem słownictwa związanego branżą teatralną/filmową; w przypadku formy ustnej istotna jest także poprawność wymowy K_U15 EM 6 Poprawnie sporządzać krótsze i dłuższe formy pisemne (maile, recenzje, raporty) K_U15 EM 7 Wypowiadać się na tematy społeczno-artystyczne w języku angielskim EM 8 Relacjonować sytuacje/wydarzenia w języku angielskim EM 9 Krytycznie oceniać (pisemnie/ustnie) filmy/ spektakle teatralne w języku angielskim. |
Metody i kryteria oceniania: |
Dopuszczalne są 3 nieusprawiedliwione nieobecności na zajęciach. Należy oddać pisemne prace domowe oraz przygotować dwie prezentacje, a także zaliczyć pisemne sprawdziany cząstkowe oraz zaliczenie końcowe. Obowiązkowe jest także branie udziału w dyskusjach podczas zajęć. 1. Konwersatorium (dyskusja dydaktyczna, dialog dydaktyczny) – zajęcia grupowe z udziałem prowadzącego w roli moderatora, służące wspomaganiu biegłości językowej – łatwości wypowiadania się, formułowania opinii, doskonalenia poprawności i korygowania wymowy; przygotowywanie prezentacji multimedialnej. Szczególny nacisk położony jest na dyskusje dotyczące współczesnego życia teatralnego/branży filmowej w Polsce i na świecie; 2. Ćwiczenia – zajęcia grupowe oparte na doskonaleniu gramatyki, słownictwa, dłuższych i krótszych form pisemnych (głównie w kontekście teatralno-filmowym); 3. Projekt indywidualny – przygotowanie prezentacji na wybrany temat (z prezentacją multimedialną), której planowany efekt uzależniony jest od wiedzy i umiejętności studenta nabytej w trakcie studiów. Formy sprawdzenia osiągnięcia efektu Kryteria oceny i ich procentowy udział w ocenie końcowej EM 1 Metoda osiągnięcia efektu modułowego: omawianie problemów gramatycznych podczas zajęć Zaliczenie końcowe pisemne: 60% Ocena prezentacji: 20% Pisemne prace domowe: 10% Aktywność w dyskusji: 10% EM 2 Metoda osiągnięcia efektu modułowego: wyjaśnianie słownictwa pojawiającego się w czytanych artykułach/oglądanych plikach wideo Zaliczenie końcowe pisemne: 60% Ocena prezentacji: 20% Pisemne prace domowe: 10% Aktywność w dyskusji: 20% EM 3 Metoda osiągnięcia efektu modułowego: omawianie form pisemnych podczas zajęć Pisemne prace domowe: 10% EM 4 Metoda osiągnięcia efektu modułowego: ćwiczenia gramatyczne, stosowanie poznanych form gramatycznych w dyskusjach i pisemnych pracach domowych; poprawność wymowy ćwiczona będzie podczas ćwiczeń wymowy oraz podczas dyskusji/ wypowiedzi ustnych Zaliczenie końcowe pisemne: 60% Ocena prezentacji: 20% Pisemne prace domowe: 10% Aktywność w dyskusji: 20% EM 5 Metoda osiągnięcia efektu modułowego: ćwiczenia ze słownictwem, stosowanie poznanego słownictwa w dyskusjach i pisemnych pracach domowych; poprawność wymowy ćwiczona będzie podczas ćwiczeń wymowy oraz podczas dyskusji/ wypowiedzi ustnych Zaliczenie końcowe pisemne: 60% Ocena prezentacji: 20% Pisemne prace domowe: 10% Aktywność w dyskusji: 20% EM 6 Metoda osiągnięcia efektu modułowego: prace domowe Pisemne prace domowe: 10% EM 7 Metoda osiągnięcia efektu modułowego: rozmowy i dyskusje podczas zajęć Aktywność w dyskusji: 20% EM 8 Metoda osiągnięcia efektu modułowego: rozmowy i dyskusje podczas zajęć Aktywność w dyskusji: 20% EM 9 Metoda osiągnięcia efektu modułowego: rozmowy i dyskusje podczas zajęć Aktywność w dyskusji: 20% Pisemne prace domowe: 10% |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2018/19" (zakończony)
Okres: | 2018-10-01 - 2019-01-12 |
Przejdź do planu
PN WT WOT-bd
WOT-bd
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
WOT - dydaktyka, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Aleksandra Ożarowska, Paweł Płoski | |
Prowadzący grup: | Aleksandra Ożarowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
forma zaliczenia zależy od etapu studiów
WOT - dydaktyka - zaliczenie |
|
Skrócony opis: |
Lektorat języka angielskiego na poziomie ponad średniozaawansowanym zaawansowanym (poziom B2+/C1 według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego) ma na celu zwiększenie kompetencji komunikacyjnej studentów w języku angielskim. Zajęcia obejmują zarówno analizę autentycznych materiałów (recenzje teatralne, fragmenty prozy i dramatu angielskiego, nagrania sztuk), jak i tworzenie i prezentację treści. |
|
Pełny opis: |
