Fenomen teatru [WA/A/F/FT-L]
semsetr letni 2021/22
WA - dydaktyka,
grupa nr 1
Przedmiot: | Fenomen teatru [WA/A/F/FT-L] | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
semsetr letni 2021/22 [2021/22-L]
(zakończony)
WA - dydaktyka [WA-bd], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
każdy wtorek, 18:00 - 19:30
(sala nieznana) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 8 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 12 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | zaliczenie | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Piotr Głowacki | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Literaturą pomocniczą w toku zajęć będą „O technice aktorskiej” Michaiła Czechowa oraz. „6 pierwszych lekcji aktorstwa” Ryszarda Bolesławskiego. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
akademia, teatr, aktor/ka, widz/ka, scena, przestrzeń gry, gra teatralna, gra aktorska, reżyser/ka, autor/ka, tekst dramatyczny, scenariusz, etiuda, postać, działanie aktorskie, technika aktorska, pamięć, wyobraźnia, urzeczywistnienie, powtórzenie, próba, improwizacja, spektakl, performans, hepening |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Główną zasadą jest świadome wprowadzanie przy pomocy pytań uczestniczek i uczestników na drogę dedukcji własnych przekonań i konfrontowanie ich z istniejącą już wiedzą. Każdorazowo proces odbywa się według tego samego schematu: pytanie, koncentracja, zanurzenie, analiza, powtórzenie. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Celem zajęć jest uświadomienie sobie przez uczestniczki i uczestników własnej wizji przyszłego zawodu, drogi, którą chcą obrać w jego poznawaniu i uprawianiu, roli świadomości przebiegu procesu nauki rzemiosła aktorskiego oraz procesu twórczego i ich konsekwencji dla wyborów życiowych i twórczych artysty/ki, rozpoznanie w sobie granicy między życiem a teatrem. Dlatego jedynym sposobem oceny jest samoocena, która następuje każdorazowo po przeprowadzonym ćwiczeniu oraz samoocena końcowa, która jest pisemną odpowiedzią na zadane przez prowadzącego pytania nakierowujące na oczekiwane efekty zajęć. Umiejętności, które uczestniczki i uczestnicy powinni posiąść w trakcie kursu to świadome uruchamianie procesu wyobraźni, urzeczywistnienia i powtórzenia oraz każdorazowa analiza prowadząca do świadomej samooceny. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
Szczególną uwagę przykłada się do poczucia własności i sprawczości w procesie twórczym, świadomego wyboru drogi rozwoju i samooceny. |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Teatralna w Warszawie.