Przedmioty WR rok II sem. 3 (grupa przedmiotów zdefiniowana przez Kierunek Reżyserii)
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
- nie jesteś zalogowany - aktualnie nie możesz się rejestrować - możesz się zarejestrować - możesz się wyrejestrować (lub wycofać prośbę) - złożyłeś prośbę o zarejestrowanie (i nie możesz jej już wycofać) - jesteś pomyślnie zarejestrowany (i nie możesz się wyrejestrować)
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2017/18-Z - semestr zimowy 2017/18 2017/18-L - semestr letni 2017/18 2018/19-Z - semestr zimowy 2018/19 2018/19-L - semestr letni 2018/19 2019/20-Z - semestr zimowy 2019/20 2019/20-L - semestr letni 2019/20 2020/21-Z - semestr zimowy 2020/21 2020/21-L - semestr letni 2020/21 2021/22-Z - semestr zimowy 2021/22 2021/22-L - semsetr letni 2021/22 2022/23-Z - semestr zimowy 2022/23 2023/24-Z - semestr zimowy 2023/24 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | |||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2017/18-Z | 2017/18-L | 2018/19-Z | 2018/19-L | 2019/20-Z | 2019/20-L | 2020/21-Z | 2020/21-L | 2021/22-Z | 2021/22-L | 2022/23-Z | 2023/24-Z | |||||
WR/D-Z | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr zimowy 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Wsparcie dramaturgiczne to niezbędny element rozpoznania właściwej natury procesu twórczego w teatrze oraz nauka pracy zespołowej, rozbudzania różnych obszarów wrażliwości. Warsztat |
|
||||||
WR/PO/HistLit2 | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr zimowy 2017/18
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zapoznanie studentów z przykładowymi tekstami literackimi z różnych epok w ich kontekstach kulturowych (np. filozofia, sztuki plastyczne, muzyka, teatr, film) Wykształcenie umiejętności interpretacji tekstów literackich z różnych epok za pomocą rożnych technik interpretacyjnych Wykształcenie umiejętności dostrzegania potencjału dramatycznego w rożnych tekstach literackich Doskonalenie umiejętności mówienia i pisania o literaturze Wykład |
|
||||||||||
WR/IA-L | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr letni 2019/20
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Studenci pod kierunkiem prowadzącego biorą aktywny udział w ćwiczeniach praktycznych, grach improwizacyjnych, w trakcie których przyswajają wiedzę na temat improwizacji teatralnej Warsztat |
|
||||||
WR/PO/LAng2-Z | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr zimowy 2017/18
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
|||||||||
WR/PO/POWI | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr letni 2019/20
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cele przedmiotu 1. Zapoznanie studentów z problematyką ochrony własności intelektualnej. Uzyskanie przez studentów podstawowej wiedzy nt. źródeł prawa oraz zasad ochrony utworów w prawie autorskim z uwzględnieniem zagadnień istotnych dla kierunku studiów.. 2. Znajomość ustaw, przepisów regulujących aspekty prawne związane z korzystaniem z własności intelektualnej, w tym również znajomość podstawowych zasad ochrony cywilnoprawnej wynikającej z przepisów kodeksu cywilnego i prawno-karnej praw autorskich oraz praw pokrewnych, a także konsekwencje ich naruszenia. 3. Przyswojenie teoretycznej wiedzy dotyczącej prawnych granic korzystania z własności intelektualnej, dozwolonego użytku, wolności wypowiedzi, prawa cytatu, improzwizacji. Przedstawienie aspektów teoretycznych wzbogacone zostanie wyrobieniem umiejętności ich praktycznego zastosowania do typowych sytuacji faktycznych. |
|
|||||||
WR/PS2-Z | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr zimowy 2019/20
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem zajęć jest przybliżenie studentom problematyki projektowania scenografii teatralnej. Podniesienie poziomu świadomości roli komunikatu wizualnego w spektaklu. Umiejętność transponowania założonych idei/myśli na obraz/znak/metaforę oraz konsekwentnego kreowania świata przedstawionego. Umiejętność efektywnej i twórczej komunikacji ze scenografem. Umiejętność czytania języka scenograficznego: planów sceny, wizualizacji, projektów, makiet. Warsztat |
|
|||||||
WR/PR/SemRez5(k) | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr zimowy 2017/18
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zajęcia te służą przekazywaniu studentom wiedzy i umiejętności warsztatowych pracy reżysera teatralnego oraz rozwijaniu przez studentów tychże umiejętności w związku z kolejnymi, dość samodzielnymi, etapami pracy nad przygotowaniem spektaklu teatralnego. Seminarium |
|
|||||||||
WR/PR/SemRez6(k) | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr zimowy 2017/18
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Czytanie Szekspira, rozumienie epoki szekspirowskiej. Interpretacja tekstu, psychologiczna analiza bohatera szekspirowskiego. Indywidualna, twórcza adaptacja tekstu, realizacja sceny dramatycznej. Rozumienie różnych konwencji teatralnych, posługiwanie się metaforą. Seminarium |
|
|||||||||
WR/S | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr zimowy 2019/20
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem zajęć jest pogłębiona analiza Makbeta Williama Shakespeare’a, obejmująca genezę, konstrukcję, interpretację oraz przekłady dramatu. Wykład |
|
|||||||
WR/PR/SwT-Z | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr zimowy 2017/18
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
przygotowanie do zaprojektowania i wdrożenia koncepcji świateł do spektaklu teatralnego Warsztat |
|
||||||||||
WR/R/TiKRos-Z | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr zimowy 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
|||||
WR/PO/TB1 | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr zimowy 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Udoskonalenie umiejętności analizy tekstu dramatycznego i sposobów wykorzystania wniosków z takiej analizy do stworzenia pomysłu inscenizacyjnego; kształtowanie umiejętności „myślenia formą”. Poznanie podstawowego kanonu utworów dramatycznych o tematyce biblijnej wraz z tradycją ich inscenizacji. Uświadomienie studentom konieczności konfrontowania zapisu literackiego z zapisem biblijnym. |
|
||||||