Taniec
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WSL/RTL/T-Z |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Taniec |
Jednostka: | Filia w Białymstoku |
Grupy: |
Przedmioty wolnego wyboru RTL Przedmioty WSL/RTL rok II sem III |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
1.00
(zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | Polski |
Skrócony opis: |
1. Rozwinięcie umiejętności z techniki tańca klasycznego i współczesnego. Wprowadzenie techniki tańca jazzowego. Nauka kroków wybranych tańców towarzyskich. 2. Rozwijanie wyobraźni ruchowej, nabycie świadomości dotyczącej możliwości własnego ciała z uwzględnieniem m.in. aktywnej postawy, właściwego oddychania, umiejętności izolowania ruchu poszczególnych części ciała, użycia jego ciężaru, pędu i zawieszenia, prawidłowości wypływania impulsów, podejmowania ryzyka i wtapiania się w podłogę, wykorzystania siły odśrodkowej. |
Pełny opis: |
Semestr III Ćwiczenia o różnej skali trudności, wykonywane w różnych kombinacjach 1. Port de bras, demi plie, grand plie, battement tendu, battement tendu jete, battement balance, rond de jambe de par Terre, passe, battement frappe, grand battement jete 2. Adagio I Allegro; adagio, pas sauté, changement de pied, echappe, demi – tour en l’air 3. Walc wiedeński, walc angielski, tango 4. Technika tańca jazzowego. Semestr IV 1. Technika wyprowadzania impulsów ruchowych z różnych części ciała, praca na różnych płaszczyznach, orientacja w przestrzeni. 2. Umiejętność wykorzystania ciężaru poszczególnych części ciała do wprowadzania ciała w ruch. 3. Łączenie ćwiczeń w kombinacje. 4. Świadome realizowanie zadań ruchowych w przestrzeni z odpowiednimi jakościami dynamicznymi. 5. Technika tańca współczesnego (praca w parach) 6. Improwizacja w technice tańca współczesnego solo, w duetach i w grupie. |
Literatura: |
Literatura wykorzystywana na zajęciach: 1. Haas J.G., Anatomia w tańcu, Warszawa 2011 2. Barba E., Savarese N., Sekretna Sztuka Aktora, Wrocław 2005 Literatura studiowana samodzielnie przez studenta: 1. Turska I., Krótki zarys historii tańca i baletu, Warszawa 1983 1. Iyengar B. K. S., Joga, PWN 1990 2. Kik I., Ćwiczenia taneczne, Warszawa 1975 3. Kuźmińska O., Taniec w teorii i praktyce, Poznań 2002 4. Świadomość ruchu. Teksty o tańcu współczesnym, pod red. Majewskiej J., Kraków 2013 5. Rembowska A., Teatr tańca Piny Bausch, Warszawa 2009 6. Waganowa A., Zasady tańca klasycznego |
Efekty uczenia się: |
W zakresie wiedzy (W) student: rozróżnia ćwiczenia tańca klasycznego : Port de bras, demi plie, grand plie, battement tendu, battement tendu jete, battement balance, rond de jambe de par Terre, passe, battement frappe, grand battement jete R_W06 rozróżnia adagio i allegro; adagio, pas sauté, changement de pied, echappe, demi tour en l’air R_W06 opisuje udział poszczególnych stawów i mięśni w trakcie ćwiczeń przy drążku i w przestrzeni R_W09 W zakresie umiejętności (U) student: stosuje w praktyce: wyprowadzanie impulsów od różnych części ciała, wyprowadzanie ruchu od centrum umiejscowionego w wyznaczonych częściach ciała, zawieszenia w ruchu, contr action, relise, praca w różnych przestrzeniach i płaszczyznach w przestrzeni i w ciele;R_U10 z techniki tańca towarzyskiego: postawa tancerza w tańcu w parze, krok podstawowy walca angielskiego, wiedeńskiego, tanga, figury ćwierćobrotowe w prawo i w lewo, kroki zmienne do przodu, promenada zamknięta, łączniki, czwórkrok w obrotach w prawo i w lewo; R_U10 z techniki tańca jazzowego: pozycje rąk i nóg tańca jazzowego, jazz walks, pad de bure, kiki, table top, cat step, jamps R_U10 proponuje własne ćwiczenia oparte na improwizacji i technice tańca współczesnego R_U06 W zakresie kompetencji społecznych (K) student: wykazuje kreatywność w tworzeniu własnych kompozycji choreograficznych opartych na improwizacji w ruchu R_K04 dąży do zwiększania świadomości swojego ciała w ruchu R_K02 |
Metody i kryteria oceniania: |
III sem. – Zaliczenie IV sem. – Zaliczenie ustalenie zaliczenia na podstawie śródrocznych zaliczeń wewnętrznych z danej partii materiału w formie ćwiczeń |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2018/19" (zakończony)
Okres: | 2018-10-01 - 2019-01-12 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
WSL ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Kołosow-Ostapczuk, Marta Rau | |
Prowadzący grup: | Anna Kołosow-Ostapczuk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
zaliczenie
WSL ćwiczenia - zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2018/19" (zakończony)
Okres: | 2019-02-06 - 2019-05-25 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
WSL ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Kołosow-Ostapczuk, Marta Rau | |
Prowadzący grup: | Anna Kołosow-Ostapczuk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
zaliczenie
WSL ćwiczenia - zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-01-27 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
WSL - dydaktyka, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Kołosow-Ostapczuk, Marta Rau | |
Prowadzący grup: | Anna Kołosow-Ostapczuk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
forma zaliczenia zależy od etapu studiów
WSL - dydaktyka - zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-03-12 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
WSL ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Kołosow-Ostapczuk, Marta Rau | |
Prowadzący grup: | Anna Kołosow-Ostapczuk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
zaliczenie
WSL ćwiczenia - zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-01-24 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
WSL ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Kołosow-Ostapczuk, Marta Rau | |
Prowadzący grup: | Anna Kołosow-Ostapczuk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
zaliczenie
WSL ćwiczenia - zaliczenie |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Teatralna w Warszawie.