Oferta przedmiotowa jednostki Kierunek Aktorstwo
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
- nie jesteś zalogowany - aktualnie nie możesz się rejestrować - możesz się zarejestrować - możesz się wyrejestrować (lub wycofać prośbę) - złożyłeś prośbę o zarejestrowanie (i nie możesz jej już wycofać) - jesteś pomyślnie zarejestrowany (i nie możesz się wyrejestrować)
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2016/17-Z - semestr zimowy 2016/2017 2016/17-L - semestr letni 2016/2017 2017/18-Z - semestr zimowy 2017/18 2017/18-L - semestr letni 2017/18 2018/19-Z - semestr zimowy 2018/19 2018/19-L - semestr letni 2018/19 2019/20-Z - semestr zimowy 2019/20 2019/20-L - semestr letni 2019/20 2020/21-Z - semestr zimowy 2020/21 2020/21-L - semestr letni 2020/21 2021/22-Z - semestr zimowy 2021/22 2021/22-L - semsetr letni 2021/22 2022/23-Z - semestr zimowy 2022/23 2022/23-L - semestr letni 2022/23 2023/24-Z - semestr zimowy 2023/24 2023/24-L - semestr letni 2023/24 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | |||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2016/17-Z | 2016/17-L | 2017/18-Z | 2017/18-L | 2018/19-Z | 2018/19-L | 2019/20-Z | 2019/20-L | 2020/21-Z | 2020/21-L | 2021/22-Z | 2021/22-L | 2022/23-Z | 2022/23-L | 2023/24-Z | 2023/24-L | |||||
WA/A/Akr-L | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr letni 2019/20
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||||
WA/A/Akr-Z | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr zimowy 2016/2017
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||||||||||
WA/A/AiM | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr zimowy 2016/2017
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
W ramach przedmiotu studenci uczą się podstawowych prawideł funkcjonowania aktora przed obiektywem kamery. |
|
|||||||||
WA/A/AIP-R3-L | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr letni 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Pierwsze spotkanie z piosenką. Rozmowy na temat interpretacji piosenki, często posługując się przy tym wybitną, istniejącą literaturą muzyczną. |
|
||||||
WA/A/AIP-Z | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr zimowy 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Interpretacja piosenki. Wprowadzenie studenta w historię piosenki. Czym jest. Jak powinna być przez aktora prowadzona. Zadanie pracy, stworzenie krótkiej historii na temat śpiewanej piosenki. Opis zagadnienia tematu utworu, krótka charakterystyka postaci, którą tworzy. Możliwość nagrania studyjnego i/lub stworzenie teledysku. |
|
||||||
WA/A/AFMR-Z | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr zimowy 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
|||
WA/A/AK-L | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr letni 2019/20
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Wprowadzenie wiedzy o podziałach dziedzinowych kultury nowoczesnej : nauki, sztuki, obyczaju, języka (i ich społecznych regulacjach); o aspekcie aksjologicznych: wartościach, normach, zakazach i "społecznych tabu" (jako poziomu oddzielnego od psychologicznych motywacji), o uwarunkowaniach technologicznych i powiązanie tychże z podstawami kulturowych regulacji (np. proces cywilizacyjny Eliasa, powtórna retencja "mnemotechnika oparta na technologiach" Stieglera) |
|
|||||||
WA/A/AK-Z | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr zimowy 2016/2017
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Wprowadzenie wiedzy o podziałach dziedzinowych kultury nowoczesnej : nauki, sztuki, obyczaju, języka (i ich społecznych regulacjach); o aspekcie aksjologicznych: wartościach, normach, zakazach i "społecznych tabu" (jako poziomu oddzielnego od psychologicznych motywacji), o uwarunkowaniach technologicznych i powiązanie tychże z podstawami kulturowych regulacji (np. proces cywilizacyjny Eliasa, powtórna retencja "mnemotechnika oparta na technologiach" Stieglera) |
|
|||||||||||||
WA/A/ASztWid-R3-L | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr letni 2019/20
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Biosemiotyka - przejawinie się i formacja cielesna "ze względu na obserwatora" w Adolfa Portmana i Jakuba von Uexulla (biologia teoretyczna i etologia) "Nadwyżka obecności" i semioza - lot szamański i rytualne formy kultowe Relacja tekstu i performansu, wykonanie i działanie (semioza i sprawczość) montaż uwagi (przestrzeń sensorycznego doświadczenia i horyzont oczekiwań), biologiczny i kulturowy wymiar gestu -Darwin "O sobie wyrażania uczuć u ludzi i zwierzat" oraz Warburg "rytualna tłocznia gestu", publiczna mowa ciał i społeczny "gestus" (Brecht) dramat społeczny i dramat artystyczny (cyrkulacja i wymiana), widowisko międzykulturowe - gatunkowość i kody gestyczne róznych kultur, proksemika i budowanie przestrzeni bliskości. i dystansu społecznego |
