Podstawy interpretacji prozy [WA/A/PIP]
semestr zimowy 2023/24
WA wykład z ćwiczeniami,
grupa nr 2
Przedmiot: | Podstawy interpretacji prozy [WA/A/PIP] | ||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr zimowy 2023/24 [2023/24-Z]
(zakończony)
WA wykład z ćwiczeniami [WA-wcw], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 6 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | egzamin | ||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Aleksander Sosiński | ||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
"Błoto słodsze niż miód. Głosy komunistycznej Albanii" - Małgorzata Rejmer |
||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Wybór i opracowanie dramaturgiczne tekstów, a także ich analiza i interpretacja. Świadome wykorzystywanie narzędzi warsztatu aktorskiego, m.in..: intonacji, pauzy, rytmu, impostacji i komunikacji pozawerbalnej. Poszerzenie wiedzy na temat Albanii i dyktatur systemu komunistycznego. |
||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Próby stolikowe. Lektura i analiza tekstu. Indywidualne omówienie wybranych fragmentów prozy ze studentami. Ustalenie planu budowania roli. Próby sytuacyjne. Feedback i omówienie prób aktorskich. Ciągła komunikacja ze studentami. |
||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Na każdej z prób studenci będą dostawać informację zwrotną, dzięki której będą świadomi etapu pracy, na którym się znajdują, tego co już udało im się osiągnąć, a także obszarów, które nadal wymagają jeszcze uwagi. Na ocenę końcową składać się będzie wywiązywanie się studentów z powierzonych im na zajęciach zadań aktorskich, efektywność wprowadzania w życie uwag, zaangażowanie w proces edukacyjny, a także efekt końcowy w postaci egzaminu. |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Teatralna w Warszawie.