Zajęcia są tematyczne – przy każdym ogólnym temacie poruszane będą kwestie słownictwa, rozwijane będą umiejętności czytania, słuchania, wysnuwania wniosków i formułowania myśli; w przypadku kilkunastu tematów poruszane będą również kwestie gramatyczne w ramach przypomnienia lub wprowadzenia nowych, zaawansowanych struktur. Większość zajęć będzie mieć charakter zajęć CLIL (Content and Language Integrated Learning), podczas których wprowadza się słownictwo i gramatykę oraz doskonali umiejętności słuchania i czytania przy okazji omawiania innych tematów (w tym przypadku o tematyce teatralno-filmowej). Poziom zajęć: średniozaawansowany i zaawansowany |
|
Literatura: |
Podstawowa: 1. Clare, A., & Wilson, J. J. (2015). Speak Out Advanced. Student’s book. Second edition. Pearson. 2. Materiały autentyczne – prasa angielska (The Guardian, New Yorker) 3. Materiały własne lektorki. Uzupełniająca: 1. Mańkowska, A., Nowacka, M., & Kłoczowska, M. (2009). " How Much Wood Would a Woodchuck Chuck?": English Pronunciation Practice Book. Konsorcjum Akademickie. 2. Ponsonby, M. (1987). How now, brown cow?: a course in the pronunciation of English, with exercises and dialogues. Prentice Hall. 3. Vaughan-Rees, M. (2010). Rhymes and rhythms: A poem-based course for English pronunciation study. Garnet Education |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2018/19" (zakończony)
Okres: | 2019-02-06 - 2019-05-25 |
Przejdź do planu
PN WT WOT-bd
WOT-bd
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
WOT - dydaktyka, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Aleksandra Ożarowska, Paweł Płoski | |
Prowadzący grup: | Aleksandra Ożarowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
forma zaliczenia zależy od etapu studiów
WOT - dydaktyka - zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
Lektorat języka angielskiego na poziomie ponad średniozaawansowanym i zaawansowanym (poziom B2+/C1 według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego) ma na celu zwiększenie kompetencji komunikacyjnej studentów w języku angielskim. Zajęcia obejmują zarówno analizę autentycznych materiałów (recenzje teatralne, fragmenty prozy i dramatu angielskiego, nagrania sztuk), jak i tworzenie i prezentację treści. |
|
Pełny opis: |
Zajęcia są tematyczne – przy każdym ogólnym temacie poruszane będą kwestie słownictwa, rozwijane będą umiejętności czytania, słuchania, wysnuwania wniosków i formułowania myśli; w przypadku kilkunastu tematów poruszane będą również kwestie gramatyczne w ramach przypomnienia lub wprowadzenia nowych, zaawansowanych struktur. Większość zajęć będzie mieć charakter zajęć CLIL (Content and Language Integrated Learning), podczas których wprowadza się słownictwo i gramatykę oraz doskonali umiejętności słuchania i czytania przy okazji omawiania innych tematów (w tym przypadku o tematyce teatralno-filmowej). Poziom zajęć: ponad średniozaawansowany i zaawansowany |
|
Literatura: |
Podstawowa: 1. Clare, A., & Wilson, J. J. (2015). Speak Out Advanced. Student’s book. Second edition. Pearson. 2. Materiały autentyczne – prasa angielska (The Guardian, New Yorker) 3. Materiały własne lektorki. Uzupełniająca: 1. Mańkowska, A., Nowacka, M., & Kłoczowska, M. (2009). " How Much Wood Would a Woodchuck Chuck?": English Pronunciation Practice Book. Konsorcjum Akademickie. 2. Ponsonby, M. (1987). How now, brown cow?: a course in the pronunciation of English, with exercises and dialogues. Prentice Hall. 3. Vaughan-Rees, M. (2010). Rhymes and rhythms: A poem-based course for English pronunciation study. Garnet Education |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-01-27 |
Przejdź do planu
PN WT WOT-bd
WOT-bd
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
WOT - dydaktyka, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Aleksandra Ożarowska, Paweł Płoski | |
Prowadzący grup: | Aleksandra Ożarowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
zaliczenie
WOT - dydaktyka - zaliczenie |
|
Skrócony opis: |
Lektorat języka angielskiego na poziomie ponad średniozaawansowanym zaawansowanym (poziom B2+/C1 według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego) ma na celu zwiększenie kompetencji komunikacyjnej studentów w języku angielskim. Zajęcia obejmują zarówno analizę autentycznych materiałów (recenzje teatralne, fragmenty prozy i dramatu angielskiego, nagrania sztuk), jak i tworzenie i prezentację treści. |
|
Pełny opis: |
