Sceny dialogowe wierszem [WA/A/ScDW]
semestr letni 2022/23
WA wykład z ćwiczeniami,
grupa nr 2
Przedmiot: | Sceny dialogowe wierszem [WA/A/ScDW] |
Zajęcia: |
semestr letni 2022/23 [2022/23-L]
(zakończony)
WA wykład z ćwiczeniami [WA-wcw], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
Terminy i miejsca:
|
każdy wtorek, 14:30 - 16:45
sala 008/009 Estradowa Budynek główny Akademii Teatralnej w Warszawie jaki jest adres?
każdy czwartek, 14:30 - 16:45
sala 008/009 Estradowa Budynek główny Akademii Teatralnej w Warszawie jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 8 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Zaliczenie: | egzamin |
Prowadzący: | Jarosław Gajewski |
Literatura: |
Lektury obowiązkowe 1. Aleksander hr. Fredro, Śluby panieńskie, w: tenże Komedie, wiersze i proza, opr. Bogdan Zakrzewski, Wrocław, Warszawa, Kraków 1994. T. I ss.: 313-471. 2. Tenże, Śluby panieńskie, tamże, t. I ss.: 313-471. 3. Tenże, Wychowanka, w: Komedie, Warszawa 2014, ss.: 711-798 4. Michaił Czechow, O technice aktora, prz. Marek Sołek, Kraków 2008 (lub później). Lektury uzupełniające 1. Aleksander Fredro, Trzy po trzy, wyd. dowolne (np. Warszawa, 1996) 2. Bogdan Zakrzewski, Wstęp, do: Aleksander Fredro, Wybór dzieł, t. 1, ss.: 7-42 3. Barbara Lasocka, Aleksander Fredro. Drogi życia, Warszawa 2001. 4. Jarosław Marek Rymkiewicz, Aleksander Fredro jest w złym humorze, Warszawa 1977. 5. Anna Kuligowska-Korzeniewska Jedyny polski dramatopisarz, który zajmował się życiem…,[wstęp do:], Aleksander Fredro, Komedie, Warszawa, 2014, ss.: 5-12 6. Tadeusz Żeleński-Boy, Obrachunki Fredrowskie,(np.:) Warszawa 1949. 7. Maria Dłuska, Studia z historii i teorii wersyfikacji polskiej, Warszawa 1978. |
Zakres tematów: |
Sceny Wierszem 2022/23 – semestr letni Program: 1. Zajęcia organizacyjne – omówienie programu, trybu realizacji, warunków zaliczenia, prezentacja podstawowych pojęć i listy lektur. 2. Gest psychologiczny jako narzędzie pracy aktora. Lektura Wybranych do realizacji scenicznej fragmentów dramatów. Dyskusja. 3. Czytanie wybranych scen. Praca nad gestem psychologicznym. Prezentacja wybranych referatów. Dyskusja. 4. Prezentacja wybranych referatów. Dyskusja. Czytanie wybranych scen. Analiza atmosfer wybranych scen. 5. Prezentacja wybranych referatów. Dyskusja. Praca nad partyturą atmosfer wybranych scen. 6. Prezentacja wybranych referatów. Dyskusja. Omówienie możliwości inscenizacyjnych wybranych scen. Próby sceniczne 7– 24. Próby sceniczne, ćwiczenia i omówienia. Dyskusja. 25-26-27. Próby generalne. Omówienia. 28. Prezentacja egzaminacyjna. Omówienia indywidualne. |
Metody i kryteria oceniania: |
Warunki Zaliczenia: 1. Obecność na zajęciach. 2. Dogłębna znajomość lektur obowiązkowych. 3. Przygotowanie referatu na wybrany temat z lektur uzupełniających. 4. Przygotowanie prezentacji egzaminacyjnej. 5. Aktywny udział w omówieniach. |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Teatralna w Warszawie.