Akademia Teatralna w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Propedeutyka świadomości ciała WSL/ATL/PSC-Z
WSL - dydaktyka (WSL-bd) semestr zimowy 2024/25

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 30
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: zaliczenie
wymagania techniczne akustycy: nagłośnienie
Literatura:

- Kristin Linklater: „Uwolnij swój głos - tworzenie obrazów w pracy nad głosem i mową”, PWST im. L. Solskiego w Krakowie, 2012

- Thomas W. Myers, "TAŚMY ANATOMICZNE MERIDIANY MIĘŚNIOWO-POWIĘZIOWE DLA TERAPEUTÓW MANUALNYCH I SPECJALISTÓW LECZENIA RUCHEM", DB Publishing, 2015

Efekty uczenia się:

W zakresie wiedzy (W) student :

- K_W04: W pogłębionym stopniu zna i rozumie cechy aktora jako twórcy kultury i podmiotu konstytuującego struktury społeczne oraz zasady ich funkcjonowania

- K_W06: ma wiedzę z zakresu technicznych oraz artystycznych środków warsztatu aktorskiego i ruchowego w stopniu niezbędnym do realizacji własnych projektów artystycznych;

- K_W11: rozumie zależności pomiędzy teorią a praktyką w aktorstwie, śpiewie i ruchu, a także pomiędzy inspiracją a kreacją twórczą i wykorzystuje tę wiedzę dla swojego dalszego rozwoju

W zakresie umiejętności (U) student:

- K_U01: używa pełni potencjału twórczego wykorzystując uniwersalizm kreatywności we wszystkich sferach swego działania, jako indywidualność  artystyczna kreuje i realizuje własne projekty twórcze

- K_U05: działa na rzecz zespołu, także pełniąc w nim wiodącą rolę; dąży do osiągnięcia porozumienia w sprawie wypracowania  wspólnego kierunku kreowania dzieła;  jest gotowy podjąć polemikę ze współtwórcami

- K_U06: posługuje się środkami wyrazu aktorskiego w połączeniu z opanowaniem techniki aktorskiej w zakresie mowy, głosu i ekspresji ciała w stopniu umożliwiającym realizację własnych projektów artystycznych

W zakresie kompetencji społecznych (K) student:

- K_K02: rozumie i odczuwa potrzebę rozwoju i poszerzania własnej wiedzy, umiejętności i sprawności; przekazuje ją i wykorzystuje w pracy zespołowej przy projektach artystycznych

- K_K05: świadomie korzysta w pracy twórczej z zasobów własnej energii, intuicji, emocji i wyobraźni; skutecznie radzi sobie ze stresem w pracy indywidualnej i zespołowej

Metody i kryteria oceniania:

Ocenie podlegają: efekt końcowy pracy studenta czyli przygotowanie i prezentacja etiudy ruchowej na podstawie zadań postawionych podczas zajęć, zaangażowanie, znajomość ćwiczeń poznanych na zajęciach, wykonanie przydzielonych zadań, sposób oraz forma wykorzystania poznanej wiedzy teoretycznej i praktycznej do zrealizowania pracy twórczej, umiejętność pracy samodzielnej, umiejętność pracy w grupie, frekwencja, etyka pracy.

Zakres tematów:

Ciało jako narzędzie pracy aktora. Metody rozwoju świadomości oraz świadomości ciała. Napięcia fizyczne, a ekspresja pozawerbalna. Napięcia fizyczne: ograniczenia i możliwości. Tkanka łączna i jej wpływ na postawę ciała. Tkanka łączna i ruch. Konceocja taśma anatomicznych. Techniki masażu powięziowego, relaksacyjnego w ruchu. Fizyczny i mentalny trening aktorski w oparciu o: ćwiczenia oddechowe; ćwiczenia integrujące ciało, oddech i umysł; eksplorację i kreowanie ruchu na podstawie postawionych zadań. Obrazowanie mentalne, a interpretacja ruchowa. Tworzenie etiud w oparciu o poznany materiał.

Metody dydaktyczne:

Ćwiczenia integrujące ciało, oddech i umysł. Techniki masażu relaksacyjnego i powięziowego. Elementy masażu Jivaka. Ćwiczenia uważności w ruchu. Improwizacja ruchowa, elementy improwizacji kontaktowej.

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 każdy piątek, 17:30 - 19:00, sala 103 Aula
Tomasz Graczyk 10/40 szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Budynek Filia w Białymstoku
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Teatralna w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-7 (2024-10-21)