|
||||
WA/A/ASztWid-R3-Z | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr zimowy 2017/18
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Biosemiotyka - przejawinie się i formacja cielesna "ze względu na obserwatora" w Adolfa Portmana i Jakuba von Uexulla (biologia teoretyczna i etologia) "Nadwyżka obecności" i semioza - lot szamański i rytualne formy kultowe Relacja tekstu i performansu, wykonanie i działanie (semioza i sprawczość) montaż uwagi (przestrzeń sensorycznego doświadczenia i horyzont oczekiwań), biologiczny i kulturowy wymiar gestu -Darwin "O sobie wyrażania uczuć u ludzi i zwierzat" oraz Warburg "rytualna tłocznia gestu", publiczna mowa ciał i społeczny "gestus" (Brecht) dramat społeczny i dramat artystyczny (cyrkulacja i wymiana), widowisko międzykulturowe - gatunkowość i kody gestyczne róznych kultur, proksemika i budowanie przestrzeni bliskości. i dystansu społecznego |
|
||||||||
WA/A/BHP | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr zimowy 2018/19
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Bezpieczeństwo i higiena pracy |
|
||||||||
WA/A/BR-L | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr letni 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cele przedmiotu • Walka wszelkimi rodzajami broni białej z uwzględnieniem zwyczajów danych epok oraz literatury dramatycznej • Wyrobienie sprawności fizycznej, koncentracji, koordynacji ruchowej, poczucia rytmu, reagowania (refleks). • Umiejętności zakomponowania ciała w przestrzeni scenicznej, • Wyrobienie świadomości wyrazu scenicznego oraz posługiwania się formą teatralną • wyrobienie umiejętności współpracy z partnerem oraz pracy w grupie • Nauka używania elementów rynsztunku i kostiumu mających związek obyczajowy z fechtunkiem. Nauczanie ruchów obyczajowych związanych z obyczajami wojskowymi. • Obnażanie broni, przysięgi i saluty za pomocą broni, posługiwanie się peleryną i krótkim płaszczem podczas walki. • Umiejętność technicznego ułożenia i wykonania walki scenicznej. • Analiza konstrukcji pojedynku scenicznego. Określenie jego funkcji w scenie i całym utworze dramatycznym • Praca nad scenami szermierczymi w najczęściej realizowanych sztukach dramatycznych. |
|
|||
WA/A/BR-Z | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr zimowy 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cele przedmiotu • Walka wszelkimi rodzajami broni białej z uwzględnieniem zwyczajów danych epok oraz literatury dramatycznej • Wyrobienie sprawności fizycznej, koncentracji, koordynacji ruchowej, poczucia rytmu, reagowania (refleks). • Umiejętności zakomponowania ciała w przestrzeni scenicznej, • Wyrobienie świadomości wyrazu scenicznego oraz posługiwania się formą teatralną • wyrobienie umiejętności współpracy z partnerem oraz pracy w grupie • Nauka używania elementów rynsztunku i kostiumu mających związek obyczajowy z fechtunkiem. Nauczanie ruchów obyczajowych związanych z obyczajami wojskowymi. • Obnażanie broni, przysięgi i saluty za pomocą broni, posługiwanie się peleryną i krótkim płaszczem podczas walki. • Umiejętność technicznego ułożenia i wykonania walki scenicznej. • Analiza konstrukcji pojedynku scenicznego. Określenie jego funkcji w scenie i całym utworze dramatycznym • Praca nad scenami szermierczymi w najczęściej realizowanych sztukach dramatycznych. |
|
|||
WA/A/CwR-L | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr letni 2019/20
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
. Przygotowanie studentów do „pracy z ciałem” i „pracy ciałem” w działaniu scenicznym. - Poszerzanie zakresu ruchu poprzez rozpoznanie centrum ciała, ciężaru, kierunków ruchu, punktów inicjacji ruchu. - Wprowadzenie do analizy ruchu. - Rola oddechu i pracy z oddechem w podstawowej koordynacji ruchowej i w poszukiwaniu zbalansowanej dynamiki ciała w działaniu scenicznym. - Wprowadzenie do improwizacji ruchowej. - Wprowadzenie do fizycznej współpracy z partnerem na scenie. |
|
|||||||
WA/A/CwR-Z | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr zimowy 2017/18
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przygotowanie studentów do „pracy z ciałem” i „pracy ciałem” w działaniu scenicznym. - Poszerzanie zakresu ruchu poprzez rozpoznanie centrum ciała, ciężaru, kierunków ruchu, punktów inicjacji ruchu. - Wprowadzenie do analizy ruchu. - Rola oddechu i pracy z oddechem w podstawowej koordynacji ruchowej i w poszukiwaniu zbalansowanej dynamiki ciała w działaniu scenicznym. - Wprowadzenie do improwizacji ruchowej. - Wprowadzenie do fizycznej współpracy z partnerem na scenie. |
