Seminarium reżyserskie 5 [WR/PR/SemRez5(k)]
semestr zimowy 2021/22
WR seminarium,
grupa nr 1
Przedmiot: | Seminarium reżyserskie 5 [WR/PR/SemRez5(k)] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2021/22 [2021/22-Z]
(zakończony)
WR seminarium [WR-s], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 5 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Zaliczenie: | egzamin |
Prowadzący: | Jarosław Gajewski |
Literatura: |
Lektury obowiązkowe 1. Antoni Czechow „Płatonow” przekład np. Adam Tarn… 2. Michaił Czechow „O technice aktora”, przeł. Marek Sołek, Kraków 2008 (i późniejsze). 3. Konstanty S. Stanisławski „Kierunek intuicji i uczucia (Czajka)” w: tenże „Moje życie w sztuce”, przeł. Zofia Petersowa, Warszawa 1951, ss.:236-243 „Przyjazd Czechowa (Diadia Wania)”, tamże, ss. 243-247; „Trzy siostry” – tamże ss.: 251-255; „Wiśniowy sad” ss.: 284-286 4. Konstanty S. Stanisławski „Rzeczywiste odczucie życia sztuki i roli” w: tenże „Pisma” t.4 „Artykuły. Fragmenty. Rozmowy” ss.241-273, Warszawa 1956. 5. Rene Śliwowski „Antoni Czechow”, Warszawa 1965. 6. Wybrane 5 opowiadań A. Czechowa. 7. Wybrane 5 listów A. Czechowa. Lektury uzupełniające 1. Antoni Czechow „Listy” t I-II, przeł. Natalia Gałczyńska, Ałła Sarachanowa, Kraków 1988. 2. „Czechow w oczach krytyki światowej. Wyboru dokonał Rene Śliwowski”, Warszawa 1971 3. „Czechow we wspomnieniach współczesnych”, tł. Stefania Bądkowska i Stefania Podhorska-Okołów, Warszawa 1960. 4. „Czechow współcześnie”, pod red. Ryszarda Strzeleckiego i Gerarda Guźlaka, Bydgoszcz 2010. 5. Wasilij O. Toporkow „Stanisławski na próbie”, prz. Jerzy Czech, Wrocław 2007 |
Zakres tematów: |
SEM. REŻ. – X-XII- 2021Program zajęć 1. Zajęcia organizacyjne – omówienie programu, sposobów jego realizacji i rozliczeń. 2. Wybór tworzywa literackiego i jego analiza teatralna. 3. Ćwiczenia z zakresu technik Michaiła Czechowa. Omówienie mapy aktorstwa natchnionego. 4. Ćwiczenia z zakresu metody etiudowej. 5. Ćwiczenia z zakresu metody analizy aktywnej. 6. Dyskusja na temat wyboru obsad aktorskich i ich zatwierdzenie. 7. Próby aktorskie. 8. Próby generalne. 9. Prezentacja egzaminacyjna. |
Metody i kryteria oceniania: |
Warunki zaliczenia 1. Znajomość lektur obowiązkowych. 2. Referat na wybrany temat spośród lektur obowiązkowych. 3. Wybór i realizacja sceniczna wybranego fragmentu dramatu. 4. Rozmowa na temat przebiegu i wyniku prób. 5. Rozmowa na temat wyniku prezentacji egzaminacyjnej |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Teatralna w Warszawie.