Dubbing [WA/A/Dubb-Z]
semestr zimowy 2020/21
WA wykład z ćwiczeniami,
grupa nr 1
Przedmiot: | Dubbing [WA/A/Dubb-Z] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2020/21 [2020/21-Z]
(zakończony)
WA wykład z ćwiczeniami [WA-wcw], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
każdy wtorek, 12:00 - 13:30
sala AV (Audio-video) Budynek Teatru Collegium Nobilium jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 18 |
Limit miejsc: | 40 |
Zaliczenie: | zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Przemysław Wyszyński |
Zakres tematów: |
Cele przedmiotu • Nabycie podstawowych umiejętności niezbędnych aktorowi do pracy z mikrofonem • Przedstawienie specyfiki pracy w studiu nagraniowym • Praktyka mikrofonowa poprzez realizację różnego rodzaju nagrań • Prezentacja różnorodności zadań aktora w pracy z mikrofonem • Właściwe używanie głosu i artykulacji w zależności od konwencji nagrania • Rozwijanie plastyki głosu i artykulacji niezbędnych do realizacji bardziej złożonych zadań mikrofonach wymagających oddania charakterystyczności postaci • Budowanie postaci w planie radiowym oraz realizacja nagrań scen wieloosobowych |
Metody dydaktyczne: |
Semestr 1 • Omówienie specyfiki i różnorodności zadań mikrofonowych • Analiza i prezentacja możliwości zatrudnienia w dziedzinie pracy głosem • Dubbing: Realizacją próbnych nagrań dubbingowych • Omówienie zasad pracy w studio nagraniowym podczas realizacji nagrań polskich wersji językowych. • Praktyczne działania: realizacja nagrań Semestr 4 •Lektor: omówienie i próby nagrań różnych zadań lektorkich •Dubbing: Omówienie i nagrania głosowe postaci charakterystycznych •Realizacja możliwie różnorodnych postaci w celu zwiększenia skali, świadomości i umiejętności głosowych •Praktyczne działania: realizacja nagrań |
Metody i kryteria oceniania: |
Analiza różnych sposobów oddziaływania głosem na mikrofon oraz możliwości technicznych urządzeń mikrofonowych w celu nabywania umiejętności głosowych umożliwiających pracę zawodową z tego rodzaju technologią w różnorodnych warunkach scenicznych. K_W10 Warsztat obejmuje wiele godzin praktyki mikrofonowej, która pozwala na realizowanie wszelakich zadań aktorskich z wykorzystaniem m.in. zmian poziomu głosu, charakterystyki głosu oraz konstruowanie postaci za pomocą wyłącznie głosu i dźwięku. K_W05 Praca z mikrofonem charakteryzuje się potrzebą gotowości aktora do podjęcia w krótkim czasie ekstremalnych zadań, dlatego uczestnicy warsztatu nabywają umiejętności szybkiego i spontanicznego reagowania w danej sytuacji dramaturgicznej. Kreacje aktorskie studentów są naturalne, nacechowane prawdą i ich indywidualnością. K_U01 Różnorodność zadań aktorskich obejmuje cały wachlarz ludzkich emocji, co pozwala na odpowiedni dobór środków wyrazu w określonych warunkach scenicznych wykorzystując specjalistyczny sprzęt jakim jest mikrofon. K_U03 Praca z mikrofonem w formie systematycznego warsztatu pozwala doskonalić umiejętności warsztatowe z zakresu emisji głosu, techniki mowy, sprawności i ekspresji ciała oraz techniki gry aktorskiej. K_U06 Praca w studiu wymaga ścisłej współpracy aktorów z reżyserem i realizatorem dźwięku. Skuteczna komunikacja jest kluczowa w procesie nagraniowych, a możliwości techniczne sprzętu pozwalają na wyczerpujące analizy artystyczne. K_K01 Mikrofon jako urządzenie bardzo precyzyjne pozwala zdemaskować wszelkie niedoskonałości dykcyjne i emisyjne, co pozwala na dokładną analizę i przygotowanie dalszego planu rozwoju indywidualnego każdego studenta. K_K02 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Teatralna w Warszawie.