Zajęcia są tematyczne – przy każdym ogólnym temacie poruszane będą kwestie słownictwa, rozwijane będą umiejętności czytania, słuchania, wysnuwania wniosków i formułowania myśli; w przypadku kilkunastu tematów poruszane będą również kwestie gramatyczne w ramach przypomnienia lub wprowadzenia nowych, zaawansowanych struktur. Większość zajęć będzie mieć charakter zajęć CLIL (Content and Language Integrated Learning), podczas których wprowadza się słownictwo i gramatykę oraz doskonali umiejętności słuchania i czytania przy okazji omawiania innych tematów (w tym przypadku o tematyce teatralno-filmowej). Poziom zajęć: średniozaawansowany i zaawansowany |
|
Literatura: |
Podstawowa: 1. Clare, A., & Wilson, J. J. (2015). Speak Out Advanced. Student’s book. Second edition. Pearson. 2. Materiały autentyczne – prasa angielska (The Guardian, New Yorker) 3. Materiały własne lektorki. Uzupełniająca: 1. Mańkowska, A., Nowacka, M., & Kłoczowska, M. (2009). " How Much Wood Would a Woodchuck Chuck?": English Pronunciation Practice Book. Konsorcjum Akademickie. 2. Ponsonby, M. (1987). How now, brown cow?: a course in the pronunciation of English, with exercises and dialogues. Prentice Hall. 3. Vaughan-Rees, M. (2010). Rhymes and rhythms: A poem-based course for English pronunciation study. Garnet Education |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-03-12 |
Przejdź do planu
PN WT WOT-l
WOT-l
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
WOT lektorat, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Aleksandra Ożarowska, Paweł Płoski | |
Prowadzący grup: | Aleksandra Ożarowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
zaliczenie
WOT lektorat - zaliczenie |
|
Skrócony opis: |
Lektorat języka angielskiego na poziomie ponad średniozaawansowanym zaawansowanym (poziom B2+/C1 według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego) ma na celu zwiększenie kompetencji komunikacyjnej studentów w języku angielskim. Zajęcia obejmują zarówno analizę autentycznych materiałów (recenzje teatralne, fragmenty prozy i dramatu angielskiego, nagrania sztuk), jak i tworzenie i prezentację treści. |
|
Pełny opis: |
Zajęcia są tematyczne – przy każdym ogólnym temacie poruszane będą kwestie słownictwa, rozwijane będą umiejętności czytania, słuchania, wysnuwania wniosków i formułowania myśli; w przypadku kilkunastu tematów poruszane będą również kwestie gramatyczne w ramach przypomnienia lub wprowadzenia nowych, zaawansowanych struktur. Większość zajęć będzie mieć charakter zajęć CLIL (Content and Language Integrated Learning), podczas których wprowadza się słownictwo i gramatykę oraz doskonali umiejętności słuchania i czytania przy okazji omawiania innych tematów (w tym przypadku o tematyce teatralno-filmowej). Poziom zajęć: średniozaawansowany i zaawansowany |
|
Literatura: |
Podstawowa: 1. Clare, A., & Wilson, J. J. (2015). Speak Out Advanced. Student’s book. Second edition. Pearson. 2. Materiały autentyczne – prasa angielska (The Guardian, New Yorker) 3. Materiały własne lektorki. Uzupełniająca: 1. Mańkowska, A., Nowacka, M., & Kłoczowska, M. (2009). " How Much Wood Would a Woodchuck Chuck?": English Pronunciation Practice Book. Konsorcjum Akademickie. 2. Ponsonby, M. (1987). How now, brown cow?: a course in the pronunciation of English, with exercises and dialogues. Prentice Hall. 3. Vaughan-Rees, M. (2010). Rhymes and rhythms: A poem-based course for English pronunciation study. Garnet Education |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-01-24 |
Przejdź do planu
PN WT WOT-l
ŚR CZ WOT-l
PT |
Typ zajęć: |
WOT lektorat, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Aleksandra Ożarowska, Paweł Płoski | |
Prowadzący grup: | Aleksandra Ożarowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
zaliczenie
WOT lektorat - zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-01-20 |
Przejdź do planu
PN WT WOT-l
WOT-l
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
WOT lektorat, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Aleksandra Ożarowska, Paweł Płoski | |
Prowadzący grup: | Aleksandra Ożarowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
zaliczenie
WOT lektorat - zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-01-19 |
Przejdź do planu
PN WT WOT-l
WOT-l
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
WOT lektorat, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Kamila Kalista, Paweł Płoski | |
Prowadzący grup: | Kamila Kalista | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
zaliczenie
WOT lektorat - zaliczenie |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Teatralna w Warszawie.