Przedmioty WR rok I sem. 1 (grupa przedmiotów zdefiniowana przez Kierunek Reżyserii)
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
- nie jesteś zalogowany - aktualnie nie możesz się rejestrować - możesz się zarejestrować - możesz się wyrejestrować (lub wycofać prośbę) - złożyłeś prośbę o zarejestrowanie (i nie możesz jej już wycofać) - jesteś pomyślnie zarejestrowany (i nie możesz się wyrejestrować)
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2015/16-Z - semestr zimowy 2015/16 2015/16-L - semestr letni 2015/16 2016/17-Z - semestr zimowy 2016/2017 2016/17-L - semestr letni 2016/2017 2017/18-Z - semestr zimowy 2017/18 2017/18-L - semestr letni 2017/18 2018/19-Z - semestr zimowy 2018/19 2018/19-L - semestr letni 2018/19 2019/20-Z - semestr zimowy 2019/20 2019/20-L - semestr letni 2019/20 2020/21-Z - semestr zimowy 2020/21 2020/21-L - semestr letni 2020/21 2021/22-Z - semestr zimowy 2021/22 2021/22-L - semsetr letni 2021/22 2022/23-Z - semestr zimowy 2022/23 2022/23-L - semestr letni 2022/23 2023/24-Z - semestr zimowy 2023/24 2023/24-L - semestr letni 2023/24 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | |||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2015/16-Z | 2015/16-L | 2016/17-Z | 2016/17-L | 2017/18-Z | 2017/18-L | 2018/19-Z | 2018/19-L | 2019/20-Z | 2019/20-L | 2020/21-Z | 2020/21-L | 2021/22-Z | 2021/22-L | 2022/23-Z | 2022/23-L | 2023/24-Z | 2023/24-L | |||||
WR/R/CTD | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr letni 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zajęcia o charakterze konwersatorium poświęcone są analizie i interpretacji wybranych tekstów dramatycznych, które w procesie głębokiej i wnikliwej lektury, nazwijmy to: hermeneutycznej, mają odsłonić możliwą mnogość znaczeń i sensów. Służy temu perspektywa nie tyle reżysera, co dramaturga, kierownika literackiego, historyka teatru i dramatu. Oznacza to, że dyskutowany tekst odsłania swoje warstwy i poziomy poprzez docieranie do kontekstów literackich, historycznych, kulturowych, religijnych, mitologicznych. Traktowany jest jako pewnego rodzaju zagadka, którą trzeba rozszyfrować. |
|
|||||||
WR/PR/GrAkt | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr zimowy 2015/16
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Relacja reżyser- aktor i między aktorami Gra aktorska jako proces twórczy, studium prawdy, opowiadania historii wykorzystujący aktora, jego wrażliwość , umiejętności nie naruszając jego natury, nie zmieniając go wbrew jego woli, a rozwijając go. Zabawa a nie przymus. Próba a nie gotowe rozwiązania. Wrażliwość i uwaga poświęcona aktorom, umiejętne i delikatne prowadzenie ich w celu opowiedzenia własnej historii. Warsztat |
|
|||||||||||||||
WR/R/HistFiloz-Z | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr zimowy 2015/16
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Treścią zajęć jest prezentacja podstawowych nurtów i problemów filozofii europejskiej w ich historycznym porządku. Szczególny nacisk został położony na te grupy zagadnień, które korespondują z szeroko rozumianą problematyką teatru i dramatu europejskiego, stanowią ich myślowe i aksjologiczne zaplecze oraz dostarczają narzędzi do ich zrozumienia i analizy |
|
||||||||
WR/PO/HistSzt-Z | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr zimowy 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
|||||
WR/PO/KlasDram-Z | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr zimowy 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem obejmujących dwa semestry zajęć jest zaprezentowanie utworów należących do kanonu światowego dramatu. W trakcie zajęć będą omawiane utwory hiszpańskie, francuskie, włoskie, skandynawskie, angielskie i amerykańskie. Za każdym razem dramat będzie osadzony na tle epoki oraz twórczości danego autora. |
|
||||||
WR/PO/LAng-Z | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr zimowy 2015/16
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||||||||||||
WR/PS1-Z | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr zimowy 2019/20
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem zajęć jest przybliżenie studentom problematyki projektowania scenografii teatralnej. Podniesienie poziomu świadomości roli komunikatu wizualnego w spektaklu. Umiejętność transponowania założonych idei/myśli na obraz/znak/metaforę oraz konsekwentnego kreowania świata przedstawionego. Umiejętność efektywnej i twórczej komunikacji ze scenografem. Umiejętność czytania języka scenograficznego: planów sceny, wizualizacji, projektów, makiet. Warsztat |
|
|||||||
WR/PPD-Z | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr zimowy 2019/20
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem zajęć jest jest przekazanie studentom umiejętności prowadzenia analizy tekstu dramatycznego z zastosowaniem wiedzy socjologicznej i psychologicznej, czyli umiejętności przeprowadzenia psychospołecznej analizy tekstu i dołączenie takiej analizy do wielu innych analiz, które reżyser powinien przeprowadzić przed przystąpieniem do pracy z aktorami. konwersatorium |
|
|||||||
WR/PR/SemRez1(k) | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr zimowy 2015/16
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zadanie ogólne: samodzielna realizacja (pod kontrolą prowadzącego zajęcia) dwudziesto/dwudziestopięciominutowej etiudy na podstawie fragmentu z dramatu realistycznego, uwzględniająca autorskie założenia dramaturgiczne. Seminarium |
|
|||||||||||
WR/PR/SemRez2(k) | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr zimowy 2015/16
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem zajęć jest realizacja przez studentkę/-ta ok.20-minutowej etiudy teatralnej na pdst. samodzielnie opracowanego fragmentu utworu wybranego w uzgodnieniu z prowadzącą, w oparciu o sformułowane warunki zadania. Zadanie podstawowe: Wyreżyserować 20-minutową etiudę teatralną jako precyzyjny, świadomie skonstruowany komunikat sceniczny i artystyczny. Zadania szczegółowe: Wybrać i opracować fragment utworu wskazanego przez prowadzącą. Opracować założenia początkowe. Zanalizować wybrany fragment pod względem struktury dramaturgicznej. Precyzyjnie określić o czym jest realizowana etiuda, jasno sformułować komunikat sceniczny. Dobrać obsadę aktorską i – opcjonalnie – pozostałych współtwórców (scenografia, muzyka etc.). Respektując powyższe elementy, w procesie prób analitycznych, aktorskich, sytuacyjnych i technicznych, stworzyć i doprowadzić do pokazu integralnej, autonomicznej etiudy, zawierającej wiarygodne, wyraziste postaci i wyrażającej artystyczną osobowość reżysera. |
|
|||||||||||
WR/R/BHP | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr zimowy 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Bezpieczeństwo i higiena pracy |
|
|||||
WR/PO/TradAnt-Z | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr zimowy 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zajęcia poświęcone tradycji antycznej bazują z jednej strony na antyku grecko-rzymskim (od Homera do upadku Konstantynopola), z drugiej zaś na jego recepcji w epokach późniejszych, od średniowiecza do współczesności. Tak szeroko zarysowany zakres tematów zmusza oczywiście do wyboru egzemplarycznych problemów, które częściowo zostaną zaproponowane przez prowadzącego, częściowo przez uczestników zajęć. Uzupełnieniem programu będą projekcje oraz co najmniej dwa wyjścia do teatrów warszawskich na spektakle związane z tradycją antyczną. |
|
||||||
WR/R/WF | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr zimowy 2015/16
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przygotowanie studenta do aktywności ruchowej. Nauczenie go prawidłowych wzorców ruchowych. Zaszczepienie zasad o zdrowym trybie życia dotyczącym sfery mentalnej, ruchowej, odżywiania oraz regeneracji. Przedstawienie mocnych stron studenta w zakresie ruchowym. Skorygowanie wad postawy. Wyrabianie zdrowych nawyków ruchowych. Poznanie elementów ćwiczeń gimnastycznych i doskonalenie ich. Poprawa mobilności ciała. Rozwijanie koordynacji psycho - ruchowej. Uruchomienie orientacji i wyobraźni przestrzenno – ruchowej. Student ma znać ćwiczenia i techniki. Poznać wiedzę, która pozwoli i ułatwi mu odnalezienie się na rynku pracy artystycznej. |
|
||||||||||||||||