|
|||||||||||
WA/ATM/CwR | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr zimowy 2016/2017
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||||||
WA/A/CwSluch-L | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr letni 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||||
WA/A/CwSluch-Z | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiot ma za zadanie rozwijanie potencjału słuchowego osób studiujących specjalność aktorstwo i wokalistyka w zakresie słuchu harmonicznego, intonacji i detalu rytmicznego powiązanego z pulsacją obowiązującą w różnych stylach muzyki rozrywkowej |
|
||||
WA/A/CLPol | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr zimowy 2016/2017
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||||
WA/A/CzR2-R3-Z | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr zimowy 2016/2017
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nauka efektywnego komunikowania się aktorów z reżyserem w trakcie realizacji etiudy scenicznej 15- 40 minut, której struktura dramaturgiczna stanowi zamkniętą całość. |
|
|||||||||||||
WA/A/CzR3-R4-Z | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr zimowy 2019/20
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
|||||||
WA/A/CzR4-R4-Z | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr zimowy 2019/20
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||||
WA/A/CTPol | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr zimowy 2016/2017
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||||
WA/A/DrAnt(f) | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr zimowy 2018/19
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||||
WA/A/Dubb-L | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr letni 2019/20
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cele przedmiotu • Nabycie podstawowych umiejętności niezbędnych aktorowi do pracy z mikrofonem • Przedstawienie specyfiki pracy w studiu nagraniowym • Praktyka mikrofonowa poprzez realizację różnego rodzaju nagrań • Prezentacja różnorodności zadań aktora w pracy z mikrofonem • Właściwe używanie głosu i artykulacji w zależności od konwencji nagrania • Rozwijanie plastyki głosu i artykulacji niezbędnych do realizacji bardziej złożonych zadań mikrofonach wymagających oddania charakterystyczności postaci • Budowanie postaci w planie radiowym oraz realizacja nagrań scen wieloosobowych |
|
|||||||
WA/A/Dubb-Z | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr zimowy 2019/20
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cele przedmiotu • Nabycie podstawowych umiejętności niezbędnych aktorowi do pracy z mikrofonem • Przedstawienie specyfiki pracy w studiu nagraniowym • Praktyka mikrofonowa poprzez realizację różnego rodzaju nagrań • Prezentacja różnorodności zadań aktora w pracy z mikrofonem • Właściwe używanie głosu i artykulacji w zależności od konwencji nagrania • Rozwijanie plastyki głosu i artykulacji niezbędnych do realizacji bardziej złożonych zadań mikrofonach wymagających oddania charakterystyczności postaci • Budowanie postaci w planie radiowym oraz realizacja nagrań scen wieloosobowych |
|
|||||||
WA/A/EZA | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr letni 2018/19
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Forma zajęć: Wykład i ćwiczenia w grupach moderowane przez pedagoga, czynne i bierne uczestnictwo w wykonywaniu zadań scenicznych .Realizacja etiud scenicznych wg. samodzielnych koncepcji studentów. Praca nad małymi scenami dialogowymi na podstawie wybranych dramatów współczesnych. Konsultacje indywidualne. Podstawy dialogu. Ćwiczenia improwizacyjne. Gry dramatyczne jako forma praktyki interpersonalnej w nauczaniu zachowań scenicznych. |
|
||||||||
WA/A/ElZadA | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr zimowy 2016/2017
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zajęcia praktyczne pozwalające zrozumieć i opanować podstawowe relacje sceniczne przy wykorzystaniu minimalnej ilości tekstu. |
|
||||||
WA/ATM/ElZadA | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr zimowy 2016/2017
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||||||
WA/A/ElTInf | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
semestr zimowy 2016/2017
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedstawienie podstaw technik informacyjnych, tak by umożliwić studentom sprawne wykorzystywanie komputerów oraz sieci w nauce i pracy. Omawiane zagadnienia to przetwarzanie tekstów, praca z arkuszem kalkulacyjnym, tworzenie stron WWW i prezentacji. |
|
||||||||