Projekt dyplomowy
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WSL/TTL/PD-L |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Projekt dyplomowy |
Jednostka: | Kierunek TTL rok III |
Grupy: |
Przedmioty kierunkowe TTL Przedmioty WSL/TTL rok III sem VI |
Punkty ECTS i inne: |
9.00
LUB
8.00
(zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | Polski |
Skrócony opis: |
W przypadku studiów pierwszego stopnia na kierunku TTL obowiązkowym elementem programu studiów jest wykonanie przez studenta Projektu dyplomowego tj. opracowanie indywidualnie zadania na określony temat i w zakresie obranej ścieżki metodologicznej, której zastosowanie prowadzi do wymiernego efektu praktycznego, potwierdzającego nabycie umiejętności właściwych dla teatru ożywionej formy . |
Pełny opis: |
W przypadku studiów pierwszego stopnia na kierunku TTL obowiązkowym elementem programu studiów jest wykonanie przez studenta Projektu dyplomowego tj. opracowanie indywidualnie zadania na określony temat i w zakresie obranej ścieżki metodologicznej, której zastosowanie prowadzi do wymiernego efektu praktycznego, potwierdzającego nabycie umiejętności właściwych dla teatru ożywionej formy . Prowadzący jest autorskim opracowaniem określonego zagadnienia, artystycznego lub praktycznego, albo dokonaniem technicznym lub artystycznym, prezentującym ogólną wiedzę i umiejętności studenta związane ze studiami na kierunku studiów TTL, z wykorzystaniem umiejętności samodzielnego analizowania i wnioskowania. Projekt dyplomowy może stanowić w szczególności praca projektowa, praca konstrukcyjna, technologiczna lub artystyczna z wykorzystaniem wiedzy w zakresie teatru ożywionej formy. Ćwiczenia warsztatowe prowadzone w grupach ( realizacja dwóch ścieżek autorskich programów metodologicznych) pogłębiające zagadnienia plastyki (kolor, walor, kontrast, faktura, symetria, asymetria, przestrzeń, światło) w teatrze ożywionej formy. Praca nad kompozycjami. Praca nad makietami. Projektowanie i realizacja zaprojektowanych przez studentki lalek teatralnych, elementów lub pełnych form teatru ożywionej formy. Doprowadzenie do świadomego i swobodnego posługiwania się przez studentki technikami lub konwencjami scenograficznymi; realizacja indywidualnego autorskiego projektu dyplomowego, prezentacja publiczna projektu. |
Literatura: |
dr hab. Andrzej Dworakowski : 1. M. Gomułczak, Wpływ technologii na współczesną kulturę, w: I. Dudzik, B. Czuba (red.), Edukacja, sztuka, etyka w kontekście filozofii Platona ‒ od teorii do praktyki, Jarosław 2017 2.. R. W. Kluszczyński, Sztuka nowych mediów i jej konteksty kulturowe, w: Zeszyty Artystyczne, Akademia Sztuk Pięknych, Poznań 2008, s. 4. 3. A. Kowalik, Roślina jako medium. Problematyka ochrony sztuki współczesnej z elementami roślinnymi, w: Sztuka i Dokumentacja, Akademia Sztuk Pięknnych, 17, Warszawa 2017 4.. M. Rozynek, S. Borek, Bioart, czyli mariaż sztuki i nauki, w: Tutoring Gedanensis, 3, 2018 5.. K. Wnuk, Sztuka, postsztuka, autosztuka i…, w: „Ogrody Nauk i Sztuk”, 1, 2011 1. G. Dziamski, Od syntezy sztuk do sztuki post-medialnej, w: Estetyka i Krytyka, 17/18, 2009/2010 2. R. W. Kluszczyński, Sztuka nowych mediów i jej konteksty kulturowe, w: Zeszyty Artystyczne, Akademia Sztuk Pięknych, Poznań 2008, s. 4. 3. A. Kowalik, Roślina jako medium. Problematyka ochrony sztuki współczesnej z elementami roślinnymi, w: Sztuka i Dokumentacja, Akademia Sztuk Pięknnych, 17, Warszawa 2017. 4. P. Szaj, Filozofia w dobie Antropocenu, w: „artPapier”, 23, 2018, (rec.), Ewa Bińczyk: „Epoka człowieka. Retoryka i marazm antropocenu”, Warszawa 2018. prof. dr hab. Jarosław Perszko: 1. P. Brook, Pusta przestrzeń, Wydawnictwo Artystyczne i Filmowe, Warszawa 1977 2. P. Brook, Nie ma sekretów Myśli o Aktorstwie i Teatrze, PWSFTviT, Łódź 1997 3. M. Hussakowska, Minimalizm, Instytut Historii Sztuki Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2003 4. V. Sajkiewicz, E.Wąchocka (red.), Przestrzenie we współczesnym teatrze i dramacie, Katowice 2009 1. M. Czyńska, Kobro Skok w przestrzeń, Wydawnictwo Czarne, Wołowiec 2015 2. E. Gorządek (red.), Mikołaj Smoczyński. Co outsider może powiedzieć o rzeczywistości?, katalog Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski, Warszawa 2013 3. J. Ostrowska, Teatr może być w byle kącie, Wydawnictwo Naukowe UAM, Poznań 2014 4. J. Pawson, Minimum, Londyn 2006 |
