Wstęp do monodramu
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WA/A/WdM-Z |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Wstęp do monodramu |
Jednostka: | Kierunek Aktorstwo |
Grupy: |
Przedmioty A sem 7 rok IV Przedmioty ATM sem 7 rok IV Przedmioty fakultatywne Przedmioty fakultatywne ATM |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
10.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | Polski |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-01-27 |
Przejdź do planu
PN WT WA-bd
ŚR CZ WA-bd
PT WA-bd
|
Typ zajęć: |
WA - dydaktyka, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Jerzy Łazewski, Marcin Przybylski, Katarzyna Skarżanka | |
Prowadzący grup: | Jerzy Łazewski, Marcin Przybylski, Katarzyna Skarżanka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
zaliczenie
WA - dydaktyka - zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-03-12 |
Przejdź do planu
PN WA-cw
WA-cw
WA-cw
WA-cw
WA-cw
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
WA ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Buczek, Izabela Kuna, Krzysztof Majchrzak, Katarzyna Skarżanka | |
Prowadzący grup: | Anna Buczek, Izabela Kuna, Krzysztof Majchrzak, Katarzyna Skarżanka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
zaliczenie
WA ćwiczenia - zaliczenie |
|
Skrócony opis: |
Ćwiczenia indywidualne odważające i rozbudowujące samodzielność pracy scenicznej. |
|
Pełny opis: |
Ćwiczenia te mają na celu odważenie studenta na samego siebie, na jego indywidualne możliwości kreacji artystycznej, na bezpośrednią możliwość budowania przekazu artystycznego i podparciu jego potrzeby wypowiedzi/bycia/istnienia artystycznego. A także otwiera jego możliwości samostanowienia, samooceny jak i samokrytyki. Celem tych ćwiczeń jest uaktywnienie potencjału twórczego do budowania i umacniania indywidualności artystycznej. |
|
Literatura: |
K_K10- analizuje i wyciąga wnioski z aktów twórczych w społecznym, naukowym i etycznym aspekcie K_K09 - realizuje projekty artystyczne poruszające ważkie problemy współczesnego świata, działa na rzecz podtrzymania spuścizny dziedzictwa kulturowego w uniwersalnym wymiarze K_K08 - funkcjonuje jako artysta z zachowaniem wszelkich zasad etyki obowiązujących w środowisku teatralnym i filmowym oraz przy realizacji innych działań artystycznych wykorzystujących nabyte kompetencje zawodowe K_K05 - świadomie korzysta w pracy twórczej z zasobów własnej energii, intuicji, emocji i wyobraźni; skutecznie radzi sobie ze stresem w pracy indywidualnej i zespołowej K_K06 - dokonuje samooceny i formułuje konstruktywne uwagi wobec innych osób; uwagi krytyczne przyjmuje jako inspirację do poszukiwania nowych rozwiązań K_K02- rozumie i odczuwa potrzebę rozwoju i poszerzania własnej wiedzy, umiejętności i sprawności; przekazuje ją i wykorzystuje w pracy zespołowej przy projektach artystycznych K_K03 - łączy zdobytą wiedzę i umiejętności wykorzystując ją przy tworzeniu kompleksowych przedsięwzięć artystycznych a także przy organizacji procesu uczenia się innych osób K_U11 - elastycznie przystosowuje się do warunków towarzyszących różnorodnym występom publicznym; umiejętnie nawiązuje kontakt z publicznością wykorzystując go skutecznie i odpowiedzialnie K_U06 - posługuje się środkami wyrazu aktorskiego w połączeniu z opanowaniem techniki aktorskiej w zakresie mowy, głosu i ekspresji ciała w stopniu umożliwiającym realizację własnych projektów artystycznych K_U04 - posiada umiejętność odejścia od zapisanego tekstu, improwizując z użyciem werbalnych i niewerbalnych środków ekspresji zgodnie z założoną koncepcja artystyczną K_U02 - analizuje tekst dramatyczny, scenariusz, lub inny materiał literacki pod kątem możliwości adaptacji, kompilacji czy innych zabiegów dotyczących konstruowania tekstu dla potrzeb zamierzonych koncepcji artystycznych K_U01 - używa pełni potencjału twórczego wykorzystując uniwersalizm kreatywności we wszystkich sferach swego działania, jako indywidualność artystyczna kreuje i realizuje własne projekty twórcze K_W09 - używa i miesza gatunki, style w celu podkreślenia współczesnej wymowy projektu artystycznego w nawiązaniu do aktualnych wydarzeń z życia współczesnego K_W04 - posiada wiedzę, która umożliwia mu działanie sceniczne ze świadomością kontekstu historycznego i kulturowego oraz fundamentalnych dylematów współczesnej cywilizacji K_W05 - W pogłębionym stopniu zna i rozumie cechy aktora jako twórcy kultury i podmiotu konstytuującego struktury społeczne oraz zasady ich funkcjonowania K_W01 - posiada gruntowną znajomość kanonu polskiej i światowej literatury pięknej; poszerza zakres tej wiedzy poprzez indywidualną pracę i poszukiwania SAD_W01 - posiada wiedzę z zakresu kanonu polskiego i światowego dramatu; poszerza zakres tej wiedzy poprzez indywidualną pracę i poszukiwania SAD_W05 - zna elementy dzieła dramatycznego oraz rozumie ich wzajemne relacje SAD_U01 - analizuje dowolny tekst dramaturgiczny pod kątem możliwości jego przystosowania dla potrzeb zamierzonych koncepcji artystycznych SAD_U03 - doskonali poprzez samodzielną pracę umiejętności warsztatowe z zakresu emisji głosu, techniki mowy, sprawności i ekspresji ciała oraz techniki gry aktorskiej w celu poszerzania zdolności twórczych i wyrażania własnych koncepcji artystycznych |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Teatralna w Warszawie.