Podstawy pracy nad rolą [WA/A/PPNR]
semestr zimowy 2020/21
WA wykład z ćwiczeniami,
grupa nr 3
Przedmiot: | Podstawy pracy nad rolą [WA/A/PPNR] | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr zimowy 2020/21 [2020/21-Z]
(zakończony)
WA wykład z ćwiczeniami [WA-wcw], grupa nr 3 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy i miejsca:
|
każdy poniedziałek, 15:00 - 17:15
(sala nieznana)
każdy czwartek, 15:15 - 17:30
(sala nieznana) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 6 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 40 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | egzamin | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Waldemar Śmigasiewicz | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Matias Del Fernando "Terapia małżeńska" w tłumaczeniu Rubi Birden Dodatkowo, jako inspiracja, zapoznanie się z filmami Altmana ze sczególnym uwzględnieniem taki obrazów jak "Dzień weselny", "Gosford Park","Gracz", "Trzy kobiety" . |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
W trakcie zajęć będziemy się zajmować: - próbą ukazania sposobu myślenia postaci w kontekście decyzji jakie podejmuje ona względem innych uczestników dramatu, oraz określeniem jej relacji w zdarzeniu. - poprzez szeroko pojęte zagadnienia biomechaniki Meyerholda będziemy badać różne warianty działań, wypowiadanych słów, oraz reakcji by w końcowym efekcie były one zbieżne z założeniami postaci lub w paradoksalny sposób ukazywały ich przeciwieństwo. -poprzez dogłębną analizę tekstu będziemy poszukiwać ukrytych intencji. - zajmiemy się także grami wewnątrz tekstowymi jakie prowadzą postaci względem siebie, by ukryć prawdziwe intencje. - będziemy w kontekście tekstu poszukiwać znaczenia i charakterystyki postaci dla siebie i względem innych osób dramatu. - poprzez jej styl wyrażania się i formę wypowiedzi projektować całościowy wizerunek postaci ujęty w formie roli istniejącej w dramacie możliwy do wykonania przed publicznością. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
Śmigasiewicz gr C |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Teatralna w Warszawie.