Śpiew zespołówy z elementami kształcenia słuchu
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WSL/ATL/SZZEKS-L |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Śpiew zespołówy z elementami kształcenia słuchu |
Jednostka: | Kierunek ATL Rok I |
Grupy: |
Przedmioty podstawowe ATL Przedmioty WSL/ATL rok I sem 2 |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
LUB
1.50
(zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | Polski |
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu „Śpiew zespołowy” jest nabycie umiejętności współpracy w zespole w zakresie śpiewu, zapoznanie się z podstawowymi zasadami harmonii w śpiewaniu w grupie, różnymi formami wielogłosu i umiejętność zastosowania tych zagadnień w pracy aktora. Celem pracy nad kształceniem słuchu jest zapoznanie studentów z elementarnymi zasadami muzyki oraz nabycie podstawowych umiejętności w czytaniu nut głosem. |
Pełny opis: |
Semestr I Śpiew zespołowy Ćwiczenia emisyjne, rytmiczno-ruchowe i melodyczno-rytmiczne jako wprowadzenie do zespołowej pracy nad głosem i ruchem. Ćwiczenia kształtujące słyszenie i śpiewanie harmoniczne (dwugłos, trzygłos, czterogłos - w zależności od rodzajów i ilości poszczególnych głosów, jakimi dysponują studenci). Proste wielogłosy homofoniczne oraz kanony. Kształcenie słuchu Gama, interwał, trójdźwięk, tonacja - podstawowe wiadomości teoretyczne oraz śpiewanie gam i podstawowych interwałów (w zakresie gamy C-dur). Praca nad rozwojem ogólnomuzycznym. Semestr II Śpiew zespołowy Kontynuacja pracy z I semestru - różne formy wielogłosu w piosenkach. Dobór repertuaru następuje po zapoznaniu się z wokalnymi możliwościami i może być korygowany w miarę potrzeb. Kształcenie słuchu Śpiewanie gam, śpiewanie interwałów. Praca nad czytaniem nut głosem. Praca nad rozwojem ogólnomuzycznym. W przypadku zaistnienia wyjątkowych okoliczności dopuszczona jest praca zdalna. |
Literatura: |
Łukaszewski I., Zbiorowa emisja głosu Sipowicz J., Ja i mój głos Tarasewicz B., Mówię i śpiewam świadomie Lasocki J.K., Mały solfeż |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: 1. Student rozumie znaczenie pracy zespołowej w zakresie posługiwania się głosem oraz znaczenie tego rodzaju formy działania scenicznego (śpiew zespołowy). (SATL_W04) 2. Student zna formy i rodzaje zespołowych działań muzycznych, sposoby wykonania i środki niezbędne do wykonawstwa. (SATL_W04) 3. Student zna i rozumie zależności w budowie gam i interwałów, posiada podstawową wiedzę z zasad muzyki. (SATL_W04) Umiejętności: 1. Student potrafi bez problemu współdziałać w zakresie śpiewu z innymi osobami: rozpoznaje cel, jakim jest prawidłowe wykonanie utworu muzycznego przeznaczonego dla zespołu, używa środków wykonawczych dla osiągnięcia wspólnego efektu, na podstawie nasłuchiwania potrafi odnaleźć się w grupie i tym samym przyczynić się do efektywnego wykonania utworu muzycznego. (SATL_U03) 2. W czasie publicznej prezentacji student nawiązuje kontakt z publicznością, potrafi ocenić jej wymagania i odpowiednio podejść do swojego zadania. SATL_U03) 3. Student potrafi określić tonację ( na podstawie zapisu - do czterech znaków, na podstawie słyszenia - dur, moll), posiada postawową umiejętność czytania nut głosem. (SATL_U03). Kompetencje: 1. Na bazie samodzielnej pracy student buduje umiejętność współdziałania dla uzyskania konkretnego efektu, angażuje się w działanie wspólne, potrafi wykorzystać posiadane umiejętności i konfrontować je z grupą, posiada zdolność przystosowania się do zmieniającej się rzeczywistości i reakcji na tę sytuację. (SATL_K02) 2. W ramach działań grupowych student potrafi bacznie obserwować i słusznie krytykować, ale i doceniać pracę istarania innych członków zespołu. (SATL_K02) 3. Student podejmuje działania zmierzające do osiągnięcia efektów w pracy zespołowej, angażuje się w projekty, organizuje zespół ludzi. (SATL_K02) |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie przedmiotu Śpiew zespołowy odbywa się w formie publicznego pokazu. Ocenie podlega całokształt pracy w ciągu semestru. Zaliczenie przedmiotu Kształcenie słuchu odbywa się na podstawie uczestnictwa w zajęciach i pracy i zaangażowania w czasie zajęć. Zgodnie z regulaminem dozwolone są 2 nieobecności na zajęciach. W przypadku większej ilości opuszczonych zajęć student nie otrzyma zaliczenia. |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2020-02-17 - 2020-06-02 |
![]() |
Typ zajęć: |
WSL - dydaktyka, 45 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Bożena Bojaryn-Przybyła, Marta Rau | |
Prowadzący grup: | Bożena Bojaryn-Przybyła | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
zaliczenie
WSL - dydaktyka - zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2021-02-15 - 2021-06-02 |
![]() |
Typ zajęć: |
WSL - dydaktyka, 45 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Piotr Nazaruk, Marta Rau, Cezary Szyfman | |
Prowadzący grup: | Piotr Nazaruk, Cezary Szyfman | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
zaliczenie
WSL - dydaktyka - zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "semsetr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-02-14 - 2022-06-05 |
![]() |
Typ zajęć: |
WSL - dydaktyka, 45 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Bożena Bojaryn-Przybyła, Marta Rau | |
Prowadzący grup: | Bożena Bojaryn-Przybyła | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
zaliczenie
WSL - dydaktyka - zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2022/23" (w trakcie)
Okres: | 2023-02-13 - 2023-05-29 |
![]() |
Typ zajęć: |
WSL - dydaktyka, 45 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Bożena Bojaryn-Przybyła, Marta Rau | |
Prowadzący grup: | Bożena Bojaryn-Przybyła | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
zaliczenie
WSL - dydaktyka - zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Teatralna w Warszawie.