Literatura: |
Podstawowa:
1. Clare, A., & Wilson, J. J. (2015, 2018), "Speak Out Advanced, Advanced Plus. Student’s book", Second edition. Pearson.
2. Materiały autentyczne – prasa w języku angielskim ("The Guardian", "The New York Times" itp.)
3. Materiały własne lektora.
Uzupełniająca:
1. Mańkowska, A., Nowacka, M., & Kłoczowska, M. (2009), "'How Much Wood Would a Woodchuck Chuck?': English Pronunciation Practice Book", Konsorcjum Akademickie.
2. Ponsonby, M. (1987), "'How now, brown cow?': a course in the pronunciation of English, with exercises and dialogues", Prentice Hall.
3. Vaughan-Rees, M. (2010), "Rhymes and rhythms: A poem-based course for English pronunciation study", Garnet Education.
|
Efekty uczenia się: |
Wiedza
W01, W02, Student/ka potrafi definiować i rozpoznać struktury gramatyczne i słownictwo języka angielskiego na poziomie średniozaawansowanym/zaawansowanym, ze szczególnym uwzględnieniem słownictwa związanego z branżą teatralną/filmową; student wie, jak formułować myśli wygłaszać opinie w języku angielskim. Student zdobywa także wiedzę o środowisku filmowo-teatralnym w Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych.
Umiejętności
U03, U04, U05 Student/ka potrafi poprawnie używać struktur gramatycznych i słownictw języka angielskiego na poziomie zaawansowanym, ze szczególnym uwzględnieniem słownictwa związanego z branżą teatralną/filmową; umie formułować myśli i wygłaszać opinie w języku angielskim, pamiętając o zasadach poprawnej wymowy.
Kompetencje społeczne
K06, K07, K08 Student/ka potrafi brać udział w dyskusjach, wypowiadać się na tematy społeczno-artystyczne w języku angielskim, krytycznie oceniać filmy/spektakle teatralne w języku angielskim oraz relacjonować sytuacje/wydarzenia w języku angielskim.
|
Metody i kryteria oceniania: |
a) Zaliczenie I semestru (słownictwo, gramatyka) – (40%)
b) Czynny udział w dyskusjach (20%)
c) Zaliczenie II semestru (słownictwo, gramatyka) – (40%)
|
Metody dydaktyczne: |
Ćwiczenie sprawności językowych – dyskusje, rozumienie ze słuchu, rozumienie tekstu czytanego, pisanie, mówienie, używanie struktur leksykalno-gramatycznych, zajęcia kształtujące wymowę.
|