Efekty uczenia się: |
W zakresie wiedzy (W) student: - zna fundamentalne dylematy współczesnej cywilizacji oraz dysponuje podstawową wiedzą, która pozwala mu na zbudowanie kontekstu historycznego i kulturowego w dziele teatralnym - zna metody i sposoby wykorzystania klasycznych i współczesnych form teatru lalek oraz wykazuje się znajomością stylów i metod gry aktorskiej - zna zasady tworzenia dzieła teatralnego wykorzystując podstawową znajomość stylów w sztuce i związanych z nimi tradycji twórczych; - posiada szeroką orientację w zakresie problematyki związanej z technologiami stosowanymi w teatrze lalek. - jest świadomy powiązań i zależności pomiędzy teoretycznymi i praktycznymi aspektami studiów, a także wykorzystuje tę wiedzę w rozwoju artystycznym. (T_W03, T_W04, T_W06, T_W07, T_W08, T_W11) W zakresie umiejętności (U) student: umie podejmować samodzielnie decyzje odnośnie projektowania i realizacji elementów scenografii i form teatru ożywionej formy umie słuchać współpracowników i wykorzystywać ich uwagi w realizacji wspólnego celu jakim jest dzieło teatralne. posiada szeroki zakres wiedzy i umiejętności warsztatowych umożliwiających realizację własnych koncepcji artystycznych. umie swobodnie wypowiadać się na temat różnych dziedzin twórczości teatralnej. (T_U04, T_U07, T_U08, T_W09, T_U14) W zakresie kompetencji społecznych (K) student: jest zdolny w różnych sytuacjach do efektywnego wykorzystania zdolności twórczego myślenia i twórczej pracy. wykazuje wyraźne umiejętności samooceny. (T_K01, T_K04, T_K09, T_K10) |
Metody i kryteria oceniania: |
Semestr V - zaliczenie z oceną; Semestr VI - egzamin • publiczna prezentacja projektu dyplomowego • omówienie pracy praktycznej i sposobu prezentacji V semestr - 30 godz. VI semestr- 30 godz. V semestr - 4 pkt VI semestr - 8 pkt |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2021-02-15 - 2021-06-02 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
WSL wykład ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Andrzej Dworakowski, Jarosław Perszko, Marta Rau | |
Prowadzący grup: | Andrzej Dworakowski, Jarosław Perszko | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
zaliczenie
WSL wykład ćwiczenia - egzamin |
Zajęcia w cyklu "semsetr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-02-14 - 2022-06-05 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
WSL wykład ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Andrzej Dworakowski, Jarosław Perszko, Marta Rau | |
Prowadzący grup: | Andrzej Dworakowski, Jarosław Perszko | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
zaliczenie
WSL wykład ćwiczenia - egzamin |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2023-02-13 - 2023-06-13 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
WSL wykład ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Andrzej Dworakowski, Jarosław Perszko, Marta Rau | |
Prowadzący grup: | Andrzej Dworakowski, Jarosław Perszko | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
zaliczenie
WSL wykład ćwiczenia - egzamin |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2024-02-12 - 2024-05-28 |
Przejdź do planu
PN WSL-wcw
WT WSL-wcw
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
WSL wykład ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Andrzej Dworakowski, Jarosław Perszko, Marta Rau | |
Prowadzący grup: | Andrzej Dworakowski, Jarosław Perszko | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
egzamin
WSL wykład ćwiczenia - egzamin |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-02-10 - 2025-05-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
WSL wykład ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Bernarda Bielenia, Andrzej Dworakowski, Artur Dwulit, Jarosław Perszko | |
Prowadzący grup: | Andrzej Dworakowski, Jarosław Perszko | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
egzamin
WSL wykład ćwiczenia - egzamin |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Teatralna w Warszawie.