Podstawy scen dialogowych prozą [WA/A/PSDP]
semestr zimowy 2024/25
WA wykład z ćwiczeniami,
grupa nr 2
Przedmiot: | Podstawy scen dialogowych prozą [WA/A/PSDP] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2024/25 [2024/25-Z]
(zakończony)
WA wykład z ćwiczeniami [WA-wcw], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
Terminy i miejsca:
|
każdy wtorek, 17:15 - 19:30
sala 109/110 Budynek główny Akademii Teatralnej w Warszawie jaki jest adres?
każdy czwartek, 14:45 - 17:00
sala 109/110 Budynek główny Akademii Teatralnej w Warszawie jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 7 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Zaliczenie: | egzamin |
Prowadzący: | Olga Sawicka |
Literatura: |
Miłość na Krymie -S. Mrożek, Wujaszek Wania, Płatonow - A Czechow, Skazani - d . Smith, Maszeńka - V. Nabokow, Spaleni słońcem. - Michałkow - film |
Zakres tematów: |
Umiejętność analizy tekstu w oparciu o wiedzę o epoce, kulturze i społecznych uwarunkowaniach tego okresu. Ciekawe, nieoczywiste odczytywanie psychologicznych powodów rządzących postacią. Aktywne poszukiwanie rozwiązań scenicznych w oparciu o pracę z prowadzącym i partnerem. Budowanie napięć w dialogu i ukrytych emocji postaci. Otwartość na partnera i samodzielna z nim praca. Umiejętność we chodzeniu we wspólne działania grupy w obrębie scen (aktywność, wrażliwość, czujność na partnera). Umiejętność sygnalizowania i wspólnego rozwiązywania problemów wynikających z pracy nad scenami. Odwaga w próbowaniu i przekraczaniu własnych wyobrażonych granic. |
Metody i kryteria oceniania: |
Oceniana będzie zarówno praca w czasie semestru (samodzielna i na zajęciach), rozwój w czasie nauki i sam egzamin w równych proporcjach. Szybkie opanowanie tekstu. Współpraca z partnerem, otwartość na uwagi i umiejętność wyciągania z nich wniosków. Aktywność w podczas prób innych kolegów. Stosunek do partnerów i empatia w pracy. Umiejętność komunikowania problemów czy kłopotów podczas pracy i pozytywnego i rozwiązywania. Zaangażowanie we wspólne działania sceniczne |
Uwagi: |
Priorytetem jest nauczenie się słuchania partnera. Wyzbycie się egoizmu w pracy nad scenami, wykształcenie słuchu na rytm sceny (praca z różnorodnym rytmem, pulsem, pauzą). Nauka myślenia o całości, a nie o jednostkowym przebiegu własnych założeń. Zależy mi na rozwinięciu umiejętności komunikacyjnych - umiejętności słuchania, wyrażania swoich uczuć i nazywania problemów czy wątpliwości i rozwiązywania ich w sposób twórczy i najmniej konfliktowy. Rozwinięcie wyobraźni na nowe możliwości wyrazu artystycznego poszczególnej osoby oraz na odwadze w próbowaniu ich urzeczywistnienia. |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Teatralna w Warszawie.