Przedmioty podstawowe (grupa przedmiotów zdefiniowana przez Kierunek Aktorstwo)
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2016/17-Z - semestr zimowy 2016/2017 2016/17-L - semestr letni 2016/2017 2017/18-Z - semestr zimowy 2017/18 2017/18-L - semestr letni 2017/18 2018/19-Z - semestr zimowy 2018/19 2018/19-L - semestr letni 2018/19 2019/20-Z - semestr zimowy 2019/20 2019/20-L - semestr letni 2019/20 2020/21-Z - semestr zimowy 2020/21 2020/21-L - semestr letni 2020/21 2021/22-Z - semestr zimowy 2021/22 2021/22-L - semsetr letni 2021/22 2022/23-Z - semestr zimowy 2022/23 2022/23-L - semestr letni 2022/23 2023/24-Z - semestr zimowy 2023/24 2023/24-L - semestr letni 2023/24 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | |||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2016/17-Z | 2016/17-L | 2017/18-Z | 2017/18-L | 2018/19-Z | 2018/19-L | 2019/20-Z | 2019/20-L | 2020/21-Z | 2020/21-L | 2021/22-Z | 2021/22-L | 2022/23-Z | 2022/23-L | 2023/24-Z | 2023/24-L | |||||
WA/A/AiM |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
brak |
![]() |
brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr zimowy 2016/2017
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
W ramach przedmiotu studenci uczą się podstawowych prawideł funkcjonowania aktora przed obiektywem kamery. |
|
||
WA/A/ElZiM |
![]() |
![]() |
![]() |
brak |
![]() |
brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr zimowy 2016/2017
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
WA/A/HLN | brak | brak | brak | brak | brak |
![]() |
brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr letni 2018/19
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
WA/A/IG2 |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr zimowy 2016/2017
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
CELE PRZEDMIOTU IMPOSTACJA GŁOSU W MOWIE I ŚPIEWIE • wyrobienie prawidłowych nawyków w emisji głosu (oddech, miejsce artykulacji, rezonatory, rejestry) i ich koordynacja w celu wypracowania umiejętności posługiwania się głosem nośnym, dynamicznym, plastycznym (ze zdolnością do zmiany brzmień, dynamiki, tempa i rytmu) dającym możliwość wyrażania myśli, stanów, intencji, emocji i uczuć, zdolnym działać w każdych warunkach i przestrzeni (I – IV rok) • wypracowanie nawyków związanych z higieną głosu (I – IV rok) • praca nad wyzwoleniem naturalnego brzmienia głosu (I – IV rok) • rozwijanie technik emisyjnych i impostacyjnych w celu wypracowania kondycji głosowej (II – IV rok) • rozwiązywanie problemów związanych z emisją i impostacją głosu wynikających z potrzeb innych przedmiotów praktycznych (I – IV rok) |
|
||
WA/A/LA(f) |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr zimowy 2016/2017
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
WA/A/UPwZ5 |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr zimowy 2016/2017
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
„ bez twojego ty, nie ma mojego ja”. Peter Brook siła partnera moją siłą, zespołowość pierwszym krokiem w procesie kreacji, skupienie i oddanie się na okolicznościach zewnętrznych / partner, akcja/, zasadniczy dystans do zaimka osobowego „ja”. szacunek dla pracy kolegów. JA w MY, a nie JA i ONI |
|
||
WA/A/Wmistrz |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr zimowy 2016/2017
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
WA/A/HTiD1-Z | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
WA/A/HTiD2-L | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
![]() |
brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
semestr letni 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
WA/A/HTPol1 | brak | brak | brak | brak |
![]() |
![]() |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr zimowy 2018/19
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest ukazanie podstawowych etapów rozwoju tej sztuki. Kurs obejmuje historię teatru polskiego w okresie staropolskim (teatr religijny, teatry dworskie, teatry szkolne, widowiska para-teatralne). Szczególny nacisk zostanie położony na okoliczności powołania Teatru Narodowego w Polsce i działalność Wojciecha Bogusławskiego. Uwzględnione również zostanie miejsce teatru polskiego w okresie zaborów oraz główne tendencje artystyczne w okresie międzywojnia. |
|
||
WA/A/HTPol1-L | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr letni 2019/20
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest ukazanie podstawowych etapów rozwoju tej sztuki. Kurs obejmuje historię teatru polskiego w okresie staropolskim (teatr religijny, teatry dworskie, teatry szkolne, widowiska para-teatralne). Szczególny nacisk zostanie położony na okoliczności powołania Teatru Narodowego w Polsce i działalność Wojciecha Bogusławskiego. Uwzględnione również zostanie miejsce teatru polskiego w okresie zaborów oraz główne tendencje artystyczne w okresie międzywojnia. |
|
||
WA/A/HTPow1 | brak | brak | brak | brak |
![]() |
![]() |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr zimowy 2018/19
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Usytuowanie miejsca teatru w przestrzeniach kulturowych od antyku po przełom XX-XXI wieku. Taka perspektywa służy charakterystyce działań teatralnych na planie teorii sztuki, antropologii, czasu historii i polityki. Obok porządku definiowanych kategorii, analizowanych struktur tekstów teatralnych i literackich, sylwetek twórców – szczególną linię odniesień wyznacza interakcja scena – widownia. Różnorodna materia tych wpływów wskazuje na ramy epoki, kierunki ideowo formalnych przemian, tłumaczy strategię odrzuceń, zaznacza sferę kontynuacji i nowatorstwa. Idąc tym tropem, lektura teatru łączy postulaty strukturalizacji, dekonstrukcji z chronologią i semantyką dzieła a równocześnie sięga psychologii odbioru. W ten sposób przedmiot kształtuje umiejętność analizy i syntezy, świadomość diachronii i synchronii konieczne przy odczytywaniu różnorakich procesów działania teatralnego. |
|
||
WA/A/HTPow1-L | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr letni 2019/20
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Usytuowanie miejsca teatru w przestrzeniach kulturowych od antyku po przełom XX-XXI wieku. Taka perspektywa służy charakterystyce działań teatralnych na planie teorii sztuki, antropologii, czasu historii i polityki. Obok porządku definiowanych kategorii, analizowanych struktur tekstów teatralnych i literackich, sylwetek twórców – szczególną linię odniesień wyznacza interakcja scena – widownia. Różnorodna materia tych wpływów wskazuje na ramy epoki, kierunki ideowo formalnych przemian, tłumaczy strategię odrzuceń, zaznacza sferę kontynuacji i nowatorstwa. Idąc tym tropem, lektura teatru łączy postulaty strukturalizacji, dekonstrukcji z chronologią i semantyką dzieła a równocześnie sięga psychologii odbioru. W ten sposób przedmiot kształtuje umiejętność analizy i syntezy, świadomość diachronii i synchronii konieczne przy odczytywaniu różnorakich procesów działania teatralnego. |
|
||
WA/A/Pio | brak | brak | brak | brak | brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
semestr letni 2018/19
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Interpretacja piosenki filmowej |
|
||
WA/A/PIPio | brak | brak | brak | brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr zimowy 2018/19
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Pierwsze spotkanie z piosenką. |
|
||
WA/A/PTWsp | brak | brak | brak | brak |
![]() |
![]() |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr zimowy 2018/19
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Podstawy tańca współczesnego to zajęcia , których celem jest pogłębienie świadomości swojego ciała oraz uważnej pracy w zespole. Tematami są anatomia, ciężar, rozluźnienie, koordynacja ruchowa, improwizacja w grupie. Poznajemy technikę "release". W improwizacji pracujemy z wyłączeniem jednego ze zmysłów oraz ruchem autentycznym. |
