Historia teatru formy
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WA/A/HTF-L |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Historia teatru formy |
Jednostka: | Kierunek Aktorstwo (RI) |
Grupy: |
Przedmioty A sem 2 rok I Przedmioty fakultatywne |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
1.50
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | Polski |
Skrócony opis: |
Zajęcia polegają na wspólnym oglądaniu, analizowaniu i interpretowaniu wybranych spektakli, które wykorzystuję rozmaite rozwiązania formalne, czyniąc z nich autonomiczną istotę dzieła. Są to działania fizyczne, ruchowe, taneczne, wokalne i plastyczne, niekiedy oparte na założeniach teoretycznych, sformułowanych przez twórców w formie manifestów i tekstów programowych. Dyskusji towarzyszą elementy wykładu, naświetlającego konteksty historyczne i estetyczne dzieł. |
Pełny opis: |
Czysta Forma w teatrze S.I. Witkiewicza Forma w teatrze Gombrowicza Kantor Grotowski Gardzienice Teatr Ósmego Dnia Grzegorzewski Szajna Mądzik Wilson Bausch Beckett |
Literatura: |
Wybrane teksty teoretyczne Witkacego, Kantora, Grotowskiego Nagrania video przedstawień: "Matka" Witkacego/Jarockiego "Umarła klasa" i Wielopole, Wielopole" Kantora "Akropolis" i "Książę niezłomny" Grotowskiego "Awwakum" Gardzienic "Ziemia niczyja" T. Ósmego Dnia "Tak zwana ludzkość w obłędzie" Grzegorzewskiego "Replika" Szajny "Four saints" Wilson "Cafe Muller" Bausch "Beckett on Film" "Szczęśliwe dni" Becketta/Libery |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: Ma wiedzę z zakresu działań teatralnych usytuowanych w porządku przemian estetycznych i stylistycznych teatru. [K_W07, K_W08]. Umiejętności: Rozpoznaje kierunki i linie rozwojowe teatralnych gatunków, stylistyk, konwencji. Potrafi samodzielnie analizować i oceniać teksty teatru [K_U09] Kompetencje społeczne: Świadomie uczestniczy w działaniach teatralnych z rozmaitych obszarów współczesnej kultury. Potrafi je zdefiniować i ocenić zarówno na planie autonomii projektu artystycznego jak i w perspektywie historycznych przemian [K_K10, K_K02]. |
Metody i kryteria oceniania: |
Aktywność na zajęciach, udział w dyskusjach, analiza i interpretacja spektaklu.Praca pisemna na zaliczenie. |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2020-02-17 - 2020-06-02 |
![]() |
Typ zajęć: |
WA - dydaktyka, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Janusz Majcherek, Katarzyna Skarżanka | |
Prowadzący grup: | Janusz Majcherek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
zaliczenie
WA - dydaktyka - zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2021-02-15 - 2021-06-02 |
![]() |
Typ zajęć: |
WA wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Janusz Majcherek, Katarzyna Skarżanka | |
Prowadzący grup: | Janusz Majcherek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
zaliczenie
WA wykład - zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "semsetr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-02-14 - 2022-06-05 |
![]() |
Typ zajęć: |
WA wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Janusz Majcherek, Katarzyna Skarżanka | |
Prowadzący grup: | Janusz Majcherek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
zaliczenie
WA wykład - zaliczenie |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Teatralna w Warszawie.