Język angielski - konwersatorium
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WSL/RTL/JAK-Z |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0215) Muzyka i sztuki sceniczne
|
Nazwa przedmiotu: | Język angielski - konwersatorium |
Jednostka: | Kierunek RTL rok IV |
Grupy: |
Przedmioty wolnego wyboru RTL Przedmioty WSL/RTL rok iV sem VII |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Skrócony opis: |
Celem lektoratu jest prowadzenie zajęć w formie ćwiczeń i konwersatorium, podczas których nastąpi doskonalenie czterech sprawności językowych w celu opanowania ich na poziomie B2+, pozyskanie wiedzy w zakresie specjalistycznego słownictwa zawodowego związanego z profilem studiów (leksyka dotycząca słownictwa teatralnego ze szczególnym uwzględnieniem aktorstwa teatru lalek) oraz nabywanie umiejętności korzystania z technik informacyjno-komunikacyjnych w celu świadomego i krytycznego korzystania ze źródeł wiedzy. Kontynuacja cyklu z roku I. |
Pełny opis: |
Zakłada się, że powyższe cele będą osiągane poprzez zapewnienie studentom podczas zajęć odpowiedniej ilości ćwiczeń, które skutkować będą: I. W zakresie sprawności językowych doskonaleniem: A. sprawności czytania ze zrozumieniem treści tekstów o charakterze opisowym; B. sprawności rozumienia wypowiedzi osoby używającej języka angielskiego w typowych sytuacjach zawodowych i codziennych; C. sprawności wypowiadania się w/w sytuacjach; D. sprawności pisania recenzji, esejów, umiejętność napisania własnego CV, portfolio oraz sporządzenia innej krótkiej nieformalnej wypowiedzi pisemnej o charakterze informacyjnym. II. W zakresie przyswojenia leksyki teatralnej studenci poznają i będą się posługiwać leksyką teatralną z zakresu: A. struktury teatru (budowa i rodzaje sceny teatralnej, pomieszczenia i miejsca w teatrze, techniczna nomenklatura teatralna, tj. rodzaje oświetlenia scenicznego, elementy scenografii); B. leksyka związana z zawodem aktora lalkarza (nazwa uczelni, rodzaje technik lalkowych, animacja przedmiotem/ lalką); C. dramaturgia (struktura utworu dramatycznego, dramaturgia przedstawienia); D. specyfika zawodu aktora i reżysera (rodzaje prób teatralnych, środki wyrazu scenicznego, kodowanie ruchu scenicznego – kierunki ruchu, praca głosem). III. W zakresie umiejętności sprawnego, krytycznego korzystania z technik informacyjno-komunikacyjnych studenci zdobędą wiedzę na temat aktualnych trendów w teatrze, warsztatów i festiwali teatralnych, działalności ośrodków i instytutów teatralnych na świecie. |
Literatura: |
1. Lindsay Clandfield&Rebecca Robb Benne , GLOBAL – INTERMEDIATE COURSEBOOK, Macmillan, 2010 2. Lindsay Clandfield, Amanda Jeffries – GLOBAL – PRE-INTERMEDIATE COURSEBOOK, Macmillan 2010 3. Vince Michael, First Certificate English Practice, Macmillan, 2005 4. Kristin L. Johannsen, English for the Humanities, Thomson, 2006 5. Murphy R., English Grammar in Use, CUP, 1993 6. Phillips J. (red.), Oxford Wordpower, OUP, 2008 Strony internetowe jako źródło wiedzy o teatrze: https://muse.jhu.edu, www.theatrecrafts.com www.performingarts.net, http://www.critical-stages.org, www.plays4theatre.com |
Efekty uczenia się: |
W zakresie wiedzy (W) student zna i rozumie: - rozszerzone zagadnienia obejmujące nauki humanistyczne; zna elementy dzieła scenicznego (R_W01) W zakresie umiejętności (U) absolwent potrafi: - tworzyć ustne i pisemne wypowiedzi z zakresu sztuk teatralnych w oparciu o zdobytą wiedzę teoretyczną (R_U12) - posługiwać się językiem obcym w zakresie dotyczącym sztuk teatralnych, a szczególnie teatru ożywionej formy na poziomie B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego (R_U13) - rozumieć istotę konstrukcji tekstu scenariusza, samodzielnie ocenić tekst literacki i możliwości jego wykorzystania w procesie budowania dzieła teatralnego z użyciem środków teatru lalek (R_U02) - współdziałać i współpracować z innymi osobami w ramach prac zespołowych; pełnić wiodącą rolę w pracy w grupie (R_U07) W zakresie kompetencji społecznych (K) absolwent jest gotów do: - wykorzystania nabytej wiedzy w celu formułowania sądów, do krytycznej oceny odbieranych treści (R_K01) - samooceny (R_K02) - podjęcia refleksji na temat społecznych, naukowych i etycznych aspektów związanych z własną pracą (R_K08) - efektywnego komunikowania się, a zwłaszcza negocjowania, organizowania oraz integracji z innymi osobami w różnych przedsięwzięciach kulturalnych (R_K09) |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie przedmiotu ma formę pisemną i ustną. Obejmuje bieżące prace kontrolne (ćwiczenia sprawdzające wszystkie umiejętności językowe i testy weryfikujące przyswojoną leksykę teatralną ) oraz zaliczenie końcowe na ocenę w formie egzaminu praktycznego (pisemny test wiedzy i umiejętności językowych na poziomie B2+ , wypowiedź ustna na temat specyfiki wydziału sztuki lalkarskiej oraz wybranego tematu z zakresu nauczanych treści programowych). Warunkiem zaliczenia są: regularne uczęszczanie na zajęcia, systematyczne przygotowywanie się do zajęć oraz aktywność na zajęciach, a przede wszystkim otrzymanie oceny pozytywnej z zaliczenia końcoworocznego. VII sem - zaliczenie VIII sem - zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-01-19 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
WSL ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Piotr Doliński | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
zaliczenie
WSL ćwiczenia - zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-01-19 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT WSL-cw
|
Typ zajęć: |
WSL ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Piotr Doliński | |
Prowadzący grup: | Piotr Doliński | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
zaliczenie
WSL ćwiczenia - zaliczenie |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Teatralna w Warszawie.