|
||
WA/A/PTWsp-L | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
semestr letni 2019/20
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Podstawy tańca współczesnego to zajęcia , których celem jest pogłębienie świadomości swojego ciała oraz uważnej pracy w zespole. Tematami są anatomia, ciężar, rozluźnienie, koordynacja ruchowa, improwizacja w grupie. Poznajemy technikę "release". W improwizacji pracujemy z wyłączeniem jednego ze zmysłów oraz ruchem autentycznym. |
|
||
WA/A/Psych-L | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr letni 2019/20
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z podstawami psychologii, których zastosowanie może być użyteczne z punktu widzenia pracy aktorskiej. Zaprezentowane zostaną klasyczne teorie psychologiczne obejmujące percepcję, emocje, komunikację, osobowość i procesy społeczne. W ramach zajęć studenci będą mięli szansę przećwiczyć omawiane zagadnienia, jak również nauczyć się wykorzystywać narzędzia psychologiczne w kontekście autoprezentacji i pracy nad postacią. |
|
||
WA/A/Psych-Z | brak | brak | brak | brak |
![]() |
![]() |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr zimowy 2018/19
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z podstawami psychologii, których zastosowanie może być użyteczne z punktu widzenia pracy aktorskiej. Zaprezentowane zostaną klasyczne teorie psychologiczne obejmujące percepcję, emocje, komunikację, osobowość i procesy społeczne. W ramach zajęć studenci będą mięli szansę przećwiczyć omawiane zagadnienia, jak również nauczyć się wykorzystywać narzędzia psychologiczne w kontekście autoprezentacji i pracy nad postacią. |
|
||
WA/A/Ryt(pp)-L | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
semestr letni 2019/20
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
• Ćwiczenia poczucia pulsu, metrum i rytmu; • Ćwiczenia inhibicyjno-incytacyjne na szybkość reakcji i umiejętność koncentracji; • Ćwiczenia polirytmiczne na podzielność uwagi, niezależność ruchów i ich synchronizację; • Ćwiczenia warsztatu muzyczno-ruchowego, ekspresji ciała, orientacji i wyobraźni przestrzennej; • Improwizacje rytmiczne, wokalne, ruchowe. • Ćwiczenia pamięci muzycznej, umiejętności szybkiej analizy muzyki; • Rozwijanie wrażliwości muzycznej, słuchu muzycznego; • Zdobywanie wiedzy muzycznej (w zakresie elementów dzieła muzycznego i budowy formalnej utworów); |
|
||
WA/A/Ryt(pp)-Z | brak | brak | brak | brak |
![]() |
![]() |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr zimowy 2018/19
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
• Ćwiczenia poczucia pulsu, metrum i rytmu; • Ćwiczenia inhibicyjno-incytacyjne na szybkość reakcji i umiejętność koncentracji; • Ćwiczenia polirytmiczne na podzielność uwagi, niezależność ruchów i ich synchronizację; • Ćwiczenia warsztatu muzyczno-ruchowego, ekspresji ciała, orientacji i wyobraźni przestrzennej; • Improwizacje rytmiczne, wokalne, ruchowe. • Ćwiczenia pamięci muzycznej, umiejętności szybkiej analizy muzyki; • Rozwijanie wrażliwości muzycznej, słuchu muzycznego; • Zdobywanie wiedzy muzycznej (w zakresie elementów dzieła muzycznego i budowy formalnej utworów); |
|
||
WA/A/WZT1-L | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
![]() |
brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
semestr letni 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
WA/A/WZT1-Z | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zajęcia skupią się na współczesnym teatrze europejskim. Na przykładzie twórczości takich twórców/czyń, jak Romeo Castelluccii, Milo Rau, Philippe Quesne, Giselle Vienne czy Florentina Holzinger przyjrzymy się relacji fikcja/rzeczywistość we współczesnych sztukach performatywnych, funkcji obrazu oraz roli aktora/rki. Wymienieni twórcy/czynie reprezentują różne pokolenia i teatralne nurty, każdy/a z nich wytworzył jednak osobny idiom, wyznaczając nowe ścieżki myślenia o sztukach performatywnych. |
