Wstęp do aktorstwa [WA/A/WdA]
semestr zimowy 2025/26
WA wykład z ćwiczeniami,
grupa nr 1
| Przedmiot: | Wstęp do aktorstwa [WA/A/WdA] |
| Zajęcia: |
semestr zimowy 2025/26 [2025/26-Z]
(w trakcie)
WA wykład z ćwiczeniami [WA-wcw], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
|
Terminy i miejsca:
|
każdy poniedziałek, 14:45 - 17:00
sala 111/112 Budynek główny Akademii Teatralnej w Warszawie jaki jest adres?
każdy czwartek, 14:45 - 17:00
sala 111/112 Budynek główny Akademii Teatralnej w Warszawie jaki jest adres? |
|
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Część spotkań jest ukryta - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
| Liczba osób w grupie: | 6 |
| Limit miejsc: | (brak danych) |
| Zaliczenie: | egzamin |
| Prowadzący: | Bożena Suchocka-Kozakiewicz |
| Literatura: |
K.Stanisławski "Moje życie w sztuce" (wybrane fragmenty). 2. S. Book "Podręcznik dla aktorów" (wybrane fragmenty) |
| Zakres tematów: |
Na zajęciach podejmowane będą następujące tematy: * precyzja zadań fizycznych, * zmiana stosunku do przedmiotu, * budowanie sytuacji konfliktowej, * budowanie motywacji do działania, * konstruowanie narracji scenicznej (zagadnienie wejścia, rozwinięcia sceny i zakończenia), * koordynacja ruchu z myśleniem, * wejście w wysokie emocje, * odróżnienie czystej emocji od stanu emocjonalnego, * użycie pojedynczego słowa na scenie, * użycie rekwizytu, * budowanie napięcia, * utrzymanie tempa, * gest, mimika, ruch. apoznanie osób studiujących z podstawami etyki zawodowej. |
| Metody dydaktyczne: |
Badania oparte są w przewadze na ćwiczeniach i samodzielnej pracy osób studiujących nad etiudami, z obszernym komentarzem wykładowcy (wykłady) do wykonywanych zadań. W zakres metod dydaktycznych wchodzą: improwizacje, powtórzenia, modyfikacje wprowadzane do prezentowanego materiału, zmiany powstałe w wyniku rozmowy, dyskusji (konstruktywna krytyka) wszystkich obecnych na zajęciach (dodatkowym efektem tej metody jest nabycie umiejętności precyzyjnego nazywania problemów rodzących się w pracy na scenie). |
| Metody i kryteria oceniania: |
Ocena końcowa pracy osób studiujących jest wypadkową nastepujących elementów: * kreatywność, * inwencja twórcza, * aktywność na zajęciach, * umiejetność pracy w grupie, * umiejetność zmiany swojej interpretacji (reagowanie na korekty), * wywiązanie się ze wszystkich zadań wyznaczonych przez wykładowcę, * uczestnictwo w zajęciach, * współpraca z grupą w budowaniu zadań zbiorowych. |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Teatralna im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie.