Seminarium mgr II
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WA/ATM/SMgr2 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Seminarium mgr II |
Jednostka: | Kierunek Aktorstwo |
Grupy: |
Przedmioty ATM sem 8 rok IV Przedmioty fakultatywne Przedmioty fakultatywne ATM |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | Polski |
Skrócony opis: |
Kluczowymi elementami przedmiotu: 1. Definicja pracy magisterskiej w przestrzeni podejmowanej problematyki, edytorskich zasad i analitycznych narzędzi 2. Zakres i perspektywy poznawcze wprowadzanych materiałów 3. Formuła tematu 4. Wytyczenie kierunku oraz trybu stawianych pytań i proponowanych odpowiedzi |
Pełny opis: |
semestr 6 1. Wyjaśnienie formalnych i merytorycznych wymogów pracy magisterskiej. 2. Wprowadzenie podstawowych zasad warsztatu badawczego. 3. Usytuowaniie narracji w różnych przestrzeniach m.in tekkstów literatury, kultury, teatru i filmu. 4. Przedstawienie zasad redakcyjnych. Opis bibliograficzny. Struktura przypisów. 5. Omówienie obowiązującego layoutu pracy (m.in. czcionka, akapity,tytuły i śródtytuły, paginacja). 6. Rodzaje materiałów ilustracyjnych i sposób ich prezentacji. 7. Autoryzacja wywiadu. Funkcja cytatu. Cyki indywidualnych konsultacji, których celem jest wstępny projekt tematu, zarys spisu treści oraz rodzaj i kierunek interpretacji. Równocześnie odbywają się wspólne dyskusje całej grupy seminarzystów. Jest to moment konfrontacji rozmaitych perspektyw poznawczych i linii egzemplifikacji. Uczestnictwo w obu formach seminarium jest warunkiem zaliczenia. semestr 8 Indywidualne konsultacje. Weryfikacja bibliografii. Spis treści. Pierwsza wersja wstępu i dowolnego rozdziału. Aktywny udział w tych seminaryjnych spotkaniach jest warunkiem zaliczenia. semestr 9 Indywidualne konsultacje. Kształtowanie ostatecznych wersji rozdziałów. Szczegółowa redakcja tekstu. Złożenie – z godne z obowiązującą procedurą – egzemplarzy pracy magisterskiej do obrony. Oceny z pracy wystawia recenzent i promotor. |
Literatura: |
Dobór lektur z zakresu teorii zależy od merytorycznego kontekstu tematu pracy. Decydują o tym wprowadzane przez studenta przestrzenie egzemplifiikacji m.in teksty literatury, kultury, teatru, filmu. |
Efekty uczenia się: |
wiedza: K_W01 posiada gruntowną znajomość podstawowego kanonu polskiego i światowego dramatu oraz kanonu stanowiącego podstawę repertuarową teatru muzycznego (w tym opery, operetki i musicalu) a także teatru formy (w tym baletu, pantomimy, teatru tańca i gatunków pokrewnych) oraz gruntowną znajomość podstawowego kanonu polskiej i światowej literatury pięknej a także wiedzę z zakresu podstawowego kanonu polskiej i światowej muzyki klasycznej i popularnej; poszerza zakres tej wiedzy poprzez indywidualną pracę i poszukiwania umiejętności: K_U09 tworzy rozbudowane pisemne i ustne wypowiedzi z zakresu sztuk teatralnych, muzycznych i filmowych w oparciu o wiedzę teoretyczną zdobytą w procesie kształcenia K_U10 Samodzielnie formułuje krytyczne sądy na podstawie analizy, oceny i selekcji informacji, które potrafi swobodnie czerpać z różnych dziedzin humanistyki dla realizacji własnych projektów twórczych kompetencje społeczne: K_K01 rozumie i odczuwa potrzebę rozwoju i poszerzania własnej wiedzy, umiejętności i sprawności ; przekazuje ją i wykorzystuje w pracy zespołowej przy projektach artystycznych |
Metody i kryteria oceniania: |
W semestrze 8 warunkiem zaliczenia jest uczestnictwo konsultacjach indywidualnych wspomagających indywidualną pracę w zakresie opracowania bibliografii, spisu treści oraz pierwszej wersji wstępu i dowolnego rozdziału pracy magisterskiej. |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Teatralna w Warszawie.