|
||
WA/A/HDPol |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr zimowy 2016/2017
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem zajęć jest zapoznanie studentów z podstawowym zasobem dramaturgii polskiej przełomu XIX i XX wieku oraz pierwszych dziesięcioleci wieku XX, a także- z najwybitniejszymi twórcami tego okresu. Po pełnym cyklu zajęć studenci samodzielnie analizują utwór dramatyczny, osadzają go w kontekstach historycznych, dostrzegają zmiany języka i struktur dialogowych w dramacie; rozwijają umiejętność procedury analitycznej przez pogłębianie wiedzy o kompozycji i strukturze dramatów, a także funkcji słowa i dialogu w dramacie. |
|
||
WA/A/HDPol-L | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr letni 2019/20
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem zajęć jest zapoznanie studentów z podstawowym zasobem dramaturgii polskiej przełomu XIX i XX wieku oraz pierwszych dziesięcioleci wieku XX, a także- z najwybitniejszymi twórcami tego okresu. Po pełnym cyklu zajęć studenci samodzielnie analizują utwór dramatyczny, osadzają go w kontekstach historycznych, dostrzegają zmiany języka i struktur dialogowych w dramacie; rozwijają umiejętność procedury analitycznej przez pogłębianie wiedzy o kompozycji i strukturze dramatów, a także funkcji słowa i dialogu w dramacie. |
|
||
WA/A/HTiD3-Z | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr zimowy 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
WA/A/HTiD4-L |
Historia teatru i dramatu IV (od 2024-02-12)
|
brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
semestr letni 2023/24
Grupy przedmiotu
- (od 2024-02-12) Przedmioty A sem 4 rok II
- (od 2024-02-12) Przedmioty podstawowe
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
|
WA/A/HTPol2-R2-L | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr letni 2019/20
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Student po ukończeniu kursu powinien poznać historię teatru polskiego w stopniu podstawowym, powinien umieć lokalizować w czasie poszczególne widowiska teatralne, style aktorskie, a także artystów teatru. Celem przedmiotu jest też doskonalenie umiejętności korzystania ze źródeł i opracowań oraz doskonalenie umiejętności mówienia o teatrze. |
|
||
WA/A/HTPol2-R2-Z |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr zimowy 2016/2017
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Student po ukończeniu kursu powinien poznać historię teatru polskiego w stopniu podstawowym, powinien umieć lokalizować w czasie poszczególne widowiska teatralne, style aktorskie, a także artystów teatru. Celem przedmiotu jest też doskonalenie umiejętności korzystania ze źródeł i opracowań oraz doskonalenie umiejętności mówienia o teatrze. |
|
||
WA/A/HTPow2-R2-L | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr letni 2019/20
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zajęcia służą prezentacji najważniejszych zjawisk z historii teatru powszechnego -od połowy XIX do końca XX wieku. Kluczowe zagadnienia omawiane są w kontekście historii politycznej, społecznej i kulturowej, z uwzględnieniem korespondujących z teatrem dzieł literackich, plastycznych, muzycznych. Ze względu na omawiane epoki szczególny nacisk położony jest na przemiany sztuki reżyserii i inscenizacji oraz konwencje i style gry aktorskiej, a także zmieniającą się pozycję tekstu dramatycznego. Historia teatru oglądana jest w dwu perspektywach: ujęciu panoramicznemu czy syntetycznemu, towarzyszy spojrzenie szczegółowe, analityczne, a procesy artystyczne ujęte są w porządku synchronicznym i diachronicznym. . Idąc tym tropem, zajęcia łączą postulaty strukturalizacji i dekonstrukcji z chronologią i semantyką dzieła a równocześnie sięgają psychologii odbioru. Przedmiot kształtuje umiejętność świadomego odczytywaniu różnorakich procesów teatralnych w kontekście tradycji i innowacji. |
|
||