Śpiew zespołowy
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WSL/RTL/SZ |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Śpiew zespołowy |
Jednostka: | Filia w Białymstoku |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | Polski |
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu „Śpiew zespołowy” jest nabycie umiejętności współpracy w zespole w zakresie śpiewu, zapoznanie się z podstawowymi zasadami harmonii w śpiewaniu w grupie, różnymi formami wielogłosu i umiejętność zastosowania tych zagadnień w pracy aktora i reżysera, także rozwój ogólnomuzyczny dający możliwość swobodnego poruszania się na płaszczyźnie związku muzyki ze słowem. Przedmiot ten stawia sobie za cel nabycie umiejętności współdziałania w grupie ludzi a także organizacji pracy w grupie i współodpowiedzialności za efekty pracy. |
Pełny opis: |
Semestr III, IV Ćwiczenia warsztatowe utrwalające umiejętności zdobywane w pracy nad emisją głosu – kontynuacja. Praca nad repertuarem zawierającym różne formy wielogłosu stosowane w muzyce, praca nad doskonaleniem śpiewu harmonicznego w zespole, nad umiejętnością odnalezienia się w każdej formie muzycznej, umiejętnością słuchania i nasłuchiwania. Elementy samooceniania i konstruktywnej krytyki opracowanego materiału, możliwości jego zastosowania w sztuce teatralnej. Praca nad rozwojem ogólnomuzycznym. Po zakończeniu pracy semestralnej następuje zaliczenie w formie publicznej prezentacji przygotowanego programu. |
Literatura: |
1. Łukaszewski I., Zbiorowa emisja głosu 2. Sipowicz J., Ja i mój głos 3. Tarasewicz B., Mówię i śpiewam świadomie 1. Zielińska H., Kształcenie głosu 2. Łastik A., Poznaj swój głos |
Efekty uczenia się: |
W zakresie wiedzy ( W) student: rozumie znaczenie pracy zespołowej w zakresie posługiwania się głosem (śpiew) oraz znaczenie tego rodzaju formy działania scenicznego (śpiew zespołowy) i jej miejsce w sztuce teatralnej ( R_W3, R_W7) zna formy i rodzaje zespołowych działań muzycznych, sposoby wykonania i środki niezbędne do wykonawstwa. Rozumie wykonawstwo zespołowe ( w zakresie muzyki) jako środek ekspresji. Rozumie związki muzyki ze słowem, wykazuje podstawową znajomość form muzycznych w kontekście historycznym (R_W9) W zakresie umiejętności (U) student: potrafi bez problemu współdziałać w zakresie śpiewu z innymi osobami: rozpoznaje cel, jakim jest prawidłowe wykonanie utworu muzycznego przeznaczonego dla zespołu, używa środków wykonawczych dla osiągnięcia wspólnego efektu, na podstawie nasłuchiwania potrafi odnaleźć się w grupie i tym samym przyczynić się do efektywnego wykonania utworu muzycznego stanowiącego integralną część sztuki teatralnej (R U6, R U11 ) analizuje i ocenia efekty wspólnej pracy, podaje propozycje i stosuje alternatywne rozwiązania. (R U7) w czasie publicznej prezentacji nawiązuje kontakt z publicznością, potrafi ocenić jej wymagania i odpowiednio podejść do swojego zadania na scenie (R U12) W zakresie kompetencji społecznych (K) student: na bazie samodzielnej pracy buduje umiejętność współdziałania dla uzyskania konkretnego efektu, angażuje się w działanie wspólne, potrafi wykorzystać posiadane umiejętności i konfrontować je z grupą, posiada zdolność przystosowania się do zmieniającej się rzeczywistości i reakcji na tę sytuację. (R_K2) w ramach działań grupowych potrafi bacznie obserwować i słusznie krytykować, ale i doceniać pracę i starania innych członków zespołu. (R_K4) podejmuje działania zmierzające do pracy zespołowej, angażuje się w projekty, organizuje zespół ludzi oraz wykazuje odpowiedzialność za efekty pracy całego zespołu. (R K6) |
Metody i kryteria oceniania: |
III, IV sem. - Zaliczenie Wykonanie pracy zaliczeniowej: prezentacja sceniczna przygotowanego programu III sem – 30 godz IV sem – 30 godz 2 pkt |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Teatralna